Avensis Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 HeiAng. ekstrapoengene man kan hente ved å velge enkelte real- og språkfag - om man på vg3 trekkes opp i et av disse fagene, vil man da få poeng for eksamensfaget også? Eks. Var oppe i matematikk R2. Har allerede fått 1 poeng for faget, får jeg 1 poeng til for min muntlige eksamen i faget?/Avensis Lenke til kommentar
supermario1 Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Du får ikke realfagspoeng for eksamen. Hvis du har hatt R1 og R2 vil du får 1,5 poeng for disse, uavhengig av eksamen. Maksgrense for realfag og språkfag er 4 studiepoeng, så hvis du har hatt kjemi, fysikk eller lignende kan det hende du allerede har fått maks poeng Lenke til kommentar
Avensis Skrevet 25. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2014 Takk for svarene! Var slik jeg trodde - men stusset litt over det da poengkalkulatoren til utdanning.no ga meg ekstra poeng for muntlig eksamen også. Må være jeg som har misforstått kalkulatoren. Lenke til kommentar
ayy Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Takk for svarene! Var slik jeg trodde - men stusset litt over det da poengkalkulatoren til utdanning.no ga meg ekstra poeng for muntlig eksamen også. Må være jeg som har misforstått kalkulatoren. Jeg ble også litt nysgjerrig da jeg også fikk 0,5 poeng for eksamen i IT2, ifølge kalkulatoren. Har noen bevis eller kilder som sier at man ikke får realfagspoeng for eksamen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå