cero Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Hei, Jeg skal kjøpe meg ett nytt hovedkort og trenger deres hjelp til å ta riktig valg (Beklager om det tema allerede har blitt diskutert!) Det står mellom LGA1150 socket og LGA2011 socket med tanke på fremtiden..Jeg ønsker å ha et hovedkort som jeg kan ha lenge og med gode oppgraderingsmuligheter av CPU i fremtiden... Jeg vil ha Intel og bruker maskina til å spille som regel. Er det andre ting som er viktig å tenke på? (Har egentlig aldri kjøpt hovedkort :| ) Takker for alle svar og hjelp jeg kan få. -Deboo Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Jeg ønsker å ha et hovedkort som jeg kan ha lenge og med gode oppgraderingsmuligheter av CPU i fremtiden... Du vil ha noe som du ikke kan få. Nye prosessorer om 2+ år vil ikke passe i sokkelen. Prosessoren du har nå passer sannsynligvis ikke i de hovedkortene du har sett på. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 (endret) Beste valg idag er vel hovedkort med Z97 chipsettet. De har støtte for kommende Broadwell cpu'ene som kommer til neste år mest sannsynlig. Tror ikke det har kommet noen 2011 kort med støtte for det enda. Men det er vel mer myntet mot servere. Uansett ikke stresse med å oppgradere CPU om 2år. Kjøper du I7-4770K nå så vil det vare mange år, særlig til gaming. Jeg oppgraderte nylig, da kjørte jeg alle nye spill på gamle I7-960 uten problem. Veldig liten forskjell med 2 generasjoner nyere CPU pga jeg har rått skjermkort. Endret 24. juni 2014 av Avean Lenke til kommentar
Mint0 Skrevet 16. august 2014 Del Skrevet 16. august 2014 Haswell-E kommer snart og det vil da inkludere en ny socket(Lga2011-3). Jeg er usikker på når komponenter til denne socketen lanseres, men hvis det ikke er så lenge til, ville jeg anbefalt deg å vente. Når det kommer til sockets på intel-sida: Lga-1150: Rask, litt rimeligere, mer muligheter(den støtter flere prosessor modeller enn 2011. Lga-2011: Sterkest, dyrest, egentlig designet for workstations. Har kun støtte for i7-prosessorer og Xeon-prosessorer Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Flere nettsider har sagt at datoen er 29/8 http://www.sweclockers.com/nyhet/19227-asus-rampage-v-extreme-x99-for-haswell-e-dyker-upp-hos-alina "Asus Rampage V Extreme släpps samtidigt som Intel Core i7-5000-serien och kostar 3 999 kronor inklusive moms. Det bekräftas av Alina med den beskrivande texten "får ej läggas upp förrän 29/8"." Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Haswell-E slippes i morgen ja. De fleste nettbutikker har hatt hovedkort og DDR4 inne en stund allerede og har bare ventet på CPU. TS: Hvor mye penger har du tenkt å bruke på dette? Lenke til kommentar
Rasjonelt Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 (endret) Hei, Jeg skal kjøpe meg ett nytt hovedkort og trenger deres hjelp til å ta riktig valg (Beklager om det tema allerede har blitt diskutert!) Det står mellom LGA1150 socket og LGA2011 socket med tanke på fremtiden.. Jeg ønsker å ha et hovedkort som jeg kan ha lenge og med gode oppgraderingsmuligheter av CPU i fremtiden... Jeg vil ha Intel og bruker maskina til å spille som regel. Er det andre ting som er viktig å tenke på? (Har egentlig aldri kjøpt hovedkort :| ) Takker for alle svar og hjelp jeg kan få. -Deboo I fremtiden er alt du kjøper i dag utdatert. Hva skal du bruke pc'en til? Endret 29. august 2014 av Rasjonellt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå