Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresterier og ekser, trenger råd.

Anbefalte innlegg

Hei,

Har seg slik at jeg er sammen med ei som jeg finner helt fantastisk, og vil gjerne være sammen med henne. Og for å kort oppsummere hadde vi en litt problematisk start med mye frem og tilbake og en eks av henne som var litt inn i bildet. Men ting gikk seg til og vi ble sammen, og har det stort sett fint. Og hun sier at hun vil være med meg, og har det utrolig bra.

Men likvel er det noe som plager henne og gjør henne usikker. Virker ikke som det er meg hun er usikker på, siden hun har gitt veldig klart utrykk for at hun ikke vil miste meg. Men denne eksen dukker stadig opp i hodet hennes, og det hender også han dukker opp i drømmer. Dette merkes godt på henne da hun trekker seg unna meg, noe som igjen gjør meg usikker. Lurer litt på hva jeg børe gjøre med det? Eller hva hun kan gjøre da, jeg vet jo hva jeg vil. Men begynner å bli litt slitsomt at hun trekker seg unna meg, og vil heller ikke prate om det. Så hva bør jeg si, og hvlike råd bør jeg gi? Har vurdert å gå fra henne, men vil egnetlig ikke det heller og det vil heller ikke hun at jeg skal gjøre. Da jeg luftet den tanken ble det veldig mye gråting og trygling om en sjanse til.

Så hva tror dere, noen som har noe vettugt å si?

Anonymous poster hash: d0609...55b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som en veldig kinkig situasjon.

Hun sier at det er over og ut med eksen, men oppfører seg annerledes. Det kan være flere grunner til det dessverre. Selv om hun har følelser for deg, har hun nok også følelser for eksen sin.

• Bruddet mellom henne og eksen skjedde fort/uventet og det var ingen av dem som egentlig ville gjøre det slutt men det bare ble sånn. Dermed sitter begge igjen med masse følelser og mye usagt, men begge er for såret til at de får frem følelsene til hverandre. Kort sagt er de ikke ferdige med hverandre.
  • Hun vil ha eksen som venn/reserve dersom det ikke skulle fungere sammen med deg og henne. Dersom hun var sammen med eksen veldig lenge og ikke har vært så lenge med deg forsterkes den teorien i og med at hun kan ha utviklet ekte følelser med eksen, mens du er en forelskelse.
  • De gode minnene fra eksen er for overveldende for henne og hun klarer ikke å slutte å tenke på hvor fint de hadde det sammen, selv om hun egentlig bare vil være med deg nå. Dette er i beste fall, og synes du burde spørre henne og se hvilken av disse kategoriene som passer best.

Fisk og grav litt uten å virke påtrengende. Hvis hun trekker seg unna eller dodger spørsmålene må du ta det roligere. Vil tro det avhenger av hvor lang tålmodighet du har om dere kommer til å fortsette eller ikke.

Lenke til kommentar

Kvinner har en tendens til å gråte for å komme seg unna ting de ikke vil snakke om, og jeg tror at det altfor ofte fungerer.

Husk at selv om hun griner betyr det ikke at du har gjort noe galt, la henne grine, trøst henne om du vil, og når hun har roet seg ned begynner du å snakke igjen. Gjør det gjerne en helg da det kan ta sin tid, ikke vær overasket om det kommer en hodepine når hun er lei av å gråte, la henne slappe av til hodepine er borte, så begynner du å snakke igjen.

Det høres kanskje ut som en dum lek, og det er det, men ut i fra min erfaring er det eneste måte å komme fram til en konstruktiv samtale uten at man selv ender opp som "den slemme".

Har man en god samtale er man godt på vei til en løsning.

Lenke til kommentar

Høres ut som en veldig kinkig situasjon.

Hun sier at det er over og ut med eksen, men oppfører seg annerledes. Det kan være flere grunner til det dessverre. Selv om hun har følelser for deg, har hun nok også følelser for eksen sin.

• Bruddet mellom henne og eksen skjedde fort/uventet og det var ingen av dem som egentlig ville gjøre det slutt men det bare ble sånn. Dermed sitter begge igjen med masse følelser og mye usagt, men begge er for såret til at de får frem følelsene til hverandre. Kort sagt er de ikke ferdige med hverandre.
  • Hun vil ha eksen som venn/reserve dersom det ikke skulle fungere sammen med deg og henne. Dersom hun var sammen med eksen veldig lenge og ikke har vært så lenge med deg forsterkes den teorien i og med at hun kan ha utviklet ekte følelser med eksen, mens du er en forelskelse.
  • De gode minnene fra eksen er for overveldende for henne og hun klarer ikke å slutte å tenke på hvor fint de hadde det sammen, selv om hun egentlig bare vil være med deg nå. Dette er i beste fall, og synes du burde spørre henne og se hvilken av disse kategoriene som passer best.

Fisk og grav litt uten å virke påtrengende. Hvis hun trekker seg unna eller dodger spørsmålene må du ta det roligere. Vil tro det avhenger av hvor lang tålmodighet du har om dere kommer til å fortsette eller ikke.

Mye logisk i det du sier. Har tenkt det samme selv, men har blitt skutt ned når jeg har spurt. De gjorde det slutt pga. ting han gjorde som ikke var helt bra. Ble et langt brudd, med flere forsøk, uten at han bedret seg.

Regner med det er gode minner der også, men er mye dritt i tillegg, skal sies at jeg bare har hørt om dritten da, ikke de gode tingene. Men ut i fra det jeg vet, så var han en drittsekk (hørt fra flere stå sted). Hun er også klar på at hun ikke vil ha han som reserve, da han ikke vil ha noe med han å gjøre. Så det blir så krasj, derfor jeg sitter her helt rådløs, det henger liksom ikke sammen at han skal dukke opp.

Men virker jo som det er noen følelser der (eller noe annet), men samtdig er hun klar på at han er hun ferdig med, og at det er meg hun vil. Så det at han popper opp i hodet hennes er noen hun ikke vil overhodet. Riktig nok hadde de et lengre forhold enn oss, men vi begynner å nærme oss 6mnd vi også (de var nærmere 3år).

Så er helt rådløs, vet ikke va jeg skal si eller noe for å finne frem til noe logisk.

Anonymous poster hash: d0609...55b

Lenke til kommentar

er ikke mye du kan gjøre, vær deg selv, vær den personen du var når dere ble sammen, ikke forandre deg i alle fall, bare vær stabil, vær deg selv så er det ikke noe mere du kan gjøre. Funker det ikke så funker det ikke, men så lenge du klarer å holde deg stabil vil hun nok ikke vippe over :) lykke til.

Lenke til kommentar

er ikke mye du kan gjøre, vær deg selv, vær den personen du var når dere ble sammen, ikke forandre deg i alle fall, bare vær stabil, vær deg selv så er det ikke noe mere du kan gjøre. Funker det ikke så funker det ikke, men så lenge du klarer å holde deg stabil vil hun nok ikke vippe over :) lykke til.

Så du mener at han skal fortsette å leve i ett ukomfortabelt forhold?

Lenke til kommentar

Hvis det er for ham det å være seg selv..; Ja.

Lenke til kommentar

Jeg mener at dama tydeligvis har en periode med usikkerhet, dette varer ikke evig og frem til hun tar sin avgjørelse, så må han finne seg i å ha det litt ukomfortabelt ja hvis han ønsker å fortsette dette. Han bør ikke bli usikker selv, bli desperat og forsøke å presse frem en avgjørelse, han bør være den han var som fikk henne til å like ham, hun vil velge han igjen sannsynlig vis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...