Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjæreste vil ikke ha trygg bil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forsøk å kom til en enighet. Du sier at Poloen blir for liten når barnet kommer. Det er et godt argument for å kjøpe noe større. Hvis den uansett må selges igjen snart, hvorfor ikke kjøpe noe som varer? Hvis hun ikke vil ha Saab, hva med noe annet? Dere må sikkert møtes på midten, begge to.

Lenke til kommentar

Nå har det seg slik at dersom du krasjer i høyere fart enn 60, så er man mest sannsynlig dau uansett hvilken bil du kjører. Stoppet tar livet av deg, ikke farten. Men er vanskelig å ha med kvinnfolk å gjøre når de har bestemt seg!

Det er mye som er med å absorbere energi i en bilulykke. Autovern er f. eks. ekstremt bra. Man kan jo bare tenke seg hvordan en stor og solid bil med bra deformasjonssoner er til å absorbere mye energi i forhold til en liten bil...

 

Det er viktig å ta med alle variablene her. En kan trygt si at få bilulykker er like, så da er det virkelig et sjansespill. Jeg vil heller krasje i 100 km/t i en stor og solid bil, enn i en Polo for å si det sånn. Jeg lurer på om du kan si det samme?

 

Stoppet tar antageligvis livet av deg, men det er jo derfor det finnes blant annet autovern og deformasjonssoner. Det man prøver på er å absorbere energien så mye det lar seg gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi ble enige, det ble Polo. Det jeg mener med enig er selvsagt at jeg til slutt måtte innse at hun hadde bestemt seg, så da blir det sånn. Så får hun kjøre småbil med strikkmotor og ingen utstyr en stund, og når vi blir flere kan hun skylde på at vi hadde blitt enige om en større bil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jepp. Hennes far har foreslått en 01 Polo, men jeg foreslår en Saab 9-5 fra omtrent samme år. Hun liker poloen, greit nok.

 

Poloen scorer bra på sikkerhet

 

http://www.euroncap.com/tests/vw_polo_2002/114.aspx

 

Jeg tror den testen gjelder den påfølgende generasjonen (02-10). 01 Polo fikk tre stjerner.

 

 

Nå har det seg slik at dersom du krasjer i høyere fart enn 60, så er man mest sannsynlig dau uansett hvilken bil du kjører. Stoppet tar livet av deg, ikke farten. Men er vanskelig å ha med kvinnfolk å gjøre når de har bestemt seg!

Det er mye som er med å absorbere energi i en bilulykke. Autovern er f. eks. ekstremt bra. Man kan jo bare tenke seg hvordan en stor og solid bil med bra deformasjonssoner er til å absorbere mye energi i forhold til en liten bil...

 

Det er viktig å ta med alle variablene her. En kan trygt si at få bilulykker er like, så da er det virkelig et sjansespill. Jeg vil heller krasje i 100 km/t i en stor og solid bil, enn i en Polo for å si det sånn. Jeg lurer på om du kan si det samme?

 

Stoppet tar antageligvis livet av deg, men det er jo derfor det finnes blant annet autovern og deformasjonssoner. Det man prøver på er å absorbere energien så mye det lar seg gjøre.

 

 

Jeg ville heller ikke ha sittet i Poloen. Jeg tror det er mange som ikke er klar over at Euro NCAP tester bilene etter hvilken klasse de tilhører. Kollisjonstesten skal tilsvare et sammenstøt med en bil av lik størrelse. En liten bil kan ha fått fem stjerner og likevel være en dødsfelle i møte med en større bil. Og Poloen scoret ikke mer enn tre i sin klasse.

Endret av Exiter
Lenke til kommentar

Enkleste er å få dama di til å montere barnestol og legge en baggvogn i baggasjerommet + andre ting som dere trenger å ha med. Kjøpte selv omega da vi skulle ha smått, å da var det bare akkurat baggvogna, stelleveske og hunden fikk plass i baggasjerommet. Barnestoler tar også stor plass, så den som sitter foran stolen må sitte prest hvis man er over 1.80.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...