Gå til innhold

Siste sjekk før bestilling

Anbefalte innlegg

Testen som jeg linket til tidligere viser blant annet 2560 x 1600 Hvor 290X leder med et forsprang på 20 til 26Fps i BF4 , dette er noe som går igjen på høy oppløsning i flere tester hvor Nvidia sitt 780 Ti ikke kommer like godt ut som Amd r290X kortet

I Metro Last Light kommer Titan litt bedre ut , men det er ikke mange fps'ene i Nvidia sin favør (2-3) med mindre man har værsting versjonen av Titan kortet (som har 6Gb og koster skjorta + sjela di ).

Edit : Man vil alltids finne spill som vil være i favør av enten Nvidia eller Amd så det kan også være lurt å ta en titt på hva man kommer til å spille og hva som yter best der, så kan man velge det skjermkortet som passer best inn med dette.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NEI. Driverne til AMD er fantastiske :) For meg er i hvertfall driverne til AMD et sterkt salgsargument.

Veldig oversiktlig og lett å bruke. Mange nyttige instillingsmuligheter.

Jeg er ikke så begeistret for Nvidia sin løsning, men det blir gjerne like mye en smakssak.

Lenke til kommentar

Kult. Fant et billig asus 290x (uten referansekjøler) til 3990 hos proshop. Tror jeg går for det.

Men har et siste spørsmål. Vil kjøler, kabinett og minnebrikker passe sammen her? Og er det noe vits å kjøpe 2400mhz-brikker til minne?

Går for disse:

http://www.proshop.no/Kjoeling-og-vifter/Noctua-NH-U12S-2407424.html

http://www.proshop.no/RAM/Kingston-8GB-HyperX-Beast-DC-DDR3-2400-2382841.html

http://www.dustinhome.no/product/5010644187/fractal-design-define-r4-black/

Lenke til kommentar

Tror personlig jeg hadde kjøpt heller Sapphire sitt 290X Trixx til samme pris hos NetonNet , Når det gjelder minnet vil det ikke være spesielt merkbart men siden prisforskjellen er så liten så er det greit å gå for 2400.

Alternativt kan du spare noen kroner og gå for 16Gb , det begynner nå å komme flere programmer som tar i bruk 64bits og som nytter godt av den ekstra minnemengden eller man kan bruke en del av minnet til Ramdisk eller ha ekstra mange programmer åpne i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Tror personlig jeg hadde kjøpt heller Sapphire sitt 290X Trixx til samme pris hos NetonNet , Når det gjelder minnet vil det ikke være spesielt merkbart men siden prisforskjellen er så liten så er det greit å gå for 2400.

Alternativt kan du spare noen kroner og gå for 16Gb , det begynner nå å komme flere programmer som tar i bruk 64bits og som nytter godt av den ekstra minnemengden eller man kan bruke en del av minnet til Ramdisk eller ha ekstra mange programmer åpne i bakgrunnen.

Hvorfor ville du heller gått for Sapphire sitt kort?

Ifølge noctuas egne sider, skal NH-u12s passe med alle minnebrikker. 100% garanti visstnok, så da er vel det løst. NH-u12s er en del mindre enn de større viftene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...