KS Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 PCen min har plutselig begynnt å oppføre seg rart. Når jeg slår den på vil den ikke starte ordentlig. I begynnelsen virker alt normalt - alle lamper blinker - vifter startes - cd-rommen spinner - harddisken durrer - men på skjermen skjer det ikke noe (forblir svart). Maskinen er likevel i gang helt til jeg selv slår av. Når dette skjer, har jeg pleid å slå av strømmen (på strømforsyningen) og på igjen. Deretter prøvd en vanlig oppstart om og om igjen helt til det har fungerte som vanlig. Rett som det er mens jeg gjør dette starter maskinen opp med BIOS-vinduet. En tekst sier et eller annet om mine CPU-setnings og at jeg bør starte med de justerte innstillingene. Jeg gjør dette og da vil maskinen som regel starte men omtrent annenhver gang blir det likevel problemmer av samme art som nevnt foran. Jeg er helt lost her. Trenger gode råd. Mitt oppsett: Hovedkort: ASUS A7V Prosessor: AMD Duron 750mhz 200FBS Skjermkort: NVIDA Geforce2 MX 200 Harddisk: IBM Deskstar 40GB (slave), Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM 8MB cache (master) CD-brenner: Plextor CD-R/RW 16*12*40 CD-rom: Teac CD-5232E-B, 36X OS: WIN2000 prof. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Tja, kanskje teste med et annet skjermkort ( virker som noe er iferd med å ta kvelden ) eller strømforsyninga, siden dette gjelder oppstarten. Sjekk om kondensatorene buler eller lekker. En oppdatert Bios kan hjelpe ( ta ut strømkabel og clear cmos først ) hvis det ikke er maskinvaren som skranter - ingen konflikter å se i windows ( enhetsbehandling/ egenskaper ) ? Siste Bios og drivere 39 nyttige tips ang. A7V Velkommen med 1-ste innlegg ! - greit beskrevet problem også, og lykke til ! . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå