MCDr Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Som i dag skulle se på litt tv-ut på maskinen. Plugget in cabelen og vips så var bilde på skejrmen. Trengte ikke trykke på noen som heltst knapp eller noe. Det er helt sinnsykt, har slitt lenge med pcen til å få til tvut. Er ikke alltid like lett, at man må gå inn i egenskaper for skjermkortet også stille inn masse ting for at det skal fungere spør du meg. Ja, Apple har vel aldri tiltenkt sine produkter til de med litt teknisk forståelse. Det forklarer også de banale fargene på diverse desk- og laptops. Poenget er vel at man ikke behöver å slite med alt mulig drit som er helt unödvendig, men som i Windowsverdenen er helt nödvendig for å ha en oppegående maskin som funker bra. (personlig mening) Hvis man vil ha problemer på Mac'en så er det jo bare å åpne terminalen og begynne å skrive! http://www.macosxhints.com http://www.xlr8yourmac.com/ Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Mac er så mange hundre ganger bedre og lettere en PC. Mac er så sinnykt bra. Stabilt og alt. Jeg har hatt maskinen nå enstund og den har fungert til alt. Spillemaskin, videospiller, stereoanlegg, datamaskin (har ikke lukket eller måtte rebote en eneste gang slik som man må på pc), skrivemaskin, videoredigering, bilderedigering. Alt fungerer strålende. Selv om APPLE sine produkter koster litt mer, så er det så mye bedre. Har ikke angret i to sekunder engang. Kjøp Mac!!!! Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Jeg også er imponert over hvor enkelt alt er. Osx er ikke no simpelt os, det er bare gjennomført. Skulle f.eks idag overføre en del musikk fra min stasjonære winxp maskin. Går inn på finder, velger connect to server, skriver ip og vips, så mounter den disken slik du vil. Jeg har selvfølgelig funnet 2 døde pixler da Men jeg lar det være, ser dem jo ikke...1 nede til høyre og en helt ute til venstre...er omtrent usynlig og ikke synlig ved filmvisning (viktig at den ikke er midt i og lyser hvit eller.no ) Venter også på panther til 190,- skal bli artig...men jeg må ha en MUS!! gode gud som jeg hater slike touchpad greier...hehe, blir en MX900 når den kommer på lager tenker jeg... Utenom mine to små pixelfeil så er jeg strålende fornøyd...tror ikke jeg gidder å ringe til apple og klage om det...kunne nok ha krangla meg til noe, men da vet man jo aldri neste gang heller. 1stk grønn midt i bildet :o det er sorgen det (har hatt det før). Og til bambam: wc3 gikk "glatt" igår med mus... :oops: Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Venter også på panther til 190,- skal bli artig...men jeg må ha en MUS!! gode gud som jeg hater slike touchpad greier...hehe, blir en MX900 når den kommer på lager tenker jeg... Legg inn den her så tenker jeg touchpadden din blir litt bedre Da kan du scrolle horisontalt, vertikalt, höyreklikke osv med padden! http://www.ragingmenace.com/software/sidet...html#whatisthis Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 den var ikke dum..men expire 30 desember? Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 den var ikke dum..men expire 30 desember? Det er jo lenge til, da kommer det sikkert en nye eller noe. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 Et spm...fra min forrige mac så vet jeg at det var mulig i oppstarten å holde inne en knapp slik at den startet consol. Deretter skrev jeg en kommando som ryddet opp i slettede og installerte programmer...noen som husker hvordan det var? Jeg hadde en post om dette i februar engang...men jeg finner aldri den igjen Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg også er imponert over hvor enkelt alt er. Osx er ikke no simpelt os, det er bare gjennomført. Skulle f.eks idag overføre en del musikk fra min stasjonære winxp maskin. Går inn på finder, velger connect to server, skriver ip og vips, så mounter den disken slik du vil. Jeg har selvfølgelig funnet 2 døde pixler da Men jeg lar det være, ser dem jo ikke...1 nede til høyre og en helt ute til venstre...er omtrent usynlig og ikke synlig ved filmvisning (viktig at den ikke er midt i og lyser hvit eller.no ) Venter også på panther til 190,- skal bli artig...men jeg må ha en MUS!! gode gud som jeg hater slike touchpad greier...hehe, blir en MX900 når den kommer på lager tenker jeg... Utenom mine to små pixelfeil så er jeg strålende fornøyd...tror ikke jeg gidder å ringe til apple og klage om det...kunne nok ha krangla meg til noe, men da vet man jo aldri neste gang heller. 1stk grønn midt i bildet :o det er sorgen det (har hatt det før). Og til bambam: wc3 gikk "glatt" igår med mus... :oops: Jeg har logitech desktop mx til min pb, og de funker glimrende sammen alle tre (mx700 mus, samme som mx900, men uten bt + et utrolig bra tastatur) Jeg har en rød pixel HELT oppe i venstre hjørnet. Den er kun synlig hvis skjermen er svart, men siden den er helt inne i hjørnet legger jeg aldri merke til den ved film avspilling. Og i vanlig desktop bruk er det umulig å se den. Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg har ingen døde pixler.. Yay!!! Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg har ingen døde pixler.. Yay!!! Jeg fant ut at jeg hadde en død pixel da jeg kjørte et "pixel checker" program. Jeg så det ikke før det. Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hva slags program sa du? Jeg vil også se om jeg har noen døde pixler. Url til stedet jeg kan laste det ned?? Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hva slags program sa du?Jeg vil også se om jeg har noen døde pixler. Url til stedet jeg kan laste det ned?? Gå på versiontracker.com og søk på "pixel" så finner du det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå