Sauron21 Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Jeg kjøre en AMD Athlon 2000+ XP med 512 DDR,ASUS A7V8X. CPUv=ca.1.90 Er dette farlig? Jeg hører alltid om ideal og load temp,og vanligvis er de ikke over 30-40,hvis ikke mindre. Og hvis det er farlig, kommer en par vifter til å hjelpe?(Har noen tanker om å koble pcen til en luft inntak som kan trekke inn frisk luft, (Is kaldt lyft,siden dette er Norge), men er ikke sikker på om det kommer til å hjelpe. Har funnet en Delta vifte på 59 db(!) som suger til seg 323m3/timen , men lurer på om det er verdt det og om det kommer til å hjelpe. (Hjelp!!!) Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Du beveger deg på maksimal tålegrense. Er det en Palomino prosessor du har? Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 hvis du ikke klokker, så anbefaler jeg deg å volte ned litt ja.. med mindre du har god kjøling, så er alt over 1.8v for mye etter min mening. Lenke til kommentar
Sauron21 Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 Jeg klokker ikke( ) fordi jeg er redd for at CPUen skal bli herpa. Og ja,det er Palomino jeg har. Men hva syns dere om luft inntaket? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Har du brukt kjølepastaa og en cpu vifte som klarer og kjøle godt nok? 90 grader er nok alt for varmt ja. Kjenn på ribba er den gloheit? hvis ja så monter en skikkelig vifte på den hvis ikke så er det noe galt. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Kjøp deg ny Kjøler til cpu og noe kabinettvifter.. så kan du sikkert klokke litt også.. Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Men hvorfor kjører du med så høy volt på cpu? 1.9 sier du? Prosessoren er bygget for å kjøre på 1.75 og om du kjører den på 1.9 så vil du få VELDIG stor forskjell i temperatur om du lar den kjøre på rundt 1,75. Personlig pleier jeg ofte å kjøre dem litt under spesifikasjonene for å holde dem litt ekstra kalde. Volten er den instillingen som betyr mest for varmeutviklingen. Selv kjørete jeg min gamle 1.33 thunderbird på 1.1 volt og 650 MHz med kun kjøleribbe. Det var en stille PC som hold i massevis til MP3 i stuen. Lenke til kommentar
Sauron21 Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 Men jeg har fått noen forslag om å sette på noe bedre paste og kjøpe en kjøler som Silten Twin kjølern...jeg syns det er bra,men å bruke så mye penger kan man like gjerne kjøpe en vannkjøler. Hvilken temp kan jeg forventer fra en par sterke Delta(59db!)vifter som tilførere is kaldt luft eller en nok så god vannkjøler? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 59 db vifter? I all verden? Min XP 2000+ ligger (til min forskrekkelse) på 29 grader idle. Dette er med åpent kabinett, en GlobalWIN TAK68 med viftene på ca. 3500 rpm og ca. 20 grader i rommet. Har fyrt opp SETI@Home, og CPU'en ligger nå på 35 grader. Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Hvordan har du egentlig målt temperaturen til 90*C? Er det med ekstern måler eller via sensorene på hovedkortet? Vær obs på at sensorene på hovedkortet kan vise feil. Det hadde også vært greit om du fortalte hvilken kjøler du har . Uansett; jeg ville tatt av kjøleren, renset CPU, lagt på ny kjølepasta og montert kjøleren på nytt. En liten ting til; denne tråden er vel ikke bare noe tull som du har funnet på for moro skyld? Lenke til kommentar
Daron Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Sjekk kjølerern du har allerede før du kjøper nytt... Demonterte nettop min egen kjøler for montasje av ny, og fikk litt av en overaskelse da jeg skrudde av den gamle.. Den hadde vært montert skjeivt, slik at den ikke hadde opptimalt kontakt med prosessoren.. Støv og skit var det nokk av.. Så sjekk om den er montert skikkelig er nå mitt råd.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå