Gå til innhold

Junikveld langs landeveien.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vakkert kveldslys med gyldne detaljer på landskapet, fremhevet av den lave solen. Rett og slett vakkert og med god balanse i komposisjonen. Perspektiv og dybde fra vegen og de to trærne til høyre. Huset med den hvite gavlen gir noe øyet kan feste seg ved. Himmelen er sommer-aktig lys og blek blå.

 

Motivet og fargene er nesten som fra Rembrandts tid, lyset like så, og komposisjonen er perfekt. Noe av det bedre jeg har sett fra dine objektiver!

Et fascinerende landskapsbilde.

:o)

 

Mvh,

Walter

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å skrive etter Walter her blir som å hoppe etter Wirkola så jeg skal ikke skrive så mye.

Noe som slo meg var at veikanten til venstre bår ut på nedre ramme mens høyre ender opp i hjørnet. Jeg prøvde med et høyrekutt inntil l i etternavnet her så bare Kl blir igjen for da går veikanten rent ut på høyre ramme. Problemet - hvis det er et problem at et samlet mørkt felt oppe i treet da durer rett ut i øvre hjørnet. Derfor kanskje like greit å la det være. Men jeg nevner likevel at med en veikant ut på nedre langside og en ut på en av kortsidene ofte gir den beste spenningen i bildet.

 

Roar

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...