Gå til innhold

A7N8X 2.0 & Xp2500

Anbefalte innlegg

Har et A7N8X rev 2.0 og en Amd Xp2500.

Har også Twinmos Pc2700 cl2.5 DDR ram.

Problemet oppstår når jeg prøver å øke FSB.

Maskinen vil rett å slett ikke boote med 168 mhz engang.

Lurer da på om det kan være noen instillinger i bios eller eventuellt på hk som gjør at jeg ikke kan overklokke.

Noen som har erfaring er med dette Hk og overklokking?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samma hk og samma cpu. Kjører lett på 200x11 - XP3200 speed (fårn ikke over stort mer enn 2300 mhz om jeg maxklokker tho ;( ). Har ikke fått skifta ut gamle PC2100-minnet mitt enda og kjører dette på 133/266 FSB, altså 66 % av CPU bus. Dette fungerer utmerket for øyeblikket.

En del ting som er kjekt å sjekke i BIOS er at spread spectrum er disabled, at minnetimingsa dine ikke er helt ville, prøv med 7-3-3-2,5 (ovenfra og ned) i førstninga når du klokker, kan siden tweake disse etter hva ram'en din klarer stabilt. PC2700 ram er tross alt "bare" 166/333 fsb oxo, så det er ingen garanti for at denne skal klare noe særlig mer enn nettopp..166 mhz FSB. Det du kan gjøre da er å teste cpu på 200 mhz FSB og kjøre rammen på default speed, altså 166 mhz. (blir vel 83 % eller noe sånt). Videre må du prøve deg frem med volten, feks 1.7. Er en god sjanse, så fremst du har ok kjøling, for at cpu'n da lekende lett klarer XP3200 speed.

Håper dette hjelper.

Lenke til kommentar

Hvis du har bare 1 RAM-brikke så burde den vel stå i single bank porten (den som er nærmest CPUen) Mener at jeg leste om en annen fyr her på forumet som hadde samme problem, menn når han brukt singelbank porten så løst seg. Yeah yeah. What ever. Bare prøv deg fram ^_^

Lenke til kommentar
Men det er det at hver gang jeg setter FSB for høyt så må jeg åpne kabinettet å resette bios.. funker ikke med Insert eller noen andre knapper.. skikkeli slitsomt i lengden.

Det funker nok kun hvis du dra ut kontakten fra strømforsyningen og sette den inn igjen. Å så må du holde inne insert før du starter maskinen igjen. Da skal han resette instillingene. Bortsett fra klokkene å sånt. :-)

Lenke til kommentar

har prøvd meg litt fram.. kommer opp til 168 mhz på rammen da vil den ikke mer..

Har prøvd skikkeli slakke instillinger på ram.. nei ikke da heller.. prøvde også å la den kjøre på optimal men ingen forandring.

Men fikk faktisk til å kjøre 200 mhz fsb x 11,5 på cpuen og rammen på 166 mhz. Men kjører ikke amd best med minne og fsb synkront.??

Regner med at det blir ny ram på meg :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...