Gå til innhold

Vil denne prosessoren Bottlenecke en GTX 780?


Magsamm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så spørsmålet mitt er som følger. Vil en AMD Phenom II 955 BE overklokket til 3.7ghz bottlenecke en GTX 780. Takk for svar på forhånd :)

Det er alltid en flaskehals i PCen uansett hvor mye du oppgraderer.

I de aller fleste nyere spill vil du få like mange fps med et 760 som med et 780 om du spiller i 1920x1080, sånn går det når du prøver å parre en 5 år gammel prosessor (som ikke leverte toppytelse da den kom ut engang) med et 1 år gammelt skjermkort.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg velger GTX 780 fremfor 290X er fordi de fleste spill vil fungere mye bedre med GTXen en 290. (Watch dogs is a terrible example of that). Jeg føler at hvis jeg først skal bruke så mye penger på skjermkort, så vil jeg at det skal fungere. vet at AMD er mye billigere, men dessverre så er jo slik at Nvidia blir prioritert. I tillegg produserer 290/290x enormt med varme.

Endret av Magsamm
Lenke til kommentar

Ditt valg egentlig.

Det hele er avhengig av hvilke spill som man spiller, mange spill som blir optimalisert først og fremst til Amd også.

Her er kombinasjonen FX 8350 og R9 280 , har enda ikke støtt borti et spill som har gitt meg en "Huff" følelse når det gjelder ytelse, men jeg spiller heller ikke online så mye da.

Lenke til kommentar

Er litt avhengig av hvor mye overklokk du får ut av FX'en før strømforbruket øker alt for mye.

Denne kan lett kjøres på ca 5Ghz med minimal økning i spenning , har den dog på 4.6 da jeg føler at det er en god kombinasjon i forhold til at jeg ønsker å ha den en god stund.

 

Når det gjelder ditt oppsett er det nok mer å hente i en oppgradering på skjermkortfronten og heller bytte ut cpu og hovedkort om et års tid eller noe.

 

Mange gode titler som vil få støtte for Mantle fremover og når MS får ut fingeren og kanskje får til en bedre og mer optimisert DX versjon i 2015/16 så vil ytelsen bli bedre for begge produsentene.

Lenke til kommentar

Driver og leser på diverse forum nå etc, og det vil ikke være noe poeng i å kjøre et GTX 780 med Phenomen ettersom bottlenecken vil være så stor at jeg ikke vil se noen særlig forskjell i ytelse. Men kanskje like greit å oppgradere alt på en gang så jeg er ferdig med det :p

Endret av Magsamm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...