Gå til innhold

Hva skjer med kundeservicen nå til dags...?!


Anbefalte innlegg

Jeg er vanligvis ikke en som trenger hjelp eller noe slikt fra kundeservice, ei heller en som ofte klager på kundeservice. Men jeg er faktisk så irritert at jeg må lage denne tråden.

 

Jeg har vært i kontakt med Komplett.no, NetOnNet og Multicom for å få et godt prisoverslag på denne bestillingen på over 20.000 kr:

 

- ASUS G750JZ 17.3" Full HD

- Logitech FPS Gaming Mouse G400s

- ROCCAT Taito Mini-Size 5mm

- Samsung SSD 840 EVO 120GB OEM

- Sony Xperia Z1 Compact Black

 

+ Kjølestativ til laptopen og ørepropper/headset.

 

 

 

Hos komplett endte det med at kundebehandleren "Kenneth" ga 100 kr i rabatt på hele bestillingen og avbrøt samtalen uten engang å si "Hade" eller spørre om det var noe annet jeg lurte på, hos NetOnNet på live chatten sa svenske "Petter" kontant "Nei." og avsluttet samtalen uten at jeg fikk komme med innspill/spørsmål. Hos Multicom på facebook begynte "Hilde" og tilby meg Sommerens kuleste blåtann høytaler for 200 kr med på kjøpet og kalte meg frekk når jeg sa "Hallo????" etter å ikke ha fått svar på 20 minutter. Noe jeg ikke skjønner noe av i det hele tatt..

 

 

Har kundebehandlerne drukket samme dårlige kaffe idag eller er virkelig kundebehandlerne så dårlig nå til dags? Jeg handler ikke ofte via nett hos noen av disse aktørene men jeg ble litt overrasket over hvor lite villig de var til å selge meg produktene sine. Spesielt Komplett som har en Asus-laptop som koster 1000 kr mer enn andre aktører.

 

På kundeomtalene til Komplett.no ser jeg drøssevis med folk som kun har gitt de 1 stjerne og nesten alle klager på dårlig kundeservice.

Når jeg handlet hos Komplett for 3 år siden minnes jeg hyggelige og hjelpsomme kundebehandlere som gledelig ville hjelpe deg eller strekke seg for å gi et godt tilbud.

 

Er det noen andre som har opplevd slik kundebehandling hos noen av disse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er vanligvis ikke en som trenger hjelp eller noe slikt fra kundeservice, ei heller en som ofte klager på kundeservice. Men jeg er faktisk så irritert at jeg må lage denne tråden.

 

Jeg har vært i kontakt med Komplett.no, NetOnNet og Multicom for å få et godt prisoverslag på denne bestillingen på over 20.000 kr:

 

- ASUS G750JZ 17.3" Full HD

- Logitech FPS Gaming Mouse G400s

- ROCCAT Taito Mini-Size 5mm

- Samsung SSD 840 EVO 120GB OEM

- Sony Xperia Z1 Compact Black

 

+ Kjølestativ til laptopen og ørepropper/headset.

 

 

 

Hos komplett endte det med at kundebehandleren "Kenneth" ga 100 kr i rabatt på hele bestillingen og avbrøt samtalen uten engang å si "Hade" eller spørre om det var noe annet jeg lurte på, hos NetOnNet på live chatten sa svenske "Petter" kontant "Nei." og avsluttet samtalen uten at jeg fikk komme med innspill/spørsmål. Hos Multicom på facebook begynte "Hilde" og tilby meg Sommerens kuleste blåtann høytaler for 200 kr med på kjøpet og kalte meg frekk når jeg sa "Hallo????" etter å ikke ha fått svar på 20 minutter. Noe jeg ikke skjønner noe av i det hele tatt..

 

 

Har kundebehandlerne drukket samme dårlige kaffe idag eller er virkelig kundebehandlerne så dårlig nå til dags? Jeg handler ikke ofte via nett hos noen av disse aktørene men jeg ble litt overrasket over hvor lite villig de var til å selge meg produktene sine. Spesielt Komplett som har en Asus-laptop som koster 1000 kr mer enn andre aktører.

 

På kundeomtalene til Komplett.no ser jeg drøssevis med folk som kun har gitt de 1 stjerne og nesten alle klager på dårlig kundeservice.

Når jeg handlet hos Komplett for 3 år siden minnes jeg hyggelige og hjelpsomme kundebehandlere som gledelig ville hjelpe deg eller strekke seg for å gi et godt tilbud.

 

Er det noen andre som har opplevd slik kundebehandling hos noen av disse?

 

Nettbutikker som dette selger jo med lave marginer og har såklart ikke mye å gå på i pris.

Lenke til kommentar

 

Nettbutikker som dette selger jo med lave marginer og har såklart ikke mye å gå på i pris.

 

 

Jeg fikk 1000 kr i rabatt på Asus-laptopen hos Komplett for 2 uker siden i tillegg til rabatt på alle de andre varene, men dessverre gikk fristen ut så fikk ikke brukt tilbudet. Svært rart at de ga meg 1000 kr i rabatt for 2 uker siden, men idag kunne de bare gi 100 kr rabatt på tilnærmet samme bestilling. De har hvertfall 1000 kr å gå på når det gjelder den laptopen.

Lenke til kommentar

 

 

Nettbutikker som dette selger jo med lave marginer og har såklart ikke mye å gå på i pris.

 

 

Jeg fikk 1000 kr i rabatt på Asus-laptopen hos Komplett for 2 uker siden i tillegg til rabatt på alle de andre varene, men dessverre gikk fristen ut så fikk ikke brukt tilbudet. Svært rart at de ga meg 1000 kr i rabatt for 2 uker siden, men idag kunne de bare gi 100 kr rabatt på tilnærmet samme bestilling. De har hvertfall 1000 kr å gå på når det gjelder den laptopen.

 

Bestilte meg nettopp ny data fra Komplett, og kan vel si meg nogenlunde enig i at kundeservicen var noe lunken. Ikke nødvendigvis dårlig for min del, men det virka ikke som om de faktisk ville ha meg som kunde, tiltross for at det ble en ganske kraftig ordre.

 

Hva gjelder den rabatten kan jo det være dag til dag. En ansatt kan ha sjekka det for deg, snakka med sjefen, og fått beskjed om at hvis du bestiller alle de varene så var 1000 kroner ok å gi som rabatt. Neste person kan ha gitt faen i det, og kjørt på med en standardgreie på 100,-. Det betyr ikke nødvendigvis at de har 1000,- å gå på.

 

Men jeg er nysgjerrig her, har du pratet med de og spurt om et tilbud på varer som ikke er på tilbud? Hvorfor skal du ha rabatt på noe som hverken er på salg eller noe annet? Fordi ordren din er stor? Og det er ikke ment som noe angrep her, men det virker jo nærmest som at du forventer å få rabatt for at du skal bli kunde?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men jeg er nysgjerrig her, har du pratet med de og spurt om et tilbud på varer som ikke er på tilbud? Hvorfor skal du ha rabatt på noe som hverken er på salg eller noe annet? Fordi ordren din er stor? Og det er ikke ment som noe angrep her, men det virker jo nærmest som at du forventer å få rabatt for at du skal bli kunde?

 

De vil jo sannsynligvis være tjent med at Adrax handler alt hos de, selv om de slår av noen kroner, istedenfor for at han deler opp bestillingen mellom flere butikker for å få det billigst mulig.

Lenke til kommentar

Jeg er vanligvis ikke en som trenger hjelp eller noe slikt fra kundeservice, ei heller en som ofte klager på kundeservice. Men jeg er faktisk så irritert at jeg må lage denne tråden.

Du bør kanskje heller gå i en spesialforretning der betjeningen har tid til å holde deg i hånden under besøket. Det står alltids nok av folk i telefonkø som vet hva de skal ha og kundebehandlerne ikke trenger å bruke tid på. Sorry, jeg tror du har for høye tanker om deg selv og betydningen av om du kjøper noe i en nettbutikk eller ikke. Nettbutikkene løper heller ikke rundt som skremte høns over tanken på at noen kan komme til å skrive noe negativt om dem på et nettforum.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg er vanligvis ikke en som trenger hjelp eller noe slikt fra kundeservice, ei heller en som ofte klager på kundeservice. Men jeg er faktisk så irritert at jeg må lage denne tråden.

Du bør kanskje heller gå i en spesialforretning der betjeningen har tid til å holde deg i hånden under besøket. Det står alltids nok av folk i telefonkø som vet hva de skal ha og kundebehandlerne ikke trenger å bruke tid på. Sorry, jeg tror du har for høye tanker om deg selv og betydningen av om du kjøper noe i en nettbutikk eller ikke. Nettbutikkene løper heller ikke rundt som skremte høns over tanken på at noen kan komme til å skrive noe negativt om dem på et nettforum.

 

 

 

Kanskje det er det som er problemet. Kundebehandlerne kan behandle kundene sine som dritt uten at det får følger. Når Komplett får så mye kritikk på facebook-siden sin bør det lyse varsellamper hos administrasjonen. Som Tanner sier så vil jo Komplett tjene på å selge til meg selv om de slår av en tusenlapp. Grunnen til at jeg ville kjøpe hos Komplett var rett og slett fordi de har flere alternativer med tanke på henteplass. Jeg kunne sikkert gått til DustinHome og fått hele bestillingen 2000 kr billigere, men derfor spør jeg om de andre aktørene kan matche prisene til konkurrentene. Kan også kalles pruting, noe som ER lovlig i Norge, bare lite utbredt eller flaut for folk å gjøre.

Endret av Adrax
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg er vanligvis ikke en som trenger hjelp eller noe slikt fra kundeservice, ei heller en som ofte klager på kundeservice. Men jeg er faktisk så irritert at jeg må lage denne tråden.

Du bør kanskje heller gå i en spesialforretning der betjeningen har tid til å holde deg i hånden under besøket. Det står alltids nok av folk i telefonkø som vet hva de skal ha og kundebehandlerne ikke trenger å bruke tid på. Sorry, jeg tror du har for høye tanker om deg selv og betydningen av om du kjøper noe i en nettbutikk eller ikke. Nettbutikkene løper heller ikke rundt som skremte høns over tanken på at noen kan komme til å skrive noe negativt om dem på et nettforum.

 

 

 

Kanskje det er det som er problemet. Kundebehandlerne kan behandle kundene sine som dritt uten at det får følger. Når Komplett får så mye kritikk på facebook-siden sin bør det lyse varsellamper hos administrasjonen. Som Tanner sier så vil jo Komplett tjene på å selge til meg selv om de slår av en tusenlapp. Grunnen til at jeg ville kjøpe hos Komplett var rett og slett fordi de har flere alternativer med tanke på henteplass. Jeg kunne sikkert gått til DustinHome og fått hele bestillingen 2000 kr billigere, men derfor spør jeg om de andre aktørene kan matche prisene til konkurrentene. Kan også kalles pruting, noe som ER lovlig i Norge, bare lite utbredt eller flaut for folk å gjøre.

 

Det er lov å prute, men det er også lov å ikke gi noe avslag, det er heller ikke uhøflig.

 

Det kunne kanskje lønt seg å gi deg avslag, men kanskje dem har kommet frem til at det i det store og hele lønner seg og ikke gi avslag, for det er mer lønnsomt å selge et produkt med 1100kr profitt en 1000kr profitt.

 

Ellers er jeg enig i at det ikke er bra å bare avslutte chatten uten videre.

 

 

MEN; det å si "Hallo????" er særdeles uhøflig, selv om du har ventet 20 min. Hva med "Hei, er du her fremdeles?"?.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den virkelige kvaliteten viser seg ofte når det blir problemer. Alle kan selge deg noe, men som sagt tidligere er nok marginene stramme. Husker f.eks distributøren Santec som solgte et parti harddisker med 0,50 kr i fortjeneste. Da snakker man marginer.

 

Komplett var i alle fall veldig greie å ha med å gjøre før. Er noen år siden jeg har handlet noe av dem.

Lenke til kommentar

 

 

MEN; det å si "Hallo????" er særdeles uhøflig, selv om du har ventet 20 min.

 

"Særdeles uhøflig" ?!

Innenfor hvilken sekt?

 

Det hadde vært nok med ett spørsmålstegn, men man begynner ikke å grine av fire heller.

 

Det er ikke noe å grine av, men det er fremdeles frekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil bare opplyse om at den aktuelle laptopen kostet 13,999 kr i går. De var likevell bare villig til å gi 100 kr i rabatt på hele bestillingen min etter å ha satt opp prisen til 16.495 idag.

 

 

Og i hvilken verden er det "særdeles uhøfflig" å si "Hallo????" når vedkommede ikke svarer? Jeg har på ingen måte opptrådt frekt ovenfor noen av kundebehandlerne jeg har snakket med idag, det er derfor jeg reagerer når jeg får dårlig service uten engang å ha sagt noe spydig eller vært direkte frekk eller urimelig.

 

Å spørre om "Er det noe mer jeg kan hjelpe deg med?" er et naturlig spørsmål å stille på slutten av en samtale mellom kunde og kundebehandler. Ikke bare lukke samtalen momentant. Det er hvertfall ikke slik man får nye kunder, ei heller beholder gamle kunder.

Lenke til kommentar

Vil bare opplyse om at den aktuelle laptopen kostet 13,999 kr i går. De var likevell bare villig til å gi 100 kr i rabatt på hele bestillingen min etter å ha satt opp prisen til 16.495 idag.

 

 

Og i hvilken verden er det "særdeles uhøfflig" å si "Hallo????" når vedkommede ikke svarer? Jeg har på ingen måte opptrådt frekt ovenfor noen av kundebehandlerne jeg har snakket med idag, det er derfor jeg reagerer når jeg får dårlig service uten engang å ha sagt noe spydig eller vært direkte frekk eller urimelig.

 

Å spørre om "Er det noe mer jeg kan hjelpe deg med?" er et naturlig spørsmål å stille på slutten av en samtale mellom kunde og kundebehandler. Ikke bare lukke samtalen momentant. Det er hvertfall ikke slik man får nye kunder, ei heller beholder gamle kunder.

Nå vet ikke jeg hvordan det er på komplett osv, men har selv sittet på chat support for andre selskap, og når man gjerne har 5-10 chats aktive samtidig, og skal man drive å se på fakturaer, produkter, osv for alle sammen, da blir det fort mye venting, og får man plutselig et "Hallo????" annser man det som unødvendig og masete. Kundebehandlere skal være høflige, men man får blir gjerne behandlet slik man behandler andre.

Så kan man vel si at kundesenteret er underbemannet dersom man har såpass lang kø, vel, det kan godt være, men det er ikke dem du snakker med sin feil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Å spørre om "Er det noe mer jeg kan hjelpe deg med?" er et naturlig spørsmål å stille på slutten av en samtale mellom kunde og kundebehandler. Ikke bare lukke samtalen momentant. Det er hvertfall ikke slik man får nye kunder, ei heller beholder gamle kunder.

En jente som jobbet for Narvesen fikk beskjed om å si dette til kunder, noe hun valgte å ikke gjøre fordi hun følte seg frekk som hintet om at kunden skulle kjøpe flere varer.

Lenke til kommentar

 

Å spørre om "Er det noe mer jeg kan hjelpe deg med?" er et naturlig spørsmål å stille på slutten av en samtale mellom kunde og kundebehandler. Ikke bare lukke samtalen momentant. Det er hvertfall ikke slik man får nye kunder, ei heller beholder gamle kunder.

En jente som jobbet for Narvesen fikk beskjed om å si dette til kunder, noe hun valgte å ikke gjøre fordi hun følte seg frekk som hintet om at kunden skulle kjøpe flere varer.

 

 

Jeg skjønner ikke helt hva poenget ditt er. Om man har fått beskjed om å spørre om man kan være behjelpelig med noe mer av sjefen, så gjør man det. Om kundebehandleren synes det er frekt å spørre kunden om han/hun trenger mer hjelp, så er det kundebehandlerens problem. Det er helt legitimt og normalt spørsmål å stille. Det er første steg til god service.

Lenke til kommentar

Tidligere var Komplett bransjeledende på service og konkurransedyktige på pris, men etter at Canica kjøpte Komplett på tampen av 2011 har både service og priser blitt dårligere. Med unntak av 45 dagers åpent kjøp får man ikke noe mer service enn det man har rett til ihht. norsk lov. Det kunne selvfølgelig vært verre, det finnes aktører som ikke følger norsk lov også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tidligere var Komplett bransjeledende på service og konkurransedyktige på pris, men etter at Canica kjøpte Komplett på tampen av 2011 har både service og priser blitt dårligere. Med unntak av 45 dagers åpent kjøp får man ikke noe mer service enn det man har rett til ihht. norsk lov. Det kunne selvfølgelig vært verre, det finnes aktører som ikke følger norsk lov også.

 

Det kan kanskje forklare litt hvorfor jeg minnes at kundeservicen var bedre før... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg er vanligvis ikke en som trenger hjelp eller noe slikt fra kundeservice, ei heller en som ofte klager på kundeservice. Men jeg er faktisk så irritert at jeg må lage denne tråden.

Du bør kanskje heller gå i en spesialforretning der betjeningen har tid til å holde deg i hånden under besøket. Det står alltids nok av folk i telefonkø som vet hva de skal ha og kundebehandlerne ikke trenger å bruke tid på. Sorry, jeg tror du har for høye tanker om deg selv og betydningen av om du kjøper noe i en nettbutikk eller ikke. Nettbutikkene løper heller ikke rundt som skremte høns over tanken på at noen kan komme til å skrive noe negativt om dem på et nettforum.

 

 

 

Kanskje det er det som er problemet. Kundebehandlerne kan behandle kundene sine som dritt uten at det får følger. Når Komplett får så mye kritikk på facebook-siden sin bør det lyse varsellamper hos administrasjonen. Som Tanner sier så vil jo Komplett tjene på å selge til meg selv om de slår av en tusenlapp. Grunnen til at jeg ville kjøpe hos Komplett var rett og slett fordi de har flere alternativer med tanke på henteplass. Jeg kunne sikkert gått til DustinHome og fått hele bestillingen 2000 kr billigere, men derfor spør jeg om de andre aktørene kan matche prisene til konkurrentene. Kan også kalles pruting, noe som ER lovlig i Norge, bare lite utbredt eller flaut for folk å gjøre.

 

Fair enough det, jeg ville aldri gjort, men det er meg igjen. Flaut? Nei, ikke akkurat, men jeg synes det hele virker litt rart. Jobber i kundeservice selv, og av og til opplever jeg at kunder spør "Er det den beste prisen du kan gi meg?", og man føler seg utrolig kjip når man sier "Ja, det er prisen. Rabatt går dessverre ikke", og jeg vil ikke utsette andre kundebehandlere for den situasjonen. Det blir fort kleint, spesielt hvis kunden forventer en lavere pris, synes jeg hvertfall. Men det er jo opp til enhver.

 

Men hva gjelder servicen til spesielt komplett.no så er den definitivt blitt dårligere med årene, DET er det ingen tvil om. Men ferdigbygd data garantien deres på 3 år er så utrolig bra at jeg rett slett ikke så andre alternativer når jeg kjøpte pc.

 

Lykke til med handelen da, du får melde fra om hva det ble til :)

Lenke til kommentar

Jeg stusser over at det skal være frekt å diskutere pris eller å prøve og få kunden til å kjøpe mer. Dette er da bare god, gammeldags kjøpmannskultur? Det verste jeg vet er å gå inn i en butikk der det virker som om de ansatte overhodet ikke er interesserte i å selge og man føler seg mest til bryderi for de ansatte som helst skal heve lønna for så lite innsats som mulig - provisjon er et fint ord! Jeg var selv innom Expert her om dagen for å kjøpe en smarttelefon i bursdagsgave, men selgerne var så passive at jeg gikk til Spaceworld i stedet. Der ble jeg umiddelbart kontaktet av en ivrig, ung selger som fikk dratt inn noen tusenlapper den dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...