Reggie Regis Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Når jeg skal velge audiocodec i Flask står den på PCM 48.000 KHz; 16 bit ; stereo; 187 kb. Hvis jeg velger for eksempel en mp3 codec eller noe annet går det. Men hvis jeg etter å ha trykket ”ok” går inn igjen for å sjekke, så er codecen satt til bake til PCM igjen. Har forsøkt å gå inn på settings – controlpanel - sounds and multimedia properties - audio codec properties og endret prioritering der, men det hjelper ikke. Samme problem oppstår for øvrig på windows’ soundrecorder (ikke det at jeg bruker den da :smile:). Den står på PCM og bytter tilbake til PCM etter at jeg har endret den. Det må da være flere en meg som har vært borti dette ? Win 2000 pro soundblaster Live 5.1 osv…. _________________ :eek: [ Denne Melding var redigert av: Reggie Regis på 2002-02-19 14:41 ] Lenke til kommentar
jonia Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Joda, dette er velkjent. Men dette er egentlig ikke noe problem, iallfall har ikke jeg hatt det. Så lenge du går tilbake rett før du foretar pakkinga, og retter opp til den ønskede mp3 codecen, og så kjører pakkinga, vil du få det du skal ha. Det har iallfall funka for meg. Gi blaffen i hva som skjer om du går tilbake igjen og sjekker, for det er irrelevant. En annen mulighet, som jeg har gått over til, er å bruke en nyere versjon av FlaskMpeg (den med subfix), eventuelt også XMpeg. Sistnevnte skal visst være bedre enn FlaskMpeg. Ikke vet jeg. Tenkte selv jeg skulle prøve meg på Gordian Knot. Har fått tips om at dette er enda bedre, men noe mer komplisert. Lønner seg å lese en guide på nettet vil jeg tro. mvh jonia Lenke til kommentar
CFD Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Samme problemet jeg , men det er ikke noe farlig. DU setter bildekodeken først i flask og så velger du lyd kodek. Da ripper du. Hvis du vil sjekke noe i bildet må du også sette lyden tilbake til den kodeken du skal ha og ikke pcm. Bruker falsk til og ta sikkerthetskopi av VHS filmer og DVD filmer ,men det går Sååå tregt på reserve maskina mi (ca.8timer jobbing pr.1time film) Hoved maskina er ødelagt.. Lenke til kommentar
Reggie Regis Skrevet 19. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2002 Ja da er det vel ingen fare. :smile: Har sjekket filene nå og det viser seg at de faktisk var blitt laget med riktig audiocodec. :smile: Jeg har også forsøkt å bruke xmpeg slik det blir foreslått, men programmet fryser etter at jeg har valgt fil. _________________ :eek: [ Denne Melding var redigert av: Reggie Regis på 2002-02-19 22:15 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå