Far<3 Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Jeg har Bredbånd 50 hos canal digital (50/10) men i det siste har canal digital vært veldig ustabilt, jeg og en nabo kompis har opplevd at hastigheten har synket ned til 0.5mbps når vi betaler for 50mbps, er det noen andre som opplever dette eller vet hva det skyldes ? Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 (endret) Ta en telefon, og få en sjekk. Om kameraten din er i samme "nabolag" ringer han også, flere som klager = raskere løsning. Kan jo virke som om det er noe i sentralen om dere bor i nærheten av hverandre. Endret 24. juni 2014 av iNzzain 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 (endret) Vel enkelte ganger, kan det lønne seg å ta ut strømpluggen i noen minuttter fra ruteren eller coax modemet. Men så dårlig hastighet er vel ikke vanlig, kanskje ditt nett er overbukket. Men man skal være fornøyd om man får 80% av det man betaler for av canaldigital. Om du skulle velge å ringe, uten å få svar på 5-10 minutter er det tydligvis problemer i ditt området. Det finner du ut av her: https://kabel.canaldigital.no/Kundeservice/Sok-etter-driftsmeldinger/ Endret 24. juni 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Hvordan måler du? Koble en PC med kabel direkte i kabelmodem, og prøv da, uten noe annet tilkoblet. Det kan jo være at feilen ligger i ditt nett, og ikke hos CD. I speedtest bør du sette opp en foretrukken server å kjøre mot, for eksempel Telenor sin, slik at variasjoner i dine målinger ikke skyldes at speedtests automatiske valg av "beste" server sender deg forskjellige steder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå