pierce007 Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Noen som har erfaringer å dele, og evt hvilke å anbefale? Bruken i første omgang er for å få tilgang til en SMART dekoder koblet til tv på sove/kontorrom. Dernest en annen i garasjen. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Bruker homeplug mellom soverom og kontor - sikkert 10-15 meter kabelstrekk. To forskjellige kurser. Fungerer fint til å spille av 1080p mkv-filer, men noe utover det har jeg ikke testet. Er dønn stabilt. Har D-link something something 500Mbit. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Ja, det funker ikke i det hele tatt hjemme hos meg. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 (endret) Det er veldig vanskelig å vite hvordan det funker før du har prøvd. Jeg har tre enheter og får ca. 200mbit effektiv ytelse mellom dem, dønn stabilt. Ett strekk på ca. fem meter, ett på ca. 25. Der jeg bodde før var det kortere avstander, og der funka det ikke i det hele tatt. Kjøp på Elkjøp, så kan du levere tilbake om det ikke virker. Endret 23. juni 2014 av Audun_K Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Funker greit hjemme hos meg. Får varierende hastighet avhengig av hvilke kurser/faser homepluggene er tilkoblet, dette må testes. Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Veldig stabilt, men du er avhengig av å stå på samme kurs dersom du skal ha god hastighet. Jeg bytta ut et slikt kit med ny AC router og klient, og opplevde ca en femdobling i hastighet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Om homeplug er aktuelt kommer an på hva som er kravet til båndbredde. Homeplug er billig og enkelt, og for de som ikke bruker nettet til tjenester på LANet, men kun til internett, vil det trolig dekke de fleste behov. For de som kjører servere på nettet vil homeplug gi en merkbar reduksjon i ytelse. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Mange bruker homeplug til streaming, og der fungerer det ofte bedre enn wifi på 2,4GHz-båndene. Ihvertfall om man har mye interferens i området. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 24. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2014 Nå må vel disse kobles til samme kurs. Jeg har en kurs for stue og annen på soverom. Hva gjør jeg da? Avhengig å ha kablet, da jeg har en Smart Bluerayspiller som ikke kan brukes trådløst. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Jeg har det på to forskjellige kurser, ikke noe problem her. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 24. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2014 Hmmm. Ikke fått til enda. Leste og at de måtte ha samme kurs.... mulig forskjell på utstyr? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Antagelig ikke. Men spørs om ikke sikringene lager en døyt ekstra motstand å komme igjennom. Er 100% sikker på at det er separate kurser, siden kursen til kontoret ble lagt ny fra sikringsskapet da det ble byttet for ett år siden. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 24. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2014 (endret) Her står det som sagt samme kurs.... eller er min engelsk helt på trynet? Her står det som sagt samme kurs.... eller er min engelsk helt på trynet? Endret 24. juni 2014 av pierce007 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Må ikke alltid stå på samme kurs, men en del nye sikringsskap har innretninger som gjør at det ikke funker på tvers av kurser allikevel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Jeg har nytt sikringsskap, og de fungerer på tvers av kurser, men med redusert ytelse. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 24. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2014 Har vel gamelt fra da hudet ble bygget rundt 86 Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 24. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2014 Ordnings nå... Men....fungerer dette på altibox? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Det fungerer med ethernet. Om altibox frakter trafikken sin med ethernet så fungerer det. Høyst sansynlig gjør de det Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 26. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2014 Hvis jeg nå ønsker både bruk av tv og smart spiller, trengs det to kontakter i stuen (en som er koblet til router og en til altibox) og en på soverommet med dobbelt ethernet uttak. Og dette vil fungere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Det fungerer med ethernet. Om altibox frakter trafikken sin med ethernet så fungerer det. Høyst sansynlig gjør de det Sannsynligvis frakter de trafikken sin med TCP/IP, over ethernet.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå