CAM_83 Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Hei. Vet ikke om dette er mulig, men jeg prøver.Er det mulig å skrive inn tekst i en rute/skjema, og gjøre at dette automatisk legger seg i bunnen av en liste på et annet ark. Ønsket er at jeg skal kunne logge hendelser på et ark, men at alle disse hendelsene skal samle seg i en liste på et annet ark. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Dette første arket heter "skjema", eller "form" hvis du har engelsktalende Excel. Se http://office.microsoft.com/en-001/excel-help/add-edit-find-and-delete-rows-by-using-a-data-form-HP010236698.aspx Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
CAM_83 Skrevet 3. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2014 Dette er en liste man må hente op hver gang man skal skrive noe. Er det mulig å få denne til å stå fast på i ark? Lenke til kommentar
CAM_83 Skrevet 26. august 2014 Forfatter Del Skrevet 26. august 2014 Har enda ikke funnet noe løsning på dette.Her er et bilde som forklarer litt enklere hva jeg ønsker å oppnå: Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 26. august 2014 Del Skrevet 26. august 2014 Da sier vi at arket med skrivefeltet heter Skrive og at arket med liste heter Liste. Få knappen til å kjøre denne makroen: Sub Overfor() Dim RL As Long RL = Sheets("Lista").Cells(50000, 1).End(xlUp).Row + 1 Sheets("Lista").Cells(RL, 1).Value = Sheets("Skrive").Cells(2, 1).Value Sheets("Lista").Cells(RL, 2).Value = Sheets("Skrive").Cells(2, 2).Value Sheets("Skrive").Cells(2, 1).Value = "" Sheets("Skrive").Cells(2, 2).Value = "" End Sub Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
CAM_83 Skrevet 26. august 2014 Forfatter Del Skrevet 26. august 2014 Takker. Den kunne jeg tilpasse Lenke til kommentar
CAM_83 Skrevet 7. september 2014 Forfatter Del Skrevet 7. september 2014 Et lite ekstra spørsmål til deg Harald: Denne makroen sjekker hele raden. Er det mulig å få den til å kun sjekke 1 evt 2 eller 3 celler, i stede for hele raden?Jeg ønsker å ha data i noen av cellene på en av arkene som skal motta data. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Et lite ekstra spørsmål til deg Harald: Denne makroen sjekker hele raden. Er det mulig å få den til å kun sjekke 1 evt 2 eller 3 celler, i stede for hele raden? Jeg ønsker å ha data i noen av cellene på en av arkene som skal motta data. Dette forsto jeg ikke. Sjekker hele raden? Harald Lenke til kommentar
CAM_83 Skrevet 15. september 2014 Forfatter Del Skrevet 15. september 2014 (endret) Koden; RL = Sheets("Lista").Cells(50000, 1).End(xlUp).Row + 1 Finner jo den nederste raden med tekst, og hopper så ned en rad. (Den sjekker hele raden) Dersom det feks. er tekst i rad 1, 5 rader uten tekst, og så tekst igjen på rad 7, så vil den velge rad 8. Dersom jeg ønsker å ha en fast formel feks i hele kolonne F så vil ikke denne koden fungere.Forsto du hva jeg mente nå? Endret 15. september 2014 av CAM_83 Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Nei. Koden sjekker A-kolonnen, F er uberørt. Hvilken rad ønsker du at kodenskal finne, hva er kriteriet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå