Gå til innhold

anbefaling av surroundanlegg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til den prisen burde du satse på et Creative kit i det øvre prisskiktet... Du får et kit (inspire 5700 ellerno) som har Dolby Digital boks... Altså en ekstern dekoder, som kan kobles til annet enn bare PC... Funker greit... Skal du over på mere seriøse saker, så holder 5000 til en brukbar surround receiver ifra f.eks. Sony eller Yamaha... (begge er bra innenfor den prisklassen) Et par høyttalere har du vel ifra før? så kan du heller kjøpe flere høyttalere senere...

Lenke til kommentar

Surround på tilnærmet nullbudsjett som fortsatt spiller bra, men ikke vanvittig høyt og med bassen nedprioritert:

 

Eltax Monitor 5-pack Sort.

 

I motsetning til en del av de andre billige Eltax-pakkene synes jeg disse spiller skikkelig bra. Litt lite å gå på i bassen, men om ikke dette er så viktig synes jeg de spiller like godt som høyttalere til tre ganger prisen. Et røverkjøp fo de som vil ha bra lyd, men bruke lite penger. Nylig satt ned 700,- på Komplett. (Har bare hørt på Monitor III, dog.)

 

Denon AVR-1603.

 

En helt grei reciever i det lavere pris-segmentet rett og slett. Prisgunstig nå som jeg regner med at AVR-1604 er på vei.

 

Burde bli ganske nøyaktig 5.000,- inkludert porto.

Lenke til kommentar
kan noen anbefale ett bra surround anlegg til 5000kr eller mindre? det skal brukes til både film, spill og musikk. det skal være bra lyd i, men jeg skal ikke ha noe høyt volum eller sub som spiller høyt da jeg jeg må ta hensyn til naboer.
Gå opp til 8000 kr, og jeg garantere deg at du blir mye mer fornøyd!

 

Ofte er jo ikke det et alternativ :roll: ... Isåfall:

 

Du har jo Logitech Z-680, til litt i overkant av 3000kr da.

 

970068-0914.jpg

 

Resten kan du jo bruke på en xbox :D eller PS2 (hvis du ikke har fra før)

 

Finnes sikkert noe brukbart til 5000kr og, men som sagt, du får mer glede av et litt bedre sett.

Lenke til kommentar
Jeg ville valgt logitech Z-680 eller Creative MegaWorks 550THX.

Begge har suveren lyd (logitechen er litt bedre mener jeg).

 

Bruk de resterende penga på et rått lydkort (THX sertifisert det og).

 

 

logitech og creative surround settene gir sikkert mye for pengene - men de består av små pingle satelitter med en stooor bass og det er ikke det jeg er ute etter. eltax settet som ble anbefalt passer mitt bruk men koster også mere.

anyways, jeg synes det er noe som ikke helt stemmer hvis lydkortet koster mere enn cpuen, rammen og grafikkortet mitt tilsammen, det er mulig det har rablet helt for meg igjen men lydkort har jeg ingen planer om å kjøpe i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha klar lyd,så anbefaler jeg deg Denon forsterker.De er kjempe bra forsterkere.Forsterkeren velger automatisk innstiliger f.eks setter du film med DTS,så velger forsterkern DTS innstiling automatisk.Hvis det står at det er 80Watt,så er det ekte 80Watt

Lenke til kommentar

msh: jeg er ute etter receiver, og Marantz skal være bra. jeg har satt opp hva som blir aktuelt å kjøpe hvis jeg går for selvbygg.

 

DY8108 dynaBel Phobos subwoofer kit u/kab NOK 2498.00

 

DY5828 Set center kit uten kabinett, 5 stk, NOK 3490.00

 

DY5826 Skjermesett for Set NOK 159.68 NOK 198.00 NOK 198.00

 

MA1430 Marantz SR4300 Surroundreceiver NOK 4998.00

 

Totalt NOK 11184.00 ifra www.dynabel.no

 

dette ble, ja, dyrt.

eltax settet som ble anbefalt over sammen med en Denon receiver hvis den ikke er voldtsomt dyr, blir sikkert ett ganske rimelig og kapabelt anlegg.

Jon A. Feet: Tør jeg spørre hvordan i helvete du skal plassere 2 80cm høye høyttalere rundt en pc?

jeg er ikke helt sikker på hva du mener her, men jeg ville ikke plassert noen 80cm høytalere rundt pcen idet hele tatt. skulle jeg ha gjort det måtte jeg ha fjernet alt annet enn skjerm, mus og tastatur ifra skrivebordet.

Lenke til kommentar

hei!

 

tror nok jeg vil anbefale deg å kjøpe et pc anlegg siden du "bare" 5000,

det koster litt mindre og spiller kanskje i noen tilfeller bedre..

 

dette anlegget spiller veldig bra i forhold til prisen, men det er vel kanskje litt billig igjen.. (syns foresten at det har bedre balansert bass enn mange av de dyrere logitech og creative anleggene)

 

dette er vel kjent og berømt for å ha mye trøkk, men var det egentlig det du var ute etter?

 

Det å sette opp en blanding av eltax og denon er vel heller ikke så dumt, men jeg har hørt blannede ting om eltax, noen mener det er knall, noen mener det er revva.

Denon har jeg selv, og kan nesten garantere deg å bli fornøyd!

 

håper jeg var til hjelp, og håper du blir fornøyd med ditt valg.. :)

 

Det kan foressten være smart å skjekke rundt om kring etter prisgunstige løsninger på div. nettbutikker f.eks;

hi-fi klubben sin webshop

komplett sin lydavdeling

Hi-Fi center kjeden sin webshop (men de er vel kanskje en tanke dyre :( )

 

edit: forbanna nye forumtype

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...