Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Universitetet i Oslo opptakskrav

Anbefalte innlegg

Hei, jeg gikk nylig ut av 3.kl vgs almenn. Snittet mitt havnet på 4.7, og jeg har virkelig lyst til å søke på universitetet i oslo. Jeg er spessielt interessert i demmes 3 årige "Internasjonale studier" bachlorstudie. Men jeg er ganske usikker på om jeg kommer inn. Er det noen som har noe kjennskap til universitetet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sjekke fjorårets poengrenser her.

Grensen på Internasjonale studier ved UiO i 2013 var 52,1 for førstegangsvitnemål. Det er derfor svært usannsynlig at du kommer inn.

Takk for tilbakemeldingen, har du noen forslag på hva man kan gjøre for å forbedre snittet? Eventuelt i løpet av neste året

Lenke til kommentar

Gang snittet ditt med 10, og legg til 0,5 poeng. Deretter kan du sammenligne med poenggrensene olealX ga deg. Du kan også se om du har noen andre ting som gir deg ekstra poeng. Se her: http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/poengberegning/index.html

Du har vel så vidt jeg vet ingen mulighet for å forbedre karakterene dine på førstegangsvitnemålet nå som du er ferdig på videregående. Derimot kan du søke i andre kvoter med forbedrede karakterer dersom du tar opp fag som privatist.

Endret av Quent
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...