Oskarbil Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Hei! Hvis dere hadde 300.000 disponibelt til å bruke på en sportsbil. Hva hadde dere kjøpt? Ny eller gammel? Fint om dere legger til grunn for hvorfor akkurat DENNE. Jeg lurer fordi jeg er i ferd med å kjøpe en selv, men er usikker enda på hvilken bil. Har selv sett litt på Lotus Elise til rundt 200.000. Tenkte da å bruke resterende til eksosanlegg, matt lakk osv osv. Takker for alle svar Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Porsche Cayman og latt være å modifisere den. Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Porsche Cayman + LSD Skal du modifisere, så kjøper du smidde felger med R888. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Akkurat i dag er mitt svar at jeg ville kjøpt en eller annen form for Seven. Det ville blitt billigere, men da hadde det vært penger til overs for å oppgradert den. Jeg vurderer på lang sikt å bygge et Seven-kit selv nå som regelverket har åpnet for dette. Med snaue 150hk kommer den på drøye 200k ferdig med skilter. Jeg har kjørt Seven-kit på Vålerbanen og det var ufattelig morsomt. drøyt 500kg bil med rundt 150hk og flotte kjøreegenskaper er virkelig underholdende. Ikke koster det en 50-lapp å dra på ut av et lyskryss, men vinterbil er det vel kanskje ikke. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Hadde lett gått for en Honda S2000 med hardtop tak. Utrolig stilig bil du ikke ser for mange av. Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 S2k er skikkelig japseknallert, men det er gøy med Vtec. Jeg har kjørt S2k selv, og den hadde gått 40k, med motorbytte på 36k... Er ikke noe i veien med vedlikeholdet på den bilen heller - 1 eier og autistisk bilhold. Så jeg vet ikke helt hvor holdbart eller lurt det er med en S2k med Vtec, selv om det er ufattelig moro å jage på turtall. Er litt morsommere med hyling enn f. eks. turbospole selv om turboen gir mer boost. Vet om lokal NSX med motorbytte på lav km også. Kan jo godt hende jeg tilfeldigvis kjenner det som kan være de få tilfellene av motorhavari på Vtec. Er jo galskap å kjøpe sånt uten garanti i mine øyne isåfall. Er utrolig kos med cab på sommeren om været tillater det. Er litt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Skal du kjøre rundetider, ligge sidelengs eller bare ha noe morsomt å kjøre? Rundetider: Super Seven som nevnt eller Elise som du tenker på. Sidelengs: S14A, 120k+, resten bruker du på deler. Sportslig: M3 E36 kanskje? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Støtter Cayman. Selv hadde jeg kjøpt meg en strøken 850, men er bare knapt man kan kalle det en sportsbil. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Støtter Cayman. Selv hadde jeg kjøpt meg en strøken 850, men er bare knapt man kan kalle det en sportsbil. T5 dytter da boksen greit bortover tunet iallefall. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Støtter Cayman. Selv hadde jeg kjøpt meg en strøken 850, men er bare knapt man kan kalle det en sportsbil. T5 dytter da boksen greit bortover tunet iallefall. Var nok en fra bayern han tenkte på 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 www.youtube.com/watch?v=TD-nre2Y54Y www.youtube.com/watch?v=BgkZTHkeRJQ Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Støtter Cayman. Selv hadde jeg kjøpt meg en strøken 850, men er bare knapt man kan kalle det en sportsbil. T5 dytter da boksen greit bortover tunet iallefall. Var nok en fra bayern han tenkte på nei usj ^^ bmw 850 er ikke noe særlig da Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Støtter Cayman. Selv hadde jeg kjøpt meg en strøken 850, men er bare knapt man kan kalle det en sportsbil. T5 dytter da boksen greit bortover tunet iallefall. Var nok en fra bayern han tenkte på nei usj ^^ bmw 850 er ikke noe særlig da Tenkte på BMW E31 850 ja. Det er jo ikke på langt nær like sprekt som en Cayman, men kul-faktoren er i min bok veldig høy, så om jeg ville hatt en bil nr.2 så måtte det vært en slik. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 BMW 850 er ingen sportsbil, det er en GT. Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Mange som synes at GT biler er sportsbiler. Lenke til kommentar
Klausen Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 (endret) Hva med å kjøpe en nesten spell ny Toyota GT86 eller Subaru BZR ? Endret 25. juni 2014 av Kentklausen Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 (endret) Mange som synes at GT biler er sportsbiler.Ikke synes, men tror.Folk synes ikke månen er en gul ost, det er noe de tror. Jeg vet om folk som tror at ordinære stasjonsvogner med litt motor er sportsbiler også, de tar feil. Enkelte lever til og med i den villfarelsen at enkelte sportsbiler kan ha dieselmotor. Endret 25. juni 2014 av Snylter 2 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Støtter Snylter i aldeles korrekte uttalelser! 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Mange som synes at GT biler er sportsbiler.Ikke synes, men tror.Folk synes ikke månen er en gul ost, det er noe de tror. Jeg vet om folk som tror at ordinære stasjonsvogner med litt motor er sportsbiler også, de tar feil. Enkelte lever til og med i den villfarelsen at enkelte sportsbiler kan ha dieselmotor. Det er heller et detaljert definisjonsspørsmål. Av god grunn så tror jeg ikke TS bryr seg om det er en GT eller en sportsbil i de alle mest finurlige definisjonene. Hadde det vært et krav å komme seg rundt en bane på fortest mulig tid så hadde prioritetene mine vært annerledes, mens sportsbil i folkemunn er en bil som sparker fra seg i trafikken. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Jeg har en Scorpio Cosworth, med 207hk er den ok å kjøre, men den blir aldri noen sportsbil. Det lite vits i å spørre etter Dom Pérignon når du egentlig bare er tørst og fint tar til takke med et glass vann. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå