Gå til innhold

Blir min core i5 2500 en flaskehals?


Anbefalte innlegg

Hei folkens. Har et Asus p8p67 hovedkort, Intel lga1155 core i5 2500 og 8gb ddr3 ram. Kjøpte meg en ssd nylig og planlegger nå kjøp av nytt skjermkort. Ser for meg et gtx 780 eller noe sånt.

 

Men spørsmålet mitt er følgende: Jeg har ikke planer om å overklokke prosessoren fordi da må jeg skaffe meg ny kjøling, og siden jeg har et veldig begrenset budsjett så vil jeg bruke alt på skjermkortet. Er det høl i hue? :) Blir prosessoren da en flaskehals eller får jeg en solid oppgradering med nytt skjermkort, og sånn sett kan leve med denne prosessoren i en tid fremover?

 

Som dere sikkert skjønner så vet ikke ingenting om hvor mye prosessoren betyr når man spiller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har veldig sterke tvil om en 2500k vil være noen som helst flaskehals for et skjermkort.

Det er fremdeles en uhyggelig god cpu, og vil nok vare fint en stund til fremover i tiden.

 

Jeg har selv en 2600k som surrer og går fremdeles og er ikke langt ifra den og en 4770k som jeg og har, regner med 2500k'en vil ligge litt under 4570k når det kommer til ren prosessor kraft, så den vil nok ikke være noen sinke på den siden.

 

Personlig vil jeg påstå at 2500k'en vil fungere fint i en god tid fremover, hvis det en dag blir et problem vil du ha muligheten til og oppgradere det til nyere teknologi, men regner med du bytter ut skjermkortet før cpu'en ettersom cpu ytelsen ikke stiger så veldig mye fra en generasjon til en annen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den grafen sier meg ikke så mye da jeg vet ikke hva tallene står for og jeg har ikke noe kunnskap om dette :) Skjønner selvfølgelig at nær toppen er bedre enn nær bunnen, men for meg så svarer ikke dette bildet på spørsmålet mitt i åpningstråden.

 

Kom på at jeg nok må ha ny strømforsyning også, så det gjør det mindre aktuelt å overklokke/kjøpe ny cpu i denne omgang, så planen min blir nok å legge mesteparten av pengene i skjermkortet. Og heller gjøre noe med cpu på et senere tidspunkt :)

 

Uansett, takk for hjelpen ;)

Lenke til kommentar

Den grafen sier meg ikke så mye da jeg vet ikke hva tallene står for og jeg har ikke noe kunnskap om dette :) Skjønner selvfølgelig at nær toppen er bedre enn nær bunnen, men for meg så svarer ikke dette bildet på spørsmålet mitt i åpningstråden.

 

Kom på at jeg nok må ha ny strømforsyning også, så det gjør det mindre aktuelt å overklokke/kjøpe ny cpu i denne omgang, så planen min blir nok å legge mesteparten av pengene i skjermkortet. Og heller gjøre noe med cpu på et senere tidspunkt :)

 

Uansett, takk for hjelpen ;)

Det er Fps som står på tabellen ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...