Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

er skinn i biler ekte?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanligvis er det snakk om ekte skinn ja, men det er veldig vanskelig å uttale seg om dette på generelt grunnlag. Det finnes nok ein del produsenter som "jukser" med å bruke uekte skinn, både av prishensyn, men også fordi kundane ikkje vil ha ekte skinn.

 

Det er eigentleg tilsvarande på bilar som har trepanel i dashbordet, i enkelte biler er det eksklusivt treverk frå utryddningstrua regnskog, men enkelte produsenter bruker kun plastikk-treverk i sine biler.

Lenke til kommentar

Har lurt på det lenge. Om det er ekte skinn er det jo veldig ekkelt og tragisk å tenke på at det kommer fra et levende/dødt dyr som kommer fra steder hvor dyrevelferd ikke betyr noenting.

 

Er skinnseter osv. i tesla for eksempel ekte skinn?

Når de slakter kuer for å spise dem blir det skinn til overs. Det påvirker ikke dyrene at det brukes i biler.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ekte skinn er mye bedre i biler (og møbler generelt), da det varer mye lenger under bruk. Noe jeg oppdaget da setet i min 3 år gamle Mercedes hadde sprukket, og ble forklart at det Mercedes kalte "del-skinn" egentlig var skai.

Lenke til kommentar

Ekte skinn er mye bedre i biler (og møbler generelt), da det varer mye lenger under bruk. Noe jeg oppdaget da setet i min 3 år gamle Mercedes hadde sprukket, og ble forklart at det Mercedes kalte "del-skinn" egentlig var skai.

 

Hadde samme problem med min gamle 1 serie. Flasset etter bare noen år.

Lenke til kommentar

Vanligvis er det snakk om ekte skinn ja, men det er veldig vanskelig å uttale seg om dette på generelt grunnlag. Det finnes nok ein del produsenter som "jukser" med å bruke uekte skinn, både av prishensyn, men også fordi kundane ikkje vil ha ekte skinn.

 

Det er eigentleg tilsvarande på bilar som har trepanel i dashbordet, i enkelte biler er det eksklusivt treverk frå utryddningstrua regnskog, men enkelte produsenter bruker kun plastikk-treverk i sine biler.

Plastikk-tre er virkelig stygt, aldri om jeg ville hatt det i bilen.

Lenke til kommentar

 

Ekte skinn er mye bedre i biler (og møbler generelt), da det varer mye lenger under bruk. Noe jeg oppdaget da setet i min 3 år gamle Mercedes hadde sprukket, og ble forklart at det Mercedes kalte "del-skinn" egentlig var skai.

 

Hadde samme problem med min gamle 1 serie. Flasset etter bare noen år.

 

 

Bedre med syntetiske seter enn delskinn ja

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Delskinn er syntetisk, ihvertfall på min Mercedes. Hadde jeg valgt skinnseter, og ikke delskinn, hadde jeg fått ekte ku, og da ville de holdt mye lenger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Da anbefaler jeg heller å velge stoff. Min erfaring er at syntetisk ikke holder, ref førersetet på min 3 år gamle Mercedes med del-"skinn".

Lenke til kommentar

Da anbefaler jeg heller å velge stoff. Min erfaring er at syntetisk ikke holder, ref førersetet på min 3 år gamle Mercedes med del-"skinn".

Skai må behandles det også, ellers så sprekker det. Det er også viktig å støvsuge sprekkene slik at ikke disse gnisser hull i "skinnet".

 

Syntetisk MB-Tex som var i 124-bilene holder like bra, hvis ikke bedre, enn skinnet som var på samme bilene.

Lenke til kommentar

Det er et lite tankekors med tanke på hvor mange som er i mot pelsdyroppdrett, men som sitter i skinnsofaer i hjemmet og skinnseter i bilen.

 

Sier ja takk til ku i bil, jeg.

Er forskjell på pelsoppdrett og skinn fra dyr som uansett blir drept pga maten, er jo bedre at skinnet blir brukt enn kastet...

Er ikke noe pelsmotstander, men ser jo greia med at folk ikke liker at dyr avles og drepes utelukkende for at noen vil ha vaskebjørnpels rundt hetta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...