AnonymDiskusjon Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Jeg aner ikke hva som skjer, men jeg er så rastløs at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Skal ut å løpe meg en tur nå. Også tenker jeg på sex konstant! Det er nesten irriterende. Kan det ha noe med sommeren og gjøre? Hadde en magesykdom før som gjorde at kroppen min ikke tok opp mye energi, men nå er jeg mye bedre, tenker at det kan ha noe med det å gjøre. Men så er det litt rart at jeg har så mye energi, har festet litt mye i det siste. Og da blir jo man mer redusert og helsa burde jo vært litt dårligere. Drakk i går og jeg føler meg helt fin idag. Klarer nesten ikke å konsentrere meg. Jeg er så sykt glad også, aner ikke hvorfor. Jeg tar ingen form for kosttilskudd, og spiser egentlig mindre enn før. Syntes dette er super rart. Noen som har opplevd en så kjapp drastisk endring? Føles nesten som jeg går på noe.. Anonymous poster hash: 659f6...31f Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2014 Er nesten latterlig altså! Jeg får nyte det så lenge jeg kan! Anonymous poster hash: 659f6...31f Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Er nesten latterlig altså! Jeg får nyte det så lenge jeg kan! Anonymous poster hash: 659f6...31f Jepp, bruk det på noe nyttig . Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 http://no.m.wikipedia.org/wiki/Hypomani 1 Lenke til kommentar
Rigmor Ortiz Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Det kalles vår/sommeryr Have fun! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2014 TSWow, dette stemte ganske bra, bortsett fra at jeg ikke oppfører meg truende eller aggressiv, er ikke noe spesielt trist heller, og reagerer vel ganske greit på motgang. Leste litt mer her, og det virker litt likt altså.. håper det ikke dettehttp://bipolart.no/web/dette-er-symptomer-pa-hypomanimani/ Anonymous poster hash: 659f6...31f Det kalles vår/sommeryr Have fun! Hope sooo!! Anonymous poster hash: 659f6...31f Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Det kalles vår/sommeryr Have fun! I begrensede mengder er det flott, men for mye blir fort litt verre. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 En trenger ikke ha alle symptomene som listes opp. Det står 'kan ha' og 'ofte', etc. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Hvordan er kroppstemperaturen din? Svetter du mye? Lenke til kommentar
Rigmor Ortiz Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Det kalles vår/sommeryr Have fun! I begrensede mengder er det flott, men for mye blir fort litt verre. Hva mener De? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Det kalles vår/sommeryr Have fun! I begrensede mengder er det flott, men for mye blir fort litt verre. Hva mener De? Du har helt rett i at mange blir mer energiske om sommeren, men når det blir for mye slik at det ender opp med hypomani eller mani kan det ende opp med problemer siden man tenker og oppfører seg forskjellig fra når man er som vanlig. Det er som om kroppen hele tiden lager sin egen narkotika av en eller annen grunn. Når en lander etter en slik episode merker man hvor sliten kroppen egenlig er. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Den beste psykologiske teorien på (hypo)mani er fremsatt av Melanie Klein. Hun sier at det er en ubehandlet og uforløst depresjon som ligger under, og at den maniske kompenserer med å kave seg opp. Slik som en med ADHD egentlig holder på å falle i søvn og derfor må virre hyperaktivt rundt. Den maniske løfter seg selv etter håret, så og si. Slik kom Melanie Klein til å utvide Freuds definisjon på hva det vil si å være psykisk frisk. Han sa at kan du elske og jobbe er du frisk, mens hun tilføyde at vi også må kunne sørge. Uten å kunne sørge vil vi har store vansker med tilknytning, tap av nære andre og med et realistisk bilde av oss selv og andre. Hun var en sterk kritiker av Freuds en-personsmodell, da hun hevdet at samspillet mellom mennesker er viktigere enn driftene i oss. Det falt ikke i god jord og hun ble ekskludert fra Det psykoanalytiske selskap. Men historien har gitt henne rett; hun hadde de beste og riktigste ideene, var en forløper for moderne psykologi, mens Freuds tanker om dette er neste helt forlatt. I dag er det få som utelukkende bruker hennes teorier på å forstå mani. Vi tror at det i hovedsak er en biologisk sykdom som fører til større eller mindre vansker med å regulerer aktivitetsnivået. Men 'alle' er likevel enig i at i mani er det masse sorg og ubearbeidet depresjon - som pasienten ikke har gode nok evner til å bearbeide. Det er jo et vrengbilde på å være deprimert, og vi skal være åpne for at fremtiden vil kunne vise at Melanie Klein var nærmere sannheten enn mange vil erkjenne i dag. 3 Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Den beste psykologiske teorien på (hypo)mani er fremsatt av Melanie Klein. Hun sier at det er en ubehandlet og uforløst depresjon som ligger under, og at den maniske kompenserer med å kave seg opp. Er nok noe i dette, var omtrent som trådstarter opplyser, bortsett fra at jeg ikke tenkte på sex overhode, etter at det ble slutt med første jenta jeg holdt på med (ikke at vi kom så veldig langt). Fikk gjort helt latterlig mye, og fikk kjempegode karakterer, bare synd jeg var sur og lei i 6 mnd etterpå. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2014 TS her, dette er interessant. Håper virkelig ikke driver å ruger på en depresjon. Er jo faktisk mye mulig, siden jeg har ikke latt meg selv slappe av ordentlig på lenger eller jobbet med ting som slet på meg i fortiden. Men jeg tror jeg gjør det ubevisst gjennom musikk. Men så har jeg det jo veldig bra nå. Så er vanskelig å si. Får bare se med tiden! :-) Ingen tegn til depresjon eller noe slikt!! :-) Anonymous poster hash: 659f6...31f Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Det klassiske forløpet ved Bipolar lidelse (som jo (hypo)mani er en del av) er at det starter med oppstemthet, idérikdom, økt overskudd, nedsatt søvnbehov og økt sexlyst. Dette øker på inntil et kommer til ett eller annet vendepunkt. Det kan være gradvis - men regelen er heller at det skjer raskt; i løpet av timer eller en dag. Så kan en synke ned i en depresjon. Den kan være både tung og seig, ofte med mye skam over ting en har gjort eller sagt når en var oppe. Det er viktig at du kommer deg til lege og får klarlagt om du er oppstemt eller om du har en normalvariant av humørsvingninger. De fleste med bipolar lidelse blir helt frisk eller betydelig bedre. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå