Fragletrollet Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Har akkurat formatert en hardisk i en annen maskin. Jeg satte den inn igjen, og startet opp. Booting skjer fint, intil denne medlingen kommer opp: NTLDR mangler. trykk alt ctrl del for å reboote. Hva er galt? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Du mangler aktiv/primærpartisjon(system) Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 hvordan lager jeg dette? Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 hei. Skal installere win xp pro på hden Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 ingen som vet hvordan jeg kan fikse dette problemet? Lenke til kommentar
gresh Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Prøv å boote fra winxp cd og og velg alternativet reparasjon av xp installasjon. Du får tilgang til en del verktøy der, blant annet fixmbr Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 prøver å sette inn xp cd før jeg booter opp, men ingenting skjer Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Du lager en ny systempartisjon med XPèn din, ca. 10-12 GB, bruker jeg vanligvis. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 prøver å sette inn xp cd før jeg booter opp, men ingenting skjer Tyder på at maskina ikke er satt opp til å boote fra CD-rom før harddisk. Gå inn i Bios og sett cd-rom som første boot enhet. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 seff hadde jeg glemt å sette first boot device til cdrom da... ikke rart jeg ikke fikk boota fra cd... Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Forsiktig med å gjøre noe drastisk!!! Mest sannsynliog stemmer ikke lenger boot.ini overens med faktiske partisjonsforhold etter at du satt inn ny disk. Dette fikses enkelt ved å sørge for at ARC-banene i boot.ini er som de skal. -zg Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Hør på zeitgeist, han har rett. Korriger tallene i boot.ini, slik at de passer med partisjonene dine. Evt. bruk Emergency Repair med XP cd og velg Repair -> inspect startup enviroment. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå