OJ Doe Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Jepp. Hennes far har foreslått en 01 Polo, men jeg foreslår en Saab 9-5 fra omtrent samme år. Hun liker poloen, greit nok. Jeg argumenterer med at hun skal pendle 6 mil hver vei, fem dager i uka, og godt kan ha komforten og sikkerheten i en større og tryggere bil. Begge bilene ligger i samme prisklasse og koster det samme per år omtrent. Hun sier at jeg ikke må være bekymret, men hvem er ikke det? Hun kjører ikke sakte, og det har vel hendt at kjøring ikke er førsteprioritet i bilen. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Skal jeg forsøke å overbevise henne, eller skal jeg la henne gjøre som hun vil? Vi er i et seriøst forhold, og planlegger barn om få år, hvor Polo er uaktuelt uansett, mens f.eks. En 9-5 er svært aktuell. Hun syntes ikke vi trenger å planlegge så langt frem, jeg syntes det er teit å kjøpe en bil som uansett må byttes ut med det andre alternativet om to år. Hun er 24 år. 1 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Interessant problemstilling!Selv om en 9-5 i utgangspunktet er en sikrere bil, er det slett ikke sikkert at det blir det i praksis. Om hun er en som føler seg utrygg å føre en stor bil, så kan hun være en bedre sjåfør i en mindre. Og såvidt jeg husker så er Polo fra 01 noe med det beste av småbiler?Dette blir litt som jeg tenker om pigg eller piggfritt: Begge deler har fordeler og ulemper. Men det viktigste er at den som fører bilen er fortrolig med de dekkene som er på bilen. Om en sjåfør er helt avhengig av å høre knatringen fra piggene for å kjøre avslappet og trygt, så er piggdekk det beste valget. Jeg har kjørt MC i mange år, og er 100% overbevist at ens egen konsentrasjon/trygghet er det viktigste momentet for å komme "hel" hjem. 2 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Om hun kjører 100% riktig og bra, så er man uansett ikke forskånet fra andre i trafikken. Både mennesker og dyr. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Har dere tenkt å kræsje? Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Har dere tenkt å kræsje? Med så mange idioter det faktisk finnes i trafikken så bør man nesten ha en møteulykke i bakhodet når man velger bil, dessverre. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 La henne gjøre som hun vil. Hvorfor er Polo et problem med barn? Dere blir 3 personer av 5 tillatte passasjerer. 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Har dere tenkt å kræsje?Problemet er vel heller alle de andre sulikkene på veien. (...)og det har vel hendt at kjøring ikke er førsteprioritet i bilen.(...)Kinky! 1 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Jeg har en bekjent, som for endel år siden kolliderte front-front med en semi. Han kjørte en E-klasse stasjonsvogn, som ble virkelig flat, men han overlevde med lettere skader. Ifølge skadestedslederen "burde han ikke overlevd", til det var hastigheten for høy. Men han er da vitterlig i live idag. Og fremdeles Merce-eier. Tror neppe du ville fått han til å kjøre rundt i noe annet, uansett hvor mange NCAP-stjerner den måtte få :-) Jeg forstår ham veldig godt! Du får gjerne et ekstra sterkt forhold til livet når du har vært nær døden selv... Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 23. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2014 Hun føler seg helt komfortabel med stor bil, hun kjører både Passat og octavia, uten problem. Jeg vil svært gjerne at hun kjører Saab. Jeg har krasjet en 9-3 i møteulykke, og hvor føreren av en koreansk bil og passasjer ble hardt skadet, gikk jeg uskadet fra det hele. Polo er ubrukelig med barn fordi det er en småbil. Dårlig plass til vogn og sete, samt at det er helt uaktuelt at egne barn skal stille svakest i en kollisjon. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Bruk det siste argumentet, det er andre i bilen som har lyst til å leve et par år ekstra. Forklar også at det er veldig mange nisser bak rattet som ikke kjører like bra som hun. Vil anta at Saaben oppfører seg tryggere og bedre på vinterføre og i unnamanøvre. Hva gir mest for pengene osv. Dette er kanskje ting du har argumentert med? L4r5: Ahahahahahah, det der var faktisk gøy Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Prøver du å få henne til å kjøpe trygg bil, eller prøver du å få henne til å kjøpe Saab? 2 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Prøver du å få henne til å kjøpe trygg bil, eller prøver du å få henne til å kjøpe Saab? Hva?! Er det en motsetning? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Jeg forstår ham veldig godt! Du får gjerne et ekstra sterkt forhold til livet når du har vært nær døden selv... Litt tveegget sverd det der. Sett at det var en dødsfelle han kjørte, men hadde griseflaks akkurat den ene gangen det smalt? Så er han hellig overbevist om at det var dødsfellen som reddet ham, og nekter å kjøre noe annet. Det å bedømme sikkerhet er fryktelig vanskelig i utgangspunktet, og hvis det finnes ett område hvor man bør etterstrebe å la preferanser og personlige kjepphester ligge, så er det på dette området. 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Prøver du å få henne til å kjøpe trygg bil, eller prøver du å få henne til å kjøpe Saab? Hva?! Er det en motsetning? Hehe, nei, men det kan jo hende hun vil ha en annen bil enn 9-3. Finnes mange andre trygge der ute! Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Såpass har jeg lært at om damene ikke tar poenget med én gang så kan du stort sett bare drite i å krangle. Gjør det klart for henne at du ikke aksepterer barn i bilen, stort mer får du ikke gjort. Da er hun i alle fall mentalt forberedt på at bilen må skiftes ut om det blir bolle i ovnen. 1 Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Tror jeg hadde blitt så deprimert at jeg etterhvert hadde tatt selvmord om jeg måtte pendle 6 mil hver dag i en 01 Polo. Småbil er ikke noe å pendle langt med. Antar at det blir med strikkmotor? Kjip utveksling med høyt turtall og mye bråk, ustabil bil fordi det ikke er en stor og solid tung bil som er deilig på langkjøring. Mye støy. Rett og slett en kjip billigbil. En Saab 9-5 derimot, føles iallefall solid, men den er og føles kanskje litt stor i stasjonsvogn utgave? Saab 9-5 sedan må være allright, men en sånn er det lenge siden jeg har sett. 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Enig med deg, men sånt pleier det ikke å hjelpe å messe om. Har damene bestemt seg, så har de som regel gjort det, og veldig sjelden innrømmer de å ha vurdert feil. "Jeg liker å kjøre denne bilen, jeg synes ikke det bråker, synes at den ligger såå fint på veien..." 2 Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Enig med deg, men sånt pleier det ikke å hjelpe å messe om. Har damene bestemt seg, så har de som regel gjort det, og veldig sjelden innrømmer de å ha vurdert feil. "Jeg liker å kjøre denne bilen, jeg synes ikke det bråker, synes at den ligger såå fint på veien..." Hahaha! Klassisk! Å ha ei så sta kjerring er uholdbart! Lenke til kommentar
warioman Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 (endret) Nå har det seg slik at dersom du krasjer i høyere fart enn 60, så er man mest sannsynlig dau uansett hvilken bil du kjører. Stoppet tar livet av deg, ikke farten. Men er vanskelig å ha med kvinnfolk å gjøre når de har bestemt seg! Endret 26. juni 2014 av NinjaChrister 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå