jorgenhm Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Hei! Jeg har en P4 2.4 533 FSB cpu, og har lyst til å overklokke denne! Jeg vil ikke gå for langt for jeg har ikke så mye peiling på overklokking... Men så lurer jeg på hva skal jeg stille på ? multiplyer eller FSB ? Hovedkort: Asus P4PE Minne: Apacer 512 MB PC2700 Vifte: Boxed Fint hvis noen kunne komme med litt erfaringer o.l!!! 8) Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Du må stille på FSB, da MP er låst, med mindre du har en ES prosessor.. og det er det ingen vanlige folk som har, bare testsider som intel har sendt cpu'en til.. Lenke til kommentar
jorgenhm Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Hvor langt tror du jeg klarer å klokke den (skal ikke bevege meg for langt over på for risikabelt område) .. Og hvor mye tåler minne og hovedkortet mitt tror du?? Lenke til kommentar
Choo Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Har samme CPU og HK som deg, bare twinmos ram da, men jeg klokka fint til 3.06 ved og stille mp til 171 eller noe og sette volten til 1.625. Bare gå forsiktig + at jeg anbefaler deg å ta av thermal padden og smøre på kjølepasta, om du ikke har gjort det allerede eller var med pasta istede for thermalpad, men jeg har gjort det og da gikk jeg ned noen grader. Hva den tåler er avhengi av hvor heldig du er med CPU osv, min var ganske vennlig, men hadde vært best med ES:D Har foresten boxed vifta jeg og, Tsunami virka ikke helt bra den.. mvh André. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå