Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal oppgradere innmaten i min uhyre utdaterte maskin og er ute etter kommentarer til oppsettet. Tenkte egentlig ikke å overstige 10K, så er allerede på smertegrensen. Oppsatt hos DustinHome. Bra pris med tanke på ytelse?

1 CORSAIR 16GB DDR3 VENGEANCE PRO SILVER 1600MHZ (2X8GB) 1 339,00
1 CORSAIR H80I HYDRO CPU COOLER S-1150/1155/2011/AM3+739,00
1 CORSAIR RM SERIES 650W GOLD MODULAR PSU 899,00
1 DELL U2412M ULTRASHARP 24" WIDE TFT LED BLACK 1 790,00
1 INTEL CORE I7 4790K 4.0GHZ 8MB S-1150 HRF 2 630,00
1 MSI GEFORCE GTX 780 OC 3GB PCI-E DVI/HDMI/DP 3 490,00
1 MSI Z97 GAMING 5 S-1150 ATX 1 216,00
1 NOCTUA PRO-GRADE THERMAL GREASE 119,00
Totalt: 12 222,-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger du 16GB RAM?

Gjør vel strengt tatt ikke det, tenkte å bygge litt fremtidsrettet, men 8GB holder vel uansett.

Trenger du 16GB RAM?

Lurer også litt på hvorfor du har kjøpt 1600MHz ram når du tydeligvis skal overklokke

Blir ikke med det aller første.

Lenke til kommentar

Trenger du 16GB RAM?

Gjør vel strengt tatt ikke det, tenkte å bygge litt fremtidsrettet, men 8GB holder vel uansett.

Trenger du 16GB RAM?

Lurer også litt på hvorfor du har kjøpt 1600MHz ram når du tydeligvis skal overklokke

Blir ikke med det aller første.

Bare for å senke prisen, 8GB er sweetspotten akkurat nå.

Lenke til kommentar

Jeg forutsetter at du skal bruke denne maskinen mest til spilling. Derfor blir mitt oppsett mtp. det.

En enkel pakke dekker HK, Ram og CPU. Til spilling holder det lenge med en i5-4690K som bare er marginalt svakere en den som du hadde satt opp.

Som skjermkort velger jeg et r9 290 som er et bedre kort en det som du har satt opp.

Siden du ikke skal overklokke trenger du ikke vannkjøling men en stillegående og helt grei luftkjøler.

En skjerm med 144mhz er knall å ha når man gamer eller skal se på film.

Hva mer? jo en SSD på 250 GB for å få fart på sakene. Kjølepasta? ikke nødvendig men kjekt å ha.

Strøm er jo kjekt å ha. Men vær advart, mange mener denne ikke holder mål. Men jeg selv har bare gode erfaringer med den så langt.

Da skulle du ha en pakke som holder til det meste for den symbolske summen av 10767,-

Endret av bytrollet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...