It's me Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Det trodde iallfall jeg. Har så og si bestemt meg for å kjøpe HP NX7000. På både Komplett.no og mpx.no sine sider står det at den har 1MB L2 cache, mens på hp sine egne sider står det 512kB. http://hp-expo.com/no/nor/commercial/noteb...oks/dg706a.html Stemmer det at hp har feilen, eller er det både mpx og komplett som tabber seg ut? Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Alle Pentium -M har 1 MB L2 Cache. Lenke til kommentar
iNas Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Alle Centrino-baserte prosessorer har 1 MB hurtigbuffer. Eldre Pentium M CPUer med 512kB cache er ikke samme Pentium M som er basert på Centrino-brikkesettet, altså siste generasjonen av Intels prosessorer. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 err som vanlig klarer du å skrive litt kronglete iNas altså for å klare opp en Pentium M har 1MB L2 (hvis intel ikke har gjort noe nytt som jeg ikke har fått med seg) og en CPU er ikke Centrino basert...en Laptop kan være Centrino basert hvis den inkluderer en Pentium M CPU...(og brikkesett og wlan kort fra intel da..) Pentium M heter IKKE Centrino, den heter Pentium M(obile)...Centrino er et "varemerke" fra Intel som det blir kjørt MYE reklame for, man kan sette på en PC hvis PC'en oppfyller kravene til å bli kalt en Centrino maskin...dvs CPU+chipsett og WLAN kortet... de Pentium M'ene iNas snakker om er ikke Pentium M, men diverse Mobile CPU'er basert på P4, altså Pentium 4 Mobile og Mobile Pentium 4, og vanlig Pentium 4 (som så ofte brukes i laptopper de oxo i disse dager) Lenke til kommentar
iNas Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Ja, og derfor skriver jeg som regel Centrino-basert.. og Centrino-brikksett.. For de som fant formuleringen vanskelig beklager jeg det. (Fornøyd nå mrLee? ) Lenke til kommentar
svennand Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 mr lee: spiste deg i sted jeg :wink: ps. temmelig usaklig Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871293487 Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 og usmakelig Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 hey, du bør iallefall spandere middag på meg før du bedriver slike ting! Lenke til kommentar
svennand Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 hey, du bør iallefall spandere middag på meg før du bedriver slike ting! vel.... jeg hadde cola til, teller det? Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 ops.. feilposta :oops: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå