sinnaelgen Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Hvilken erfaring har dere med clas ohlson blekk ? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Hvilket blekk fra clas ohlson? 206 treff på "blekk" i nettbutikken http://www.clasohlson.com/no/view/content/search?N=0&Ntk=All&Ntt=blekk&Nty=1&D=blekk&Ntx=mode+matchpartial&Dx=mode+matchpartial&showTabs=true Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Jeg vil tro TS mener Clas Ohlsons eget blekk, ikke brandet fra HP, Canon etc. Blekk fra skriverprodusentene er vel det samme uansett hvor du kjøper fra? Da er det noe annet med blekk fra en tredjepart, selv om disse kan være like bra men koste noe mindre. Selv har jeg ikke testet Clas Ohlson-brandet blekk, har ikke skriver heller, så jeg er nok ikke rett person. Men det er bare å teste for å se hva man syns Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2014 Nå vil jeg jo unngå at blekke med Clas Olhsons logoen på ( for spesifiserer hva jeg mente ) skal lage trøbbel for dysene på skriveren og noen ganger ønsker man jo best mulig kvalitet , spesielt hvis man skal skrive ut bilder og da kan man jo ikke åpne 2 sett med patroner for da vil den en ha lett for å tørke ut Har vil man bruke opp patronene før man settere i nye Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Jeg har ikke prøvd Clas Ohlson sitt eget blekk, men faren med å bruke uoriginalt blekk er at man kan tette dysene på skriveren, at farger/kvaliteten på bildet ikke blir det samme, at holdbarheten på blekket er dårligere (at bildet falmer fortere) og muligens at det kan kladde. Men det finnes også godt uoriginalt blekk, så med mindre man finner noen erfaringer, så må man bare prøve for å finne ut om kvaliteten holder mål. Det med holdbarhet er imidlertid vanskelig å teste. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Jeg har testet, anbefales ikke! Har en Epson skriver som i utgangspunktet skriver knallgode bilder, og har en ramme på en vegg (som er utsatt for litt sol) med noen bilder skrevet ut på denne. De med Clas Ohlson blekket falmet etter et år, de med originalt blekk har hengt i 4 år (til nå) uten antydning til falming. De er skrevet på samme papir. Til A4 sort/hvitt utskrifter med ren tekst er de nok like gode. Når det er sagt, ikke hatt noen problemer med skriveren eller skrivehodene etter å ha brukt det. 1 Lenke til kommentar
BMWX1 Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Har ikke testet blekket hos Clas Ohlson men har prøvd mye forskjellig uorginalt blekk på min Canon pixma mp 640 siden den var ny for over 4 år siden. Printer fungerer like bra i dag og har ikke hatt noe problem hverken med printer eller dyser ved å bruke uoriginale patroner. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2014 Merker dere noe kvalitetsforskjell på utskriftene ? en anen ting jeg har lurt på : hva er hensikten med disse spesifiserte rensepatronene ? det ser jo ikke ut som det finnes til alle skriver modellene heller Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Merker dere noe kvalitetsforskjell på utskriftene ? Se innlegget mitt litt opp. Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Hvis du har skriver med egen blekkpatron for tekst/svart hvitt er det greit. Min har 2x svart, og 3x farge. Til den store svart-fargen til å skrive ut tekst er det helt ok. Jeg har en 5-6 år gammel Canon, tror den heter 5100 eller noe. Har ikke hatt noen problemer med at det har gått tett. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2014 Det er fullstendig uaktuelt å ha dobbelt sett med patroner /( for kvalitets utskrift og kladde utskrift ) da det ene setet uansett vil tørke ut jeg har lest noen tester av uoriginale blekkpatroner der man konkluderte med at hvis man ikke stilte for strenge kvalitetskrav så fungerte det greit , selv om det kunne være en viss fare for tette dyser ( dette skjedde visstnok i noen av forsøkene ) . nå er det en stund siden den teste ble presenter så jeg husker ikke alle detaljen rundt dette men konklusjon var klar . selv om det stort sett går bra så er det en viss sjanse for at det kan skjære seg . man må bare velge riktig type blekk. Noe som da er vanskelig hvis man ikke er inne i det , noe jeg ikke er spørsmålet er hvor på denne skalaen mellom dårlig og bra Clas ohlson blekke legger seg Det er ikke noe poeng med blekk som koster 30-50% av originalen hvis man likevel må bruke mere av det på grunn av dårlige egenskaper ( som inkluderer tørre patroner før alt er brukt opp , tette dyser eller dårlige utskrifter ) jeg bruker ikke skriveren så veldig ofte men den blir brukt til alt fra utskrifter fra nettsider til foto utskrifter. jeg har til og med kopier kort med den Da kan ikke bleket være dårlig Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Ettersom du ikke bruker skriveren så ofte, så er det ikke mange kronene du sparer i måneden på å kjøpe uoriginalt vs. originalt blekk. Så da anbefaler jeg deg å gå for originalt, så slipper du å bekymre deg over dårlig holdbarhet, dårlige farger og tette dyser :-) Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2014 Det jeg regner som lite bruk er et gjennomsnitt på opptil noen få utskrifter i måneden. Det jeg prøver er å kjøpe originalt blekk så billig som mulig. Likevel virker det som prisen har gått opp alle steder . Enkelte steder virker det som prisen har skytt i været med rakett fart det siste halve året Det er jo ikke så lenge siden man fikk den dyreste for ca 130 kr pr stykk nå koster det snart 2oo kr pr stykk man kan jo alltids mistenke at det er fordi så mage kjøper billigblekk uten at jeg kan bevise det Om skriveren i sin tid ( ikke så mage år siden ) rundt 1500 så koster et sett med blakk patroner til den over 600 kr. Da betaler man jo 600 kr for nesten bare 8 dl med vann. Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Beklager hvis du misforstod hva jeg mente. Mange skrivere har allerede egen blekkpatron til tekst. Da jeg kjøpte skriver sist, hadde så og si alle modeller over 1500kr egen patron til tekst, en ekstra svart patron med mye mer blekk. Denne er til gjengjeld den dyreste hos canon og du kan trygt spare noen kroner til å ha litt billigere blekk til tekst. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Det hele er avhengig av hva du skal bruke utskriftene til, er det utskrifter som krever høy kvalitet holder man seg til original patroner , er det ikke så farlig med kvaliteten på utskriftene så kan man kjøpe blekk til feks Inkclub.no. Har brukt blekk fra Inkclub i flere år og har ikke erfart at dysene har blitt tettet , utskriftskvaliteten er derimot ikke helt på topp så jeg bruker Produsenten sine blekkpatroner når jeg skriver ut i høy fotokvalitet. Men generelt lønner det seg ikke å ha en blekkprinter med mindre man skriver ut bilder i fotokvalitet , holder man seg for det meste til svart / hvitt eller noen få fargeutskrifter som ikke krever all verdens bildekvalitet bør man investere i en mellomklasse Laserprinter. Samsung har faktisk en del billige og gode printere der. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2014 (endret) Her er det 2 myter som man kan slå ihjel med en gang. 1: jeg har 2 svarte patroner . Den en skal bare brukes til foto selv om den også har blitt bruk også når jeg ikke skriver ut foto. Den andre blir bruk uansett 2: Det er ingen selvfølge lenger at en blekkskriver er dyrere i drift en en laserskriver Nå tror man at man slipper unna billigere med svart hvit laser . Det er heller ingen selvfølge lenger for noen få år siden så jeg en test der man bl.a. konkluderte med at hvis man valgte feil laserskriver så kom man dyrere ut på utskriften en hvis man valgte blekkskriver Slik jeg kan minnes så gjaldt dett faktisk både farge utskrift og svart/ hvit utskrift Endret 16. juli 2014 av den andre elgen Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Ja ja, du får da tro det du ønsker. Jeg bruker faktisk både Laser og blekkskriver og har ført regnskap på dette i noen år. For meg så kommer jeg best ut rent økonomisk ved å bruke Laser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå