Gå til innhold

bærbar disk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja, jeg ville iallefall IKKE være den som sitter og overfører >200GB over USB1.1..

(200GB * 1024 * 1024 * 8 ) (for å få i bits) / (12* 1024) (12 Mbps usb1.1?)

dele det på 60*60 (for å få i timer) = i overkant av 37 timer...

til sammenligning klarer en usb 2.0 (i teorien, i praksis får du alltid litt dårligere kapasitet enn spesifisert ) den samme jobben på ca. 58 minutter...

gå for usb 2.0 eller firewire!

Lenke til kommentar

jeg har en hp ze4417, tror den har 7200rpm. hva mener du med fra A til B osv? spørsmålet er : hvordan er overføringshastighet via firewire mellom en stasjonær og en ekstern harddisk, i forhold til hastighet med usb2. (gitt at maskina og disken har samme rpm)

Lenke til kommentar
jeg har en hp ze4417, tror den har 7200rpm. hva mener du med fra A til B osv? spørsmålet er :

Når du vurderer å kjøpe en disk for å transportere data mellom to punkter, har du da tenkt på om begge punktene har samme tilkoblings / overføringsmuligheter.

"Alle" har USB 1.0, slett ikke alle har Firewire. Skal du la disken din stå et helt døgn et sted for å få stakkarslige 20GiB på den over USB 1.0?

Lenke til kommentar

ja jeg har tenkt over det, siden du nevnte det i ditt forrige svar. men hvor vanskelig er det å svare på det jeg spør om?? uavhengig av hva jeg selv har, så er spm : hvor stor forskjell er det i overføringshastighet mellom disk A og disk B , mhp usb2.0 og firewire, dersom begge har 7200 rpm... som jeg nå har skrevet et par ganger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...