Gå til innhold

Puzzle games

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei!

Noen som har et par gode tips til puzzle games? Spill hvor du må løse gåter etc for å komme videre? Trenger ikke være nye spill så lenge det kan spilles på PC eller X360 ;)

Portal 1 og 2, Fez, Braid, Super Meat boy, Den lengste reisen, Drømmefall, Limbo.

Lenke til kommentar

The Curse of Monkey Island

Har mange timer i dette spillet i mine yngre år, fantastisk spill! Tar gjerne imot tips til lignende gode spill, samt detektiv spill etc :)

Sikkert teit spørsmål, men du har vel prøvd Tales from Monkey Island? Ellers elsket jeg Jurassic Park-spillet fra Telltale, men vet det har fått rimelig kjip kritikk mange steder. Er nok bare jeg som ikke er så kresen når det kommer til Jurassic Park. Har til og meg lært meg themet på gitar. :p

Ellers har vi jo Jack Keane. Det har også fått lunken mottakelse, men jeg likte det i alle fall. Har ikke testet JK2 ennå, men det blir nok prøvd etterhvert. Kan du tysk har vi også Zak McKracken 2: Between Time and space. Det er riktignok laget av fans, men det lover bra. Har ikke helt tatt motet til meg og prøvd det på tysk ennå, men det frister. :)

Nei, faen, vi tester det på tysk. På tide å friske opp tysken litt. Er jo gratis uansett. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

ir/rational Redux - Kom til å tenke på dette flash spillet pga det OP sa om gåter.

The Bridge - M.C. Escher inspirerte illustrasjoner og ganske surrealistisk.

NightSky - "Limbo"-aktig 2D fysikk-pusler.

Noen "Portal-style" FPS-puslespill:

Antichamber

Q.U.B.E.

Project Temporality, nok et "FPS puslespill" (vel, TPS - 3. person). Det er nok litt kort (indie spill), men det er rett og slett genialt imho. Et av veldig få spill med "tidsreiser" - du løser brettene ved å dra tilbake i tiden og samarbeide med ditt tidligere selv. At det er ganske polert og ser ganske flott ut er heller ingen ulempe. Muligens det eneste spillet som både er 3D, 4D og på enkelte brett 5D rent matematisk (pga noen paradokser, som det gjerne kan bli når man tukler med tiden :p).

Btw, linker til Steam og de har som kjent Summer Sale nå :)

Endret av Eppelsin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...