Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fenomen rundt matches på tinder

Anbefalte innlegg

God kveld!

En dag kan jeg matche med opp til 10 jenter på tinder.

Den neste dagen kan det være så lite som ingen matches i det hele tatt!

Dette finner jeg pussig, finurlig og merkelig!

Så... Hvordan kan dette ha seg? Bugs?! Et eller annet?

Mvh,

Herremann (21 år)

Anonymous poster hash: b8829...94d

TS her.

I går = 5-10 matches

I dag = ingen matches

Blir helt deprimert av dette.

Edit: flettet dobbeltpost

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TS her.

I går = 5-10 matches

I dag = ingen matches

Blir helt deprimert av dette.

Skriver du hei til alle jenter du matcher?

Anonymous poster hash: 2a738...cb7

TS her.

Det fremstår for meg som noe uforståelig hvor du vil hen med dette spørsmålet og i hvilken grad svaret på dette kan bidra til å belyse min problemstilling.

Når det er sagt skal jeg likevel svare deg, men svaret er kort og "nei, definitivt ikke".

Lenke til kommentar

Og du befant deg på omtrentlig samme område begge dagene? Forståelig fenomen om du fikk 10 matches i nærheten av Oslo eller lignende, men 0 utover i bygdetraktene.

TS her.

Godt poeng, men nei - har stort sett oppholdt meg i samme område når jeg har benyttet meg av applikasjonen Tinder.

Jeg vil for øvrig understreke at det ikke er er totalt antall matcher jeg forundrer meg over, for det har heldigvis blitt en del, men det er overraskende og forunderlig hvor skiftende det er i variasjon med tanke på matches fra en dag, til en annen.

Fantastisk applikasjon, forresten! Jeg skal ærlig innrømme at jeg kan være litt lat av meg til tider, delvis pga. mye tid til studier og jobb, så da passer det perfekt å ha muligheten til å sjekke så mange damer på en og samme tid, fra egen sofa, i eget hus!

Beklager avsporing i egen tråd, men måtte bare med umiddelbar virkning få ut at Tinder er et helt ypperlig verktøy. Nå tilbake til tema! :)

Hvis det er lenge siden du har vært innlogget, så vil de som har likt deg i mens komme fremst i køen. Når du da logger deg på dagen etterpå, er det ikke sikkert at noen har likt deg i mellomtiden.

Godt poeng, men jeg er jevnlig innom tinder, men likevel varierer det så ekstremt i forhold til antall matches fra dag til dag.

Faktisk ofte slik at det blir fra 5-10 en dag til 0 en annen dag. Relativt ekstremt. Uforståelig.

Edit: flettet dobbeltpost

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Har du vurdert at ikke alle er jevnlig inne på tinder? For eksempel så får jeg helt klart inntrykk av at jeg får flest matcher på fredag og lørdag, og delvis søndag. Ikke så rart.

En annen forklaring kan være at du misforstår tilfeldighet. Matching på tinder kan du se på som et kaotisk system, slik at det blir tilfeldigheter som avgjør hvor mange matcher du får. Mange anser "tilfeldig" som "jevnt spredd utover". Neh. Når noe er tilfeldig så klumper det seg veldig fort sammen i klynger her og der, og spredd utover her og der. Dette forklares bra i Siffer, fra 14 minutter og litt utover.

Det er helt naturlig at det klumper seg litt, og varierer fra dag til dag.

Lenke til kommentar

En ting jeg har registrert er at av og til når det kommer flere matches på rad, og man sjekker når disse sist var online, så kan det ofte være noen dager siden de var innpå, selv om man selv har vært innpå og swipet gjennom flere profiler i mellomtiden.

Teorien min er også at dette kan ha noe med avstand å gjøre. La oss si at dere bor på hver deres utkant av byen, og du drar til sentrum av byen og starter Tinder, så vil tinder oppdatere posisjonen din slik at du er i rekkevidde til flere som kan like deg, men når du senere reiser hjem igjen og starter Tinder er du utenfor rekkevidde og får derfor ikke opp disse som foreslåtte profiler.

Dessuten virker det som at Tinder ikke alltid er oppdatert på plasseringen, og at det tar litt tid mellom hver gang det oppdaterer posisjon. Hvis jeg f.eks har en match som er 3-4km fra huset mitt til vanlig, og jeg reiser til byen og starter tinder, så kan det være at tinder oppdaterer seg og viser f.eks en avstand på 24km. Når jeg senere reiser hjem og starter Tinder igjen, så kommer ikke det GPS-symbolet frem i toppen av skjermen, og den samme avstanden på 24km vises. Det kan gå noen timer før Tinder oppdaterer posisjonen igjen og jeg får de vanlige avstandene opp igjen. Og ja, jeg er fullt klar over at matchene gjerne flytter rundt på seg de også, så en veldig vitenskaplig og utprøvd teori er det jo ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...