Gå til innhold

Fallout New Vegas, ikke spillbart, hjelp!

Anbefalte innlegg

Kjøpte Fallout: New Vegas Ultimate Edition på Steam Summer Sale, og skulle endelig spille det i dag. Hadde det bare vært mulig.. :hm:

Hver gang jeg har prøvd å starte new game, så kommer ikke spillet lenger enn til den første loadingen etter introen, før spillet crasher til desktop.

Jeg får denne feilmeldingen hver gang:

Programnavn med feil: FalloutNV.exe, versjon: 1.4.0.525, tidsangivelse: 0x4e0d50ed
Modulnavn med feil: FalloutNV.exe, versjon: 1.4.0.525, tidsangivelse: 0x4e0d50ed
Unntakskode: 0xc0000005
Feilforskyvning: 0x00757aa9
Feil prosess-ID: 0x2024
Feil starttid for program: 0x01cf8facada2446d
Feil programbane: G:\Steam\steamapps\common\Fallout New Vegas\FalloutNV.exe
Feil modulbane: G:\Steam\steamapps\common\Fallout New Vegas\FalloutNV.exe
Rapport-ID: f819bf3a-fb9f-11e3-a6ba-00249b0e2344
Har prøvd å kjøre spillet i kompatibilitetsmodus med både Windows XP, Vista og 7, og som admin. Har tilogmed endret noen verdier i Fallout.ini.
Noen andre som har vært borti dette problemet, eller som kanskje vet hva som må til for å løse det?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører vanilla. Har sett at det er veldig mange som har hatt samme feilen, og som har postet på Steam-siden til spillet.

Men har funnet én løsning som har hjulpet meg litt. Jeg fant fram til filen DXSETUP.exe i mappen Fallout New Vegas/Redists/directx. Kjørte den en gang, og prøvde en oppstart av spillet etterpå. Det gikk faktisk, kom forbi den første loadingen og fikk spilt videre uten problemer.

Men jeg har fremdeles spillet i kompatibilitetsmodus med vista, kjører det som admin, har deaktivert Steam Overlay for Fallout New Vegas i Steam, og har inkludert de endringene jeg gjorde i fallout.ini.

Så da spørs det om denne løsningen er permanent, eller bare midlertidig.

Endret av Gil_Galad90
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om denne fiksen er nødvendig fremdeles, men da jeg spilte FNV hadde jeg og store problemer med å få det i gang, løsningen for meg var da å finne fallout_default.ini i spillmappa under steamapps og forandre en linje hvor det står bUseThreadedAI=0 og forandre denne verdien til 1. Hvis det ikke hjelper, legg til en linje under hvor du skriver iNumHWThreads=2.

Det disse linjene styrer er hvor mange CPU cores spillet bruker, som du allerede har merket er ikke FNV spesielt glad i moderne maskiner hvis man ikke trikser litt.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om denne fiksen er nødvendig fremdeles, men da jeg spilte FNV hadde jeg og store problemer med å få det i gang, løsningen for meg var da å finne fallout_default.ini i spillmappa under steamapps og forandre en linje hvor det står bUseThreadedAI=0 og forandre denne verdien til 1. Hvis det ikke hjelper, legg til en linje under hvor du skriver iNumHWThreads=2.

Det disse linjene styrer er hvor mange CPU cores spillet bruker, som du allerede har merket er ikke FNV spesielt glad i moderne maskiner hvis man ikke trikser litt.

Jeg har prøvd denne fiksen selv. Har ikke endret den i etterkant. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...