Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Jeg tenkte å lage en tråd om raun paul's "what if" tale som ble veldig populær, jeg lurer derfor hva folket i diskusjon.no mener om denne talen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Har veldig stor respekt for Ron Paul. Han har mye god politikk, som jeg tror ikke bare USA hadde tjent på; men også resten av verden. Jeg tror han er en man som står ved sine ord, og faktisk gjør det han sier han vil gjøre, problemet er bare; dersom han skal vinne et valg, må en nok vente lenge, da USAs befolkning ikke er våkne, de stemmer blindt. Det andre er å fjerne to-parti systemet, som ikke er demokratisk sett i mine øyne. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 What if Ron Paul vant da, og NATO ble nedlagt. Say hello to Russia in Norway.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 What if Ron Paul vant da, og NATO ble nedlagt. Say hello to Russia in Norway.... Det tviler jeg sterkt på. Da må en opprette en nordisk allianse. NATO ble opprettet grunnet den kalde krigen, nå er den kalde krigen over, og den er trengs rett og slett ikke. En kan ha allianser på tvers av landegrenser, men å forsette og ha NATO synes jeg bare blir dumt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 (endret) What if Ron Paul vant da, og NATO ble nedlagt. Say hello to Russia in Norway.... Vi har et godt forhold til Russland akkurat nå, det er opp til Norge å fikse på forholdet til Russland, ikke Nato. Så lenge Norge har et godt forhold til Russland så blir det mest sansynlig ikke noe krig. Endret 23. juni 2014 av Slettet-7WVSGN Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Mhahahahahaha... Sier Putin da... Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 (endret) Russland er på krigsstiden i gjen og det kalde krigsspøkelset knurrer igjen. Det som er problemet er at USA engasjerer seg maks i Irak og lignende, og har inntil nå nesten glemt den store trusselen fra Russland. Edit: Advarsel endret innlegget av hensyn til egen sikkerhet... Videre så driver Kinas stat å sikler på Island og Svalbard, de er allerede i ferd å kjøpe opp store områder as we speek, Dette er private som handler på ordre for Kinas stat, Russerne er også på vei inn i gjen på Svalbard/Barentsburg. Russland driver aggresiv politikk i Ukraina om dagen, det minner litt om Hitlers Anschluss, etter at Hitler fikk viljen sin der så husker vi at han slukte hele Europa. Historien har en tendens til å gjenta seg. USA har selv drevet maktdominans i Asia og Arabia i sin tid, også i Stillehavet. Det er naivt å tro at Russland og Kina ikke vil gjøre det samme om USA legger ned. Endret 23. juni 2014 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Russland er på krigsstiden i gjen og det kalde krigsspøkelset knurrer igjen. Det som er problemet er at USA engasjerer seg maks i Irak og lignende, og har inntil nå nesten glemt den store trusselen fra Russland. Russland har prorussiske tilhengere i Norge også. Blandt annet vet jeg at flere på ekstreme høyresiden støtter Russland, og jeg vet om flere kriminelle personer som er tilhengere av Spetznas Spetsnalnoye Nazranie I Norge. Dette er noe alla en MC-Gjeng, Russiske tidligere Spetznas som driver organisert kriminalitet og milits... Du må huske å telle til 10 å tenk før du svarer. Dette med russland er irrelevant da vi skal forholde oss til video'en som jeg faktisk la ut. Jeg er uinteressert hvor prorussiske tilhengere er. Forhold deg til saken. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 (endret) Russland er på krigsstiden i gjen og det kalde krigsspøkelset knurrer igjen. Det som er problemet er at USA engasjerer seg maks i Irak og lignende, og har inntil nå nesten glemt den store trusselen fra Russland. Russland har prorussiske tilhengere i Norge også. Blandt annet vet jeg at flere på ekstreme høyresiden støtter Russland, og jeg vet om flere kriminelle personer som er tilhengere av Spetznas Spetsnalnoye Nazranie I Norge. Dette er noe alla en MC-Gjeng, Russiske tidligere Spetznas som driver organisert kriminalitet og milits... Du må huske å telle til 10 å tenk før du svarer. Dette med russland er irrelevant da vi skal forholde oss til video'en som jeg faktisk la ut. Jeg er uinteressert hvor prorussiske tilhengere er. Forhold deg til saken. Ok du bryr deg altså ikke om norske interesser og er for nedleggelse av NATO, amerikansk tilbaketrekking etc og tror på russisk "vennlighet". Dersom verden hadde snakket samme retorikk i 1938-1940 dvs Amerikansk isolasjonspolitikk, så hadde vi idag snakket Tysk og Japansk... Alle jøder, sorte, mørkhudede, sigøynere, psykisk syke og utviklingshemmede og personer med annen legning ville vært utryddet. Det ville vært forbudt å feire 17.mai, og all musikk annet enn høyreekstrem ville vært forbudt, en rekke bøker og filmer hadde vært forbudt, og filmene ville vært som de som naziene lagde... Endret 23. juni 2014 av Gouldfan Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Talen til Ron Paul er god den og stiller mange relevante spørsmål, men som libertarianeren han er så er enkelte av idéene hans crazy. Disse kommer dog ikke frem i talen da han bare stiller spørsmålene og ikke kommer med svarene. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Dersom verden hadde snakket samme retorikk i 1938-1940 dvs Amerikansk isolasjonspolitikk, så hadde vi idag snakket Tysk og Japansk... Noen mener vel at vi istedet hadde snakket russisk ........ Lenke til kommentar
arthon Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Jeg tenkte å lage en tråd om raun paul's "what if" tale som ble veldig populær, jeg lurer derfor hva folket i diskusjon.no mener om denne talen. I tillegg til å være fullstendig utdatert så er det ikke noe som helst originalt i denne talen - dette er punkter som er i kontinuerlig diskusjon i USA og har vært det siden WW2. Raun Paul stiller spørsmål men har sjelden annet en naive eller populistiske svar. All tidligere utenriks politikk gjeldende for alle land i Europa og USA ble utdatert Februar 2014 da Putin invaderte Krim. All tidligere utenriks politikk for USA og alle land i Midt-østen ble utdatert for en uke siden. Alle land må velge allianse partnere - på tross av alt vi kan kritisere USA for så vil jeg heller ha et sterkt USA som alliansepartner enn å ende opp under hælen på en eller annen fascistisk diktator som styrer det Russiske "herrefolket". Jeg tror vi kan være glade for at USA har den "supermakt" utenrikspolitikken de har på tross av sine mange feil og katastrofalt dårlig presidenter som Bush innimellom. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 (endret) Dersom verden hadde snakket samme retorikk i 1938-1940 dvs Amerikansk isolasjonspolitikk, så hadde vi idag snakket Tysk og Japansk... Noen mener vel at vi istedet hadde snakket russisk ........ Vi hadde garantert snakket Russisk. Det var på nære nippet at vi mistet Finnmark til Russland etter WW2 - bare en intens lobby virksomhet og gode kontakter og personlige forhold (spesielt Kongehusets nære forhold til USAs president Roosevelt) og Kongehuset i England gjorde at Roosevelt og Churchill presset Stalin til å forlate Finnmark som Russland allerede hadde okkupert + en stor porsjon flaks. Opprettelsen av NATO sørget for at de ikke prøvet seg igjen - Norges isfrie havner har alltid vært Russlands "våte drøm". Endret 23. juni 2014 av arthon 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Norges isfrie havner har alltid vært Russlands "våte drøm". Ja, for de har ingen isfrie havner selv? Og veiene fra Nord-Norge til Russland egner seg godt for landeveis frakt til/fra disse havnene? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Norges isfrie havner har alltid vært Russlands "våte drøm". Ja, for de har ingen isfrie havner selv? Og veiene fra Nord-Norge til Russland egner seg godt for landeveis frakt til/fra disse havnene? Nå har de jo Krim.... men nei de har ikke det i nord... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 nei de har ikke det i nord... Det tror jeg folk i Murmansk ville bli veldig overrasket over å høre .. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 nei de har ikke det i nord... Det tror jeg folk i Murmansk ville bli veldig overrasket over å høre .. Ja den er en, men de er stadig lysten på mer... historien kan fortelle oss om viktigheten strategisk om festning Norge og våre isfrie havner,,,, Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 historien kan fortelle oss om viktigheten strategisk om festning Norge og våre isfrie havner,,,, Norskekysten var viktig for Nazi-Tyskland på grunn av adkomstmulighetene til Nord-Atlanteren. Ikke fordi havnene var isfrie. (Det fantes nok av isfrie havner i Tyskland.) Glem dette med "isfri" - det er en rød sild. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 historien kan fortelle oss om viktigheten strategisk om festning Norge og våre isfrie havner,,,, Norskekysten var viktig for Nazi-Tyskland på grunn av adkomstmulighetene til Nord-Atlanteren. Ikke fordi havnene var isfrie. (Det fantes nok av isfrie havner i Tyskland.) Glem dette med "isfri" - det er en rød sild. Ja riktig, men Norge og kysten har alltid vært viktig for Russerne også. Med Global oppvarming er det mindre viktig, men ankomsten mot nordeuropa er viktig maktpolitisk. Derfor har Norge vært en viktig brikke for NATO, Nazi tyskland og også Russland. Norge ER et viktig taktisk område, SAMTIDIG som vi har mye naturressurser, og også MYE mer ufunnet på vår sokkel i nordområdene i grense mot Russland. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Det var på nære nippet at vi mistet Finnmark til Russland etter WW2 - bare en intens lobby virksomhet og gode kontakter og personlige forhold (spesielt Kongehusets nære forhold til USAs president Roosevelt) og Kongehuset i England gjorde at Roosevelt og Churchill presset Stalin til å forlate Finnmark som Russland allerede hadde okkupert + en stor porsjon flaks. Opprettelsen av NATO sørget for at de ikke prøvet seg igjen - Norges isfrie havner har alltid vært Russlands "våte drøm". Det var på nære nippet at vi mistet Finnmark til Russland etter WW2. Det forstår jeg. bare en intens lobby virksomhet og gode kontakter og personlige forhold (spesielt Kongehusets nære forhold til USAs president Roosevelt) og Kongehuset i England gjorde at Roosevelt og Churchill presset Stalin til å forlate Finnmark som Russland allerede hadde okkupert. Det visste jeg ikke. Har du noen referanser? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå