Actibus Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Jeg er helt motsatt, når jeg går inn i en butikk vil jeg helst være i fred, trenger jeg hjelp så tar jeg kontakt med betjeningen. Gjør alltid research på forhånd og vet akkurat hva jeg skal ha, da slipper jeg å bli lurt av salgskåte ekspeditører som vil prakke på meg noe annet, som gjerne er dårligere enn det jeg er på jakt etter. Jeg har forøvrig opplevd det samme på komplett, de hadde kampanje på en høyttalerpakke, satt ned med 1500-2000,-, la ikke merke til at det var uketilbud, så når jeg skulle kjøpe uka etter var prisen tilbake til normalen. Sendte en mail om det var mulig å få det til forrige ukes pris, men det var ikke mulig fikk jeg beskjed om. Da kjøpte jeg heller kun fronthøyttalerne, siden det var de jeg strengt talt trengte, men å få med senter og surround på kjøpet hadde jo vært en fin bonus. Ble litt skuffet, har tross alt handlet for over 200k hos komplett i min tid, men gadd ikke lage noe mer styr ut av det. 2 Lenke til kommentar
fiskerdigg Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Jeg er helt motsatt, når jeg går inn i en butikk vil jeg helst være i fred, trenger jeg hjelp så tar jeg kontakt med betjeningen. Gjør alltid research på forhånd og vet akkurat hva jeg skal ha, da slipper jeg å bli lurt av salgskåte ekspeditører som vil prakke på meg noe annet, som gjerne er dårligere enn det jeg er på jakt etter. Jeg har forøvrig opplevd det samme på komplett, de hadde kampanje på en høyttalerpakke, satt ned med 1500-2000,-, la ikke merke til at det var uketilbud, så når jeg skulle kjøpe uka etter var prisen tilbake til normalen. Sendte en mail om det var mulig å få det til forrige ukes pris, men det var ikke mulig fikk jeg beskjed om. Da kjøpte jeg heller kun fronthøyttalerne, siden det var de jeg strengt talt trengte, men å få med senter og surround på kjøpet hadde jo vært en fin bonus. Ble litt skuffet, har tross alt handlet for over 200k hos komplett i min tid, men gadd ikke lage noe mer styr ut av det. Der er jeg helt lik som deg. Jeg har så mange ganger blitt skuffet av on-site selgere og kundeservice at jeg rett og slett gjør research på forhånd, forholder meg heller til mer eller mindre nøytrale anmeldelser og slikt istedenfor at en selger skal pushe på meg "månedens produkt". Men, folk er forskjellige tydeligvis Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Når ting selges billig, er det som regel en grunn for det, ofte er de produktene lite populære eller har vært på markedet en stund, så interiessen begynner å falle. Har selv lite positivt å si til selgere, ofte tar de lengere tid å gi et fornuftig svar en det å finne informasjonen selv, pruting er ofte meningsløst med store bedrifter, enten så tilbyr de en vare billig eller så gjør de ikke det. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 (endret) Dere som "klager" på manglende prutingsrom, hva med å prøve å kjøpe en 50 stykk totalt av ting fra denne delen av sortimentet: https://www.komplett.no/k/kc.aspx?bn=10163 Her er nok avansen langt bedre enn på laptop'er og hovedkort. Just saying Endret 24. juni 2014 av knopflerbruce Lenke til kommentar
liealot Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Nettbutikker opererer på volum og med lave marginer. De har ingen fysiske butikker eller tjenesten du er ute etter, nemlig personlig service, nettopp fordi dette gjør at produktene blir dyrere. 20k er ikke en stor bestilling for komplett, selv om den er stor for deg. De har sikkert en egen B2B avdeling som har flex til å gi rabatter (eller kanskje dette går rett på innkjøperene som må forsvare marg og budjsett), men tviler på at kundeserviceavdelingen har mulighet, utover sjefene der. Tidsbegrensede tilbud kan være sponset av produsentene, så det kan godt hende at komplett ikke tjener noe på å gi deg den samme rabatten denne uken som forrige uke på spesifike produkter. Hvis du ønsker å få personlig service og muligheten til å prute, så er ikke netthandel noe for deg. 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Vel, mye av dette følger med PSUer, skjermer, og diverse andre varer. Hvis det ikke gjør det finner man sikkert billigere på biltema, clasohlson eller ebay. så den tiden det tar å få svar (2-3 dager) er det ikke vært å prute seg på det. Men er enig mye av dette er veldig stiv pris. Så antar det derfor kun blir liggene i tilfelle bvare skulle mangle tilbehør. Intel Dual Band Wireless-AC 7260 PCI Express Half Mini Card, 867Mbps, 2.4GHz, 5GHz, WiDi, Bluetooth 4.0 er også veldig stiv pris, selv om det har vært verre før, jeg betalte så vidt over 200 kr på deal.no sist jeg kjøpte. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 (endret) Jeg er vanligvis ikke en som trenger hjelp eller noe slikt fra kundeservice, ei heller en som ofte klager på kundeservice. Men jeg er faktisk så irritert at jeg må lage denne tråden. Du bør kanskje heller gå i en spesialforretning der betjeningen har tid til å holde deg i hånden under besøket. Det står alltids nok av folk i telefonkø som vet hva de skal ha og kundebehandlerne ikke trenger å bruke tid på. Sorry, jeg tror du har for høye tanker om deg selv og betydningen av om du kjøper noe i en nettbutikk eller ikke. Nettbutikkene løper heller ikke rundt som skremte høns over tanken på at noen kan komme til å skrive noe negativt om dem på et nettforum. Kanskje det er det som er problemet. Kundebehandlerne kan behandle kundene sine som dritt uten at det får følger. Når Komplett får så mye kritikk på facebook-siden sin bør det lyse varsellamper hos administrasjonen. Som Tanner sier så vil jo Komplett tjene på å selge til meg selv om de slår av en tusenlapp. Grunnen til at jeg ville kjøpe hos Komplett var rett og slett fordi de har flere alternativer med tanke på henteplass. Jeg kunne sikkert gått til DustinHome og fått hele bestillingen 2000 kr billigere, men derfor spør jeg om de andre aktørene kan matche prisene til konkurrentene. Kan også kalles pruting, noe som ER lovlig i Norge, bare lite utbredt eller flaut for folk å gjøre. Hvorfor ikke gå for dustinhome, da?Ut ifra min erfaring, så har de en av de beste serviceavdelingene innenfor nettbutikker i Norge... Ringe komplett: Ventetid = 30-45 min (Det jeg har erfart) Ringe dustinhome: Ventetid MAKS 10 min (Det jeg har erfart) Endret 24. juni 2014 av MariusJS Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. juni 2014 Del Skrevet 28. juni 2014 Jeg drar en grei grense mellom kundeservice og kundeplageri. Føler jeg selgeren skal prakke på meg mye irrelevante saker så det lenge til jeg stikker innom igjen. Salg og service er en helhetlig opplevelse, ikke bare produktet du kjøper. Kan faktisk bare huske en gang jeg har satt pris på et mersalgsstunt, ellers er det plagsomt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå