AndersT2 Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Noen som vet om en enkel og grei måte å speile harddisker uten å bruke raid eller lagringsplasser? Slik at jeg fysisk ser diskene i utforskeren hele tiden? Ønsker at 2 og 2 disker skal ha ligt innhold, men slippe å føre over mellom dem selv, slik at jeg alltid har backup av det jeg har på dem. Ha det satt opp slik at de blir speilet på natten eller noe slikt. Noen som vet hvordan man kan få til det? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Jeg bruker syncovery for noe tilsvarende. Så bruker jeg en funksjon som overvåker foldere/disker og så kopierer alt automatisk over til disk 2, så fort en endring er gjort. Kan også settes opp slik at den gjør det på bestemte tidspunkter, om du ikke vill at det skjer i sanntid. Noe jobb i starten, med å lage profil(er), ymse innstillinger osv, men når det først er gjort, trenger du ikke å tenke på programmet lengre. Kan settes opp med bl.a komplett replika (da slettes filer på begge diskene) eller standard kopi, som også beholder slettede filer på backup disken. Masse andre innstillinger også. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Et alternativ til produktet som myhken nevner er Allway Sync, allwaysync.com -verdt å sjekke ut. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 24. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2014 Takk for svar. Da skal jeg lese meg litt opp på de to nevnte programmene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå