Heinseberg Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Hei! Kjøpte meg for litt siden Canon 70D, med linsa TAMRON. AF-18-200mm F/3,5-6,3. Jeg driver både med foto og video. Og linsa lager ganske mye lyd når den fokuserer, når jeg gjør video. Lurer dermed på om"Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6" , kunne være en godt bytte fra min forrige linse? Og et spørsmål til, hvilket av disse to er best til fotografering? Mvh Heisenberg Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 (endret) Hei og velkommen til forumet Ingen av de to objektivene gir veldig bra bildekvalitet, men veldig allsidige men stort brennvidde-omfang "zoom". Skal du ha et objektiv som er relativ lydløs på fokusering må det ha benevnelsen STM, Canon har en 18-135 IS STM som ikke bråker. Er du ute etter god bildekvalitet samt et greit brennviddeomfang anbefaler jeg heller og kjøpe Canon 15-85 IS, men dette bråker noe når du fokuserer, ville da kjøpt en ekstern mikrofon for og få bort fokusering-støyen. Endret 23. juni 2014 av Nautica 1 Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 23. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2014 Hei! Tusen takk for svar. Da ser det ut som det blir det objektivet du nevnte. Men, et lite spørsmål. Hvordan blir støyen fra fokuseringen borte ved å sette på en mikrofon? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Siden mikrofonen er innebygget i kameraet vil selve kamerahuset fungere som et resonanskammer og ved å flytte mikrofonen utenfor vil mye av ulyden forsvinne, en annen fordel er at man får bort mye vindstøy. Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 23. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2014 Da vet jeg det. Noen å anbefale? Da er jeg noen få klikk unna kjøp av Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM Den fantastiske autofokusen vil fortsatt fungere like bra som før? Tusen takk for raske svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå