McShortFuse Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Kjøpte Fallout: New Vegas Ultimate Edition på Steam Summer Sale, og skulle endelig spille det i dag. Hadde det bare vært mulig.. Hver gang jeg har prøvd å starte new game, så kommer ikke spillet lenger enn til den første loadingen etter introen, før spillet crasher til desktop. Jeg får denne feilmeldingen hver gang: Programnavn med feil: FalloutNV.exe, versjon: 1.4.0.525, tidsangivelse: 0x4e0d50ed Modulnavn med feil: FalloutNV.exe, versjon: 1.4.0.525, tidsangivelse: 0x4e0d50ed Unntakskode: 0xc0000005 Feilforskyvning: 0x00757aa9 Feil prosess-ID: 0x2024 Feil starttid for program: 0x01cf8facada2446d Feil programbane: G:\Steam\steamapps\common\Fallout New Vegas\FalloutNV.exe Feil modulbane: G:\Steam\steamapps\common\Fallout New Vegas\FalloutNV.exe Rapport-ID: f819bf3a-fb9f-11e3-a6ba-00249b0e2344 Har prøvd å kjøre spillet i kompatibilitetsmodus med både Windows XP, Vista og 7, og som admin. Har tilogmed endret noen verdier i Fallout.ini. Noen andre som har vært borti dette problemet, eller som kanskje vet hva som må til for å løse det? Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Har du prøvd å validere filene på Steam? Lenke til kommentar
McShortFuse Skrevet 24. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2014 Har du prøvd å validere filene på Steam? Ja, har prøvd det tre ganger. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Har du prøvd å poste feilmeldingen på Steam-siden til Fallout: NV? Mulig noen der vet hva det kan være. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Kjører du vanilla eller med noen mods? Lenke til kommentar
McShortFuse Skrevet 24. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2014 (endret) Kjører vanilla. Har sett at det er veldig mange som har hatt samme feilen, og som har postet på Steam-siden til spillet. Men har funnet én løsning som har hjulpet meg litt. Jeg fant fram til filen DXSETUP.exe i mappen Fallout New Vegas/Redists/directx. Kjørte den en gang, og prøvde en oppstart av spillet etterpå. Det gikk faktisk, kom forbi den første loadingen og fikk spilt videre uten problemer. Men jeg har fremdeles spillet i kompatibilitetsmodus med vista, kjører det som admin, har deaktivert Steam Overlay for Fallout New Vegas i Steam, og har inkludert de endringene jeg gjorde i fallout.ini. Så da spørs det om denne løsningen er permanent, eller bare midlertidig. Endret 24. juni 2014 av Gil_Galad90 Lenke til kommentar
Couchfighter Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Jeg vet ikke om denne fiksen er nødvendig fremdeles, men da jeg spilte FNV hadde jeg og store problemer med å få det i gang, løsningen for meg var da å finne fallout_default.ini i spillmappa under steamapps og forandre en linje hvor det står bUseThreadedAI=0 og forandre denne verdien til 1. Hvis det ikke hjelper, legg til en linje under hvor du skriver iNumHWThreads=2. Det disse linjene styrer er hvor mange CPU cores spillet bruker, som du allerede har merket er ikke FNV spesielt glad i moderne maskiner hvis man ikke trikser litt. Lenke til kommentar
McShortFuse Skrevet 25. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2014 Jeg vet ikke om denne fiksen er nødvendig fremdeles, men da jeg spilte FNV hadde jeg og store problemer med å få det i gang, løsningen for meg var da å finne fallout_default.ini i spillmappa under steamapps og forandre en linje hvor det står bUseThreadedAI=0 og forandre denne verdien til 1. Hvis det ikke hjelper, legg til en linje under hvor du skriver iNumHWThreads=2. Det disse linjene styrer er hvor mange CPU cores spillet bruker, som du allerede har merket er ikke FNV spesielt glad i moderne maskiner hvis man ikke trikser litt. Jeg har prøvd denne fiksen selv. Har ikke endret den i etterkant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå