Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Når du bestemmer deg for å bli sammen med noen, er det slik at du ser en fremtid med den personen? som ekteskap eller at man skal holde sammen for alltid?

Jeg er 20 år gammel nå, og jeg tenkte meg å finne meg ei jente som jeg ikke skulle knytte så sterke bånd til, bare å ha det litt hyggelig og gøy med. Men hun her, er så seriøs, hun tenker på en fremtid med meg etter at vi har bare vært sammen i to uker.

Hva nå ...Jeg tror ikke det hadde fungert, men hun har blitt så glad i meg, jeg liker hun og jeg liker å tilbringe tiden sammen med hu, men jeg er ikke forelsket i hun.

Jeg har fortalt hun at hun bare kaster bort tiden sin meg meg, det er flere årsaker til det, som jeg ikke vil gå inn på, men hva er greia med jenter som burde vite bedre når hun har blitt sagt at det mest sannsynlig ikke blir noe oss for alltid. Hun har vært i et slikt forhold før, nå gjentar det seg. ..

Jeg prøvde å gjøre det slutt, men da tok hun det tøft og gråt, jeg klarte ikke å gjøre det slutt. Hun sier hele tiden det er opp til meg hva som skjer med oss. Samtidig vil jeg ikke være alene ..egoist. .det er ikke at jeg ikke er glad i hun eller noe, men jeg vet at det ikke kommer til å vare. Jeg ønsker ikke å utnytte hun, jeg hadde ikke brydd meg om de fleste jenter, men hun her er annerledes. .jeg vil ikke såre hun.

Love hurts. .

Endret av lion33
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TS: Et forhold basert på at den ene parten spiller på samvittigheten til dem andre parten for å opprettholde status quo er ikke sunt. Å fortsette forholdet er ikke bra for noen av dere.

Siden du skriver at du ikke har sterkere følelser for henne, og selv om det er tøft, vil jeg anbefale at du bryter ut av forholdet. Du skriver at hun har gjort dette før. Prøv å be henne om å søke profesjonell hjelp for å takle sine utfordringer.

Edit: Endret på teksten for å få med et poeng.

Endret av NoBo
Lenke til kommentar

Siden du ikke har følelser for henne og dere ikke har vært sammen så lenge, så vil jeg anbefale deg at du gjør det slutt. Det virker ikke som du kommer til å falle for henne heller siden du viser de bekymringene du gjør nå. Det virker som hun har falt for deg og det blir bare verre for henne jo lenger det varer. Kanskje dere med tiden kan bli venner dersom dere ender det før det varer for lenge og noen blir såret :) - det virker jo som du bryr deg om henne.

To uker er ikke lenge.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Det var meningen det.

Og TS skriver at han har prøvd å gjøre det slutt, men da begynte hun å gråte og spilte videre på samvittigheten for å ikke bli dumpet. Så jeg fikk inntrykk av at TS sitter igjen og vet ikke hva han skal gjøre lengre siden han ikke får til noe som helst.

Derfor, er det viktig å ikke gi opp. Enten det betyr å piske i gang et dødsdømt forhold eller ved å avslutte det. Eller ved å bare fortsette i samme kjøret som nå da. Kan nok holde på i noen år til det og hvis innsatsen er der.

Og da og, gir man jo ikke opp. Hva enn det måtte bety.

Og uansett, så virker det som TS er et svakt menneske. Som ikke klarer å finne ut hva han egentlig vil. Og sådan blir overtalt til alt mulig og har få tanker og liten vilje på egenhånd. Og da blir det vel sånn, med masse unnskyldninger for at hun er annerledes, at det er vondt, sårende, ect. Tro meg, jeg har hørt dette før og dette er ikke noe nytt. Og da blir det nok sånn og det har jo sine grunner. Og er man så svak at man ikke klarer å gjøre noe annet enn å fortsette som før så bør man ta seg til takke med det. Realiteten, situasjonen og kjærligheten sin altså.

Og i min bok, så fortjener ikke svake mennesker å være lykkelig.

Edit: dobbeltpost

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Det høres ikke ut som om jenta veit hva som er best for henne. Du sier du bryr deg om henne? Vel, vis det ved å slå opp med henne. Bryt det rett av. Ikke gi henne noen mulighet til å overtale deg. Gråter hun? Javel, la henne gråte. Trøst henne, men hold fast.

Du er i en vanskelig situasjon, men det er ikke det beste for henne at hun er i et forhold med en som neppe vil falle for henne. Bryr du deg om henne, så bryter du det av. Ha den tanken fremst i hodet når du gjør det.

Hvis hun prøver seg med å spørre om et halvveis forhold, av typen pulevenner, ikke gå med på det.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Og i min bok, så fortjener ikke svake mennesker å være lykkelig.

Kan du utdype denne?

Jeg trodde den var selvforklarende nok, men selvsagt kan jeg det.

Skal jeg utdype hva et svakt menneske er? Eller at lykke - i kjærlighetens navn, er noe som man må jobbe for for å oppnå? Lykke er ikke noe som kommer gratis. Og er man ikke sterk nok til å verken stå for avgjørelsen sin eller å ombestemme seg og jobbe for forholdet på grunnlag av de samme følelsene, men fortsetter bare et sted midt i mellom i et forsøk på å såre andre minst mulig liksom så er han bare svak. Dessuten sårer han bare flere og mer nå, seg selv også da, men det blir jo en viss seigpining for henne kanskje. Og man gjør seg fortjent til å være lykkelig når en er sterk nok og er i stand til å gjøre noe konstruktivt, selv om det kan være sårende for noen, eller alle parter i gitte situasjoner. Er man derimot ikke sterk nok til å gjøre noe annet enn det motsatte av noe konstruktivt, så gjør man seg ikke fortjent til noe annet heller.

Så det at TS syter og synes at love hurts liksom og at han er så lei seg, er ikke veldig overraskende. Denne såre tilstanden han er i nå gjør han seg daglig fortjent til også fordi han ikke er sterk nok til å gjøre noe annet. Sier ikke at det er rart at TS er lei seg heller og hvis han hadde vært lykkelig nå ville det kanskje ha vært noe alvorlig i veien med han, men siden han likevel ikke gjør noe for å endre på det så gjør han seg heller ikke fortjent til noe annet enn triste og kjipe tilstander.

You see?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...