Gå til innhold

Ny PC skjerm, er en av disse bra?

Sunos

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har lenge vurdert å skaffe meg ny PC skjerm, først og fremst til gaming, har sett meg ut 2 stk men er veldig usikker på hvilken av disse som jeg skal gå for, de 3 ms'ene i forskjell på responstid har vel strengt tatt ikke mye å si, men det var noe forferdelig mye forskjell på dynamisk kontrastforhold, 200k og 80Mill! det er vel bare for å "imponere" med tall??

http://www.dustinhome.no/product/5010645928/dell-u2713hm-ultrasharp-27-wide-tft-led-black/

http://www.dustinhome.no/product/5010651209/asus-pb278q-27-wide-tft-led-black/?utm_campaign=mediehuset&utm_source=prisguide.tek.no&utm_medium=pricecompare

Storebroren til Dellskjermen, en del dyrere, er den verdt det dog?

http://www.dustinhome.no/product/5010663786/dell-u2713h-ultrasharp-27-wide-tft-led-black/

Jeg har skjønt at 4K er også en mulighet nå, har ikke peiling på skjermer, men er det noe vits enda? Jeg mener bør man vente med å kjøpe det? støtter mange spill dette enda og bør man da ha et monster av en PC for å kunne dra den oppløsninga?

Tar gjerne imot andre forslag hvis dere har en ny skjerm å anbefale, det viktigste er at den må kunne justeres mange veier, spesielt vippes da pcbordet mitt er veldig høyt i forhold til der jeg sitter, og på skjermen jeg har nå får jeg litt av den "laptop" synet når jeg sitter litt lavere enn skjermen da denne ikke kan justeres.

En testsammenligning av alle 3 skjermene jeg har kikket på men jeg skjønner jo ikke alt av det :(

http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/60474-dell-ultrasharp-u2713h-27-ah-ips-monitor-review.html

Endret av Sunos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha veldig god gaming skjerm er nok Asus ROG Swift PG278Q verdt å vente på.

4k skjermer er best til film, bilderedigering, og videoredigering.

Til spilling er det en del som støtter 4k oppløsning problemet at bildet ikke blir særlig mye bedre, da det blir størst sansynlig skalert opp og lagt på noen effekter. Selv eldre Farcry og Crysis har jeg mulighet å velge 4k oppløsning.

Det beste spillet jeg testet på samsung 4k skjerm er metro 2033 last light der begynner GTX titan å slite en del men merket ikke så veldig mye bedre bildet, men ble kanskje litt bedre.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Alle de du har sett på vil være ganske dårlig til gaming. Du har sett på skjermer til fotoredigering, dokumentbehandling side-by-side, mest kontorsaker egentlig. De har trege panel og er bare 60 hz. Hvilke spill er du mest innpå?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alle de du har sett på vil være ganske dårlig til gaming. Du har sett på skjermer til fotoredigering, dokumentbehandling side-by-side, mest kontorsaker egentlig. De har trege panel og er bare 60 hz. Hvilke spill er du mest innpå?

Skal du ha veldig god gaming skjerm er nok Asus ROG Swift PG278Q verdt å vente på.

4k skjermer er best til film, bilderedigering, og videoredigering.

Til spilling er det en del som støtter 4k oppløsning problemet at bildet ikke blir særlig mye bedre, da det blir størst sansynlig skalert opp og lagt på noen effekter. Selv eldre Farcry og Crysis har jeg mulighet å velge 4k oppløsning.

Det beste spillet jeg testet på samsung 4k skjerm er metro 2033 last light der begynner GTX titan å slite en del men merket ikke så veldig mye bedre bildet, men ble kanskje litt bedre.

ah! jeg så ikke at det var så lav Hz før nå, der har du meg :p

ja kanskje den skjermen er verdt å vente på, jeg spiller alt mulig, fra mmo's til FPS osv. er det noen som har andre forslag for en eventuelt skjerm som er ute for salg nå?

Endret av Sunos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...