vonGrepa Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Heisan. En tanke slo meg nå. Når jeg kjørte vanlig ikke raid oppsett så var det jo gull å ta en defrag i ny og ne.. men hva nå når jeg har to disker i Raid 0?? Er ikke hele poenget at de skal være "defragmenterte".. dealen med raid er jo at den deler filer over to disker slik at det skal gå kjappere.. Hva skjer hvis jeg kjører defraggen som ligger i XP? Må man ha en egen raid 0 defrag util? Greit at filen deles i to, men noe mer vil man jo ikke ha.. Finnes det noen utility som kan fortelle meg hvordan diskene faktisk ser ut.. når de står i raid så ser det jo bare ut som om jeg har en stor en, men det er jo faktisk slik at c: bør ligger 50% på hver fysiske disk.. Arr.. må slutte å få tanker.. blir bare forvirret av sånn :-) /vonGrepa Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Hardware RAID bør defragmenteres og forøvrig behandles på samme måte som enkle disker, når det gjelder logisk behandlig (formatering, partisjonering, defragmentering osv). Du bruker de samme verktøyene som du bruker til enkle disker. Lenke til kommentar
vonGrepa Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Hardware RAID bør defragmenteres og forøvrig behandles på samme måte som enkle disker, når det gjelder logisk behandlig (formatering, partisjonering, defragmentering osv). Du bruker de samme verktøyene som du bruker til enkle disker. Med hardware raid menes? Jeg bruker s-ata raid kontrolleren på ABIT NF7-S. Teller det som hardware raid eller er det software? Hardware går jeg utifra, men man vet jo aldri.. /vonGrepa Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Defragmentering lønner seg alltid, uavhengig av hva slags RAID som brukes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå