Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger tips til sportsbil!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis dere hadde 300.000 disponibelt til å bruke på en sportsbil. Hva hadde dere kjøpt?

Ny eller gammel?

Fint om dere legger til grunn for hvorfor akkurat DENNE.

Jeg lurer fordi jeg er i ferd med å kjøpe en selv, men er usikker enda på hvilken bil. Har selv sett litt på Lotus Elise til rundt 200.000. Tenkte da å bruke resterende til eksosanlegg, matt lakk osv osv.

Takker for alle svar :)

For 300k er det svært begrenset hva man får av nyere sportsbil, faktisk så begrenset at det etter mitt syn bør utgå.

Elise er ingen dum bil, men prøv om du klarer å kjøre den først, selv får jeg dessverre ikke brukt 1. gir på disse fordi kneet mitt må være akkurat der girspaken vil være i 1. gir.

Det er mange heftige sportsbiler der ute, og mange jeg kan tenke meg..

Hvis det er en brukssportsbil (ja, jeg vil definere det som en type sportsbil her) kan man jo se på Porsche Cayman, Porsche Boxster, Porsche 911..

Man kan også se på Corvette C4 og Corvette C5.

Hvis lek og moro er prioritert vesentlig høyere enn bruksegenskaper kan det være andre biler du bør se på også..

Seven har vært nevnt her, det er et svært godt alternativ.

Elise er også et godt alternativ, Opel Speedster også (basert på Elise), Exige er heller ikke så langt utenfor budsjettet.

Hva med å kjøpe en spell ny Toyota GT86 eller Subaru BZR ?

En slags GT-biler, men uten G :p

Det er heller et detaljert definisjonsspørsmål. Av god grunn så tror jeg ikke TS bryr seg om det er en GT eller en sportsbil i de alle mest finurlige definisjonene. Hadde det vært et krav å komme seg rundt en bane på fortest mulig tid så hadde prioritetene mine vært annerledes, mens sportsbil i folkemunn er en bil som sparker fra seg i trafikken.

Så da kan vi definere stasjonsvogna mi som sportsbil? Det blir for dumt selv om den har i overkant av 300hk og relativt gode kjøreegenskaper.

Det er og blir en fin familiebil som mangler en del designmessig for å havne over i GT-klassen.

Lenke til kommentar

Nå ja, har nå hørt snakk om både 530 og x5 med 3.0 diesel som har hatt dysebytte og diverse. Den ene passerte verkstedregninga 60 tusen visstnok. Diesel kan være svært dyrt å eie.

Hva har det i denne tråden å gjøre? Dieselmotor er ikke noe som brukes i sportsbiler.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå ja, har nå hørt snakk om både 530 og x5 med 3.0 diesel som har hatt dysebytte og diverse. Den ene passerte verkstedregninga 60 tusen visstnok. Diesel kan være svært dyrt å eie.

Hva har det i denne tråden å gjøre? Dieselmotor er ikke noe som brukes i sportsbiler.

Du sa at V12 i 750/850 var en problemmotor. Jeg sa at det er mye annet som er minst like mye problemer med. Var ikke noe annet, trenger ikke svartmale :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...