Gå til innhold

Hva er en slik maskin verdt?

Nytelse

Anbefalte innlegg

Fujitsu-Siemens Lifebook C1020

Celeron mobile 1,5 GHz, 384 MB RAM, 20 GB HD, 24xCDROM, 2 USB, Firewire, 14,1" skjerm og XP Home

Tilbehør:

-Ekstern USB floppy

-Ekstern Plextor CDbrenner

-3Com trådløst nettkort

-Portreplikator. Mus/tast/lyd/USB/Firewire

-2 strømforsyninger

2,5 år igjen av garantien.

Hva er denne verdt? Jeg skal selge til en kamerat og prisen skal være rettferdig for oss begge.

Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei jeg er ikke helt enig med de 2 forige svarene.

Jeg har fulgt med på feks qxl en stund og din maskin er nok verdt en del mer :) . jeg solgte selv en celleron 500mhz med 196mb minne cd og floppy,

fikk 4000kr.

Hadde du lagt ut din pc uten plextor brenneren er jeg ganske sikker på at du hadde fåt ca 6500-7500.

Da hadde du sikkert klart å få en 6-800 for plextoren solgt for seg selv

:p

Lenke til kommentar

Jeg tør ikke å anta pris. C1020 fås veldig rimelig for tiden. Og det som du kan få litt for er riktig nok ekstrautstyret. Men husk at CD-brenner som regel er en standardfunksjon. Igjen havner periferiske enheter i bruktpris rekken. Det er ikke sikkert om han vil ha alt som følger med. Så du må nesten forhandle deg frem.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Joda, han som skal ha det ønsker hele greia :-)

Vil f.eks 9.500,- være en grei pris for oss begge? Ekstrautstyret er priset nå hos Komplett til 3980,- 7.500,- + 2000,- for utstyret=9.500,- Jeg kan jo alltids hive med et Zyxel ZyairB1000 trådløst aksesspunkt for å heve verdien på "pakken"

iNas: Hvor selges 1020 ? Kanskje jeg bare kan be kompisen om å kjøpe direkte, så er jeg kvitt problemet??

Jattajatta:HP konsumentmaskiner er stort sett med 1 år garanti + at CPUen ikke er Mobile. Er ikke det korrekt?

Erik

Lenke til kommentar

Jattajatta:HP konsumentmaskiner er stort sett med 1 år garanti + at CPUen ikke er Mobile. Er ikke det korrekt?

Jeg rotet litt med spesifikasjonene, det er ikke en Intel 2,4GHz Mobile men en AMD XP 2400 (Mobile). Men ytelsen og strømforbruk tilsvarer vel omtrent den som heter Intel Pentium P4M 2.4 GHZ.

Spesifikasjoner:

Prosessor: AMD Athlon XP2400+ (1,8 Ghz)

512 MB RAM (Maks. 1GB RAM)

40 GB harddisk

Combo DVD/CDRW spiller

3,5'', 1,44 MB diskettstasjon

Grensesnitt: IEEE 1394

Grafikk/skjerm:

15" TFT XGA skjerm (1024x768 oppløsning)

Integrert ATI® Mobility RadeonT-grafikk

Opptil 64 MB delt skjermminne

Audio:

3D Soundblaster Pro-kompatibel lyd, 16-bits integrert

Altec Lansing stereohøyttalere

Porter:

1 VGA-port, 2 USB-porter, 1 IEEE-1394, 1 parallellport, 1 seriell port, 1 portreplikatorkontakt, 1 PS/2-port for mus eller tastatur, 1 RJ 11 modemkontakt, 1 RJ 45 Ethernet-kontakt, S-video TV-utgang, porter for hodetelefoner og mikrofon.

Kommunikasjon:

V92-klargjort modem

10/100 LAN Ethernet integrert

Klart for høyhastighets Internett

Ett type I, II eller III PC-kort spor

Cardbus-aktivert

Annet:

90 W vekselstrømadapter

8-cellers litium-ion-batteri (Li-lon)

Varsel ved lite batteristrøm

Mål: 329 x 272 x 41 mm (432 x 178 x 381 mm pakket)

Vekt: 3.3 kg (5.7 kg pakket)

Joda, den har sikkert bare 1 års garanti (har ikke sjekket) og det er jo dårligere en 3 års garanti.

På den annen side så er jo alle PC'er som er kjøpt i Norge beskyttet av Kjøpsloven som gir 5 års reklamasjonsrett. En PC er forventet å vare i 5 år, og dersom noe skulle stryke med før den tid kan man reklamere på kjøpet for å få feilen fikset. Så verdien av den 3 års garantien er ikke så stor egentlig.

Lenke til kommentar

>På den annen side så er jo alle PC'er som er kjøpt i Norge beskyttet av >Kjøpsloven som gir 5 års reklamasjonsrett. En PC er forventet å vare i >5 år, og dersom noe skulle stryke med før den tid kan man reklamere >på kjøpet for å få feilen fikset. Så verdien av den 3 års garantien er >ikke så stor egentlig.

Skjønner hva du mener. Men ved en evt. garantireparasjon går alt så mye greiere når garantien faktisk gjelder :smile: Nå vel, jeg gir denne linken til kompisen, så får han avgjøre selv.

Jeg selger ikke for enhver pris liksom... :lol:

Erik

Lenke til kommentar

syns at 4500-6000 kr er grei pris til den maskinen jeg. det er jo tross alt bare en celeron maskin med 20gb harddisk da, og 384ram. og når da din maskin er brukt så syns ikke jeg at den er verdt mer enn rundt 4500-6000. avhengig av hvor gode venner dere er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...