Sauron21 Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Jeg har nettopp fått meg litt cash....og jeg vil sløse det...så bare kom med forslag på hva slags HK jeg bør kjøpe.(Tar bare kort som tar DDR400,8X,AMD(Selvsagt )..resten tror jeg dere kan bestemme.....) Lenke til kommentar
Zeer Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Gå for DFI LAN Party NF2 Ultra. Det er meget bra, masse ekstra tilbehør. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Kjp et asus har ennå ikke hatt problemer med det. Abit skal også funke Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 gigabyte skal ha et knæsj kort, kommer ikke på navnet og heller ikke hvor du kan få tak på det! Lenke til kommentar
Sauron21 Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 Jeg har fått noen forslag på å kjøpe Epox....er det noe bra à? Lenke til kommentar
formann Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jeg har fått noen forslag på å kjøpe Epox....er det noe bra à? Siden du poster i overklokkingsdelen av forumet så går jeg ut ifra at du skal overklokke. Til dette så er det ikke stort annet enn Abit NF7 som duger.. eneste måtte vært Epox 8rda3, men det rekker ikke helt opp til NF7. Med NF7 så får du: Vcore - 1.1-2.3v Vdimm- 2.5-2.9 (overvoltes til 3.0) VDD - 1.7 (vdd-mod gjøres med blyant om man vil over 1.7) 5bits FID som tillater bruk av ALLE multi uten kirurgi på cpu Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Kjøp Asus!! Jeg har et A7N8X og er veldig fornøyd!! Kjører støtt som et fjell. Det kan hende at det er litt dårligere til overklokking men det er samlet det beste kortet. Sitat: Processors Nvidia Nforce 2 Best Overall Motherboard ASUS A7N8X (nForce2) Best Motherboard Maker ASUS (kilde: tom's hardware) Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 men det er samlet det beste kortet. Hvor fant du ut dette da? og hva er det som gjør kortet mye bedre enn nf7-s f eks? Lenke til kommentar
clinton Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jeg har fått noen forslag på å kjøpe Epox....er det noe bra à? Siden du poster i overklokkingsdelen av forumet så går jeg ut ifra at du skal overklokke. Til dette så er det ikke stort annet enn Abit NF7 som duger.. eneste måtte vært Epox 8rda3, men det rekker ikke helt opp til NF7. Med NF7 så får du: Vcore - 1.1-2.3v Vdimm- 2.5-2.9 (overvoltes til 3.0) VDD - 1.7 (vdd-mod gjøres med blyant om man vil over 1.7) 5bits FID som tillater bruk av ALLE multi uten kirurgi på cpu Lurer litt på og kjøre det blyant trikset!Bør jeg ha over 1.7V når jeg kjører ca 220-230fsb? Lenke til kommentar
formann Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jeg har fått noen forslag på å kjøpe Epox....er det noe bra à? Siden du poster i overklokkingsdelen av forumet så går jeg ut ifra at du skal overklokke. Til dette så er det ikke stort annet enn Abit NF7 som duger.. eneste måtte vært Epox 8rda3, men det rekker ikke helt opp til NF7. Med NF7 så får du: Vcore - 1.1-2.3v Vdimm- 2.5-2.9 (overvoltes til 3.0) VDD - 1.7 (vdd-mod gjøres med blyant om man vil over 1.7) 5bits FID som tillater bruk av ALLE multi uten kirurgi på cpu Lurer litt på og kjøre det blyant trikset!Bør jeg ha over 1.7V når jeg kjører ca 220-230fsb? Man bør ha så lav spenning som mulig så lenge maskinen er stabil. Lenke til kommentar
clinton Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jeg har fått noen forslag på å kjøpe Epox....er det noe bra à? Siden du poster i overklokkingsdelen av forumet så går jeg ut ifra at du skal overklokke. Til dette så er det ikke stort annet enn Abit NF7 som duger.. eneste måtte vært Epox 8rda3, men det rekker ikke helt opp til NF7. Med NF7 så får du: Vcore - 1.1-2.3v Vdimm- 2.5-2.9 (overvoltes til 3.0) VDD - 1.7 (vdd-mod gjøres med blyant om man vil over 1.7) 5bits FID som tillater bruk av ALLE multi uten kirurgi på cpu Lurer litt på og kjøre det blyant trikset!Bør jeg ha over 1.7V når jeg kjører ca 220-230fsb? Man bør ha så lav spenning som mulig så lenge maskinen er stabil. Klart det.Men har du fått noen forbedringer etter at du voltmoddet det?Om det er vits i og gjøre eller om 1.7v holder rikelig. Lenke til kommentar
formann Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Klart det.Men har du fått noen forbedringer etter at du voltmoddet det?Om det er vits i og gjøre eller om 1.7v holder rikelig. Jeg kom ikke en eneste Mhz lenger etter VDD mod. Begynner å tro at dette kortet ikke er helt friskt. Multis er helt fucked også, for det spiller ingen rolle hva jeg velger i bios.. den booter med random MP, og det er litt problematisk. De som kjører høy fsb og cpu-klokk har voltmoddet, men det er ikke alle kort som klarer det selv om man modder. Man må bare ha flaks med kortet virker det som. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Formann: Denne feilen kalles "Abit NF7" Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 kjøp msi etter min mening. ytelse har dagens pc-er nok av alikevell. Og kjøper du msi virker det. har hatt abit og asus som har vert problemer med. Men det er muligens tilfeldig det men JEG ville valgt msi! Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Kjøp Abit NF7-S! Det er jeg strålende fornøyd med ihvertfall. Jeg har hatt Asus en gang tidligere, men det viste seg å være umulig å klokke med.(a7n266-vm) Lenke til kommentar
OndeOlav Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 The one and only: Epox 8rda3+ Lenke til kommentar
Sauron21 Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Personlig har jeg en liten svakthet for MSI KT6 Delta.Den er akkurat riktig farge og har fått bra kritikk overalt. Men jeg har også hørt mye bra om Epox EP-8KRA2+'s overklokkings evne...!!! Lenke til kommentar
igy Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 KJøp Abit ic7 max3 hvis jeg ikke husker feil så skulle det være ganske bra og rimelig Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Alle som ikke synes Epox er noe å samle på må ha tatt seg en dram for mye. Skal du overklokke er det Epox 8RDA3+ som duger, er verdens beste HK til overklokking tør jeg med hånden på hjertet si. Er lett og modde videre også. men skal du kun klokke litt er nok Abit NF7 også en sikker vinner, hadde jeg vært deg hadde jeg tatt EpOX.. Skulle gjerne ha slettet posten over men kommer ikke til, ligger utenfor siden hvis dere skjønner. Lenke til kommentar
formann Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Alle som ikke synes Epox er noe å samle på må ha tatt seg en dram for mye. Skal du overklokke er det Epox 8RDA3+ som duger, er verdens beste HK til overklokking tør jeg med hånden på hjertet si. Er lett og modde videre også. men skal du kun klokke litt er nok Abit NF7 også en sikker vinner, hadde jeg vært deg hadde jeg tatt EpOX.. Kun klokke litt?? Hvilken planet har du vært på i det siste da? Stikk en tur innom xtremesystems.. og les litt på forumet. Der finner du verdenseliten av overklokkere, og alle er enige om at NF7 er best. Det er ikke engang et diskusjonstema. Les også hva "Holst" skriver.. han er en av AOA´s epox guruer, og har benchet mye med 8rda og 8rda3 .. han har nå konvertert til Abit, og du kan selv lese hva han synes. At Epox 8rda er bra til overklokking er det liten tvil om, men at det skal være bedre en Abit NF7 er ganske så fjernt. BTW: Har du hatt Abit NF7 selv? .. regner nesten med det siden du kommer med en så kraftig påstand. Hva var det som gjorde at du synes NF7 ikke var bra nok? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå