themisfit Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 har tenkt til å kjøpe meg en bærbar harddisk i størrelseorden 200-250. noen som har noen tips til hva jeg burde velge. har bare usb1.0 tilkobling. vil dette redusere overføringshastigheten til den bærbare disken mye? i tilfelle, uoverkommelig mye? Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Forskjellen mellom 1.0 og 2.0 er enorm når du snakker om en harddisk. Ville heller kjøpt et USB 2.0 kort eller et FireWire kort. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 ja, jeg ville iallefall IKKE være den som sitter og overfører >200GB over USB1.1.. (200GB * 1024 * 1024 * 8 ) (for å få i bits) / (12* 1024) (12 Mbps usb1.1?) dele det på 60*60 (for å få i timer) = i overkant av 37 timer... til sammenligning klarer en usb 2.0 (i teorien, i praksis får du alltid litt dårligere kapasitet enn spesifisert ) den samme jobben på ca. 58 minutter... gå for usb 2.0 eller firewire! Lenke til kommentar
Senshi Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 GLEM USB 1.0 Jeg har sånn ekstern disk på 250 GB. Bruker USB 2.0. Fungerer kjempe bra... Prøvde den på fatterns maskin og da gikk det SAAAAKTE!!! :o Mvh -Senshi- Lenke til kommentar
themisfit Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 hvordan er i såfall firewire i forhold til usb2? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 hvordan er i såfall firewire i forhold til usb2? Kan jeg spoerre, har baade A og B samme overfoeringshastighet? Si at du er A, og du skal overfoere fra / til B... Lenke til kommentar
themisfit Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 jeg har en hp ze4417, tror den har 7200rpm. hva mener du med fra A til B osv? spørsmålet er : hvordan er overføringshastighet via firewire mellom en stasjonær og en ekstern harddisk, i forhold til hastighet med usb2. (gitt at maskina og disken har samme rpm) Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 jeg har en hp ze4417, tror den har 7200rpm. hva mener du med fra A til B osv? spørsmålet er : Når du vurderer å kjøpe en disk for å transportere data mellom to punkter, har du da tenkt på om begge punktene har samme tilkoblings / overføringsmuligheter. "Alle" har USB 1.0, slett ikke alle har Firewire. Skal du la disken din stå et helt døgn et sted for å få stakkarslige 20GiB på den over USB 1.0? Lenke til kommentar
themisfit Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2003 ja jeg har tenkt over det, siden du nevnte det i ditt forrige svar. men hvor vanskelig er det å svare på det jeg spør om?? uavhengig av hva jeg selv har, så er spm : hvor stor forskjell er det i overføringshastighet mellom disk A og disk B , mhp usb2.0 og firewire, dersom begge har 7200 rpm... som jeg nå har skrevet et par ganger Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 ja jeg har tenkt over det, siden du nevnte det i ditt forrige svar. men hvor vanskelig er det å svare på det jeg spør om? Fordi spørsmålet ditt har en mulighet for å være irrelevant. Dessuten: www.google.com, comparison fireware usb transfer speed Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 USB 2.0 vs Firewire. Det varierer sikkert frå disk til disk og kontroller til kontroller, men i teorien er firewire raskare(om ein då tenkjer på litt meir enn teoretisk ytesle, det har med overføringsmåte å gjera) og det viser testar ogso: http://www.hardware.no/tester/harddisk/one...e/sisoft-vs.png Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå