Gå til innhold

LGA1150 vs LGA2011

cero

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal kjøpe meg ett nytt hovedkort og trenger deres hjelp til å ta riktig valg :)

(Beklager om det tema allerede har blitt diskutert!)

Det står mellom LGA1150 socket og LGA2011 socket med tanke på fremtiden..

Jeg ønsker å ha et hovedkort som jeg kan ha lenge og med gode oppgraderingsmuligheter av CPU i fremtiden...

Jeg vil ha Intel og bruker maskina til å spille som regel.

Er det andre ting som er viktig å tenke på? :)

(Har egentlig aldri kjøpt hovedkort :| )

Takker for alle svar og hjelp jeg kan få.

-Deboo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ønsker å ha et hovedkort som jeg kan ha lenge og med gode oppgraderingsmuligheter av CPU i fremtiden...

Du vil ha noe som du ikke kan få.

Nye prosessorer om 2+ år vil ikke passe i sokkelen.

Prosessoren du har nå passer sannsynligvis ikke i de hovedkortene du har sett på.

Lenke til kommentar

Beste valg idag er vel hovedkort med Z97 chipsettet. De har støtte for kommende Broadwell cpu'ene som kommer til neste år mest sannsynlig. Tror ikke det har kommet noen 2011 kort med støtte for det enda. Men det er vel mer myntet mot servere.

Uansett ikke stresse med å oppgradere CPU om 2år. Kjøper du I7-4770K nå så vil det vare mange år, særlig til gaming. Jeg oppgraderte nylig, da kjørte jeg alle nye spill på gamle I7-960 uten problem. Veldig liten forskjell med 2 generasjoner nyere CPU pga jeg har rått skjermkort.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Haswell-E kommer snart og det vil da inkludere en ny socket(Lga2011-3). Jeg er usikker på når komponenter til denne socketen lanseres, men hvis det ikke er så lenge til, ville jeg anbefalt deg å vente.

Når det kommer til sockets på intel-sida:

Lga-1150: Rask, litt rimeligere, mer muligheter(den støtter flere prosessor modeller enn 2011.

Lga-2011: Sterkest, dyrest, egentlig designet for workstations. Har kun støtte for i7-prosessorer og Xeon-prosessorer

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei,

Jeg skal kjøpe meg ett nytt hovedkort og trenger deres hjelp til å ta riktig valg :)

(Beklager om det tema allerede har blitt diskutert!)

Det står mellom LGA1150 socket og LGA2011 socket med tanke på fremtiden..

Jeg vil ha Intel og bruker maskina til å spille som regel.

Er det andre ting som er viktig å tenke på? :)

(Har egentlig aldri kjøpt hovedkort :| )

Takker for alle svar og hjelp jeg kan få.

-Deboo

I fremtiden er alt du kjøper i dag utdatert. Hva skal du bruke pc'en til?

Endret av Rasjonellt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...