Gå til innhold

Asus Transformer T100 eller Galaxy Tab Pro?


Benbjo

Anbefalte innlegg

Mindre gamle Asus eee pad har begynt å ta kvelden og siden den er såpass gammel tenkte jeg å kjøpe meg en ny pad nå som feriepenger har kommet.

 

De to modellene jeg har sett meg ut er Asus Transformer T100 med Windows 8.1 og Galaxy Tab Pro 10.1 med Android. Disse koster ca det samme ser jeg, så spørsmålet her blir vel mer om jeg vil ha windows eller android.

 

Veier windows opp for lavere oppløsning og mindre kraft? Hovedbruken blir nok å se på film/netflix, lese bøker/tegneserier og et og annet spill. Emulatorer til gamle konsoller kanskje? Pluss litt surfing såklart.

 

Så hva anbefales? Heller veldig mot T100, men er litt skeptisk til oppløsningen. Er det noe jeg kan leve med? Hvor stor forskjell er det egentlig på 720p vs 1080p på en 10-tommers skjerm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1080p på en 10" skjerm kan fort bli lite når det kommer til Windows, da det ikke skallerer på samme måte som feks Android.

 

Du kan fint spille N64, NES spill med PS3 kontroller på android nettbrett\telefon (Men tror du må muligens roote nettbrettet da).

 

Spørsmålet er vel om du har behov for noen Windows Applikasjoner eller ikke. :)

Lenke til kommentar

1080p på en 10" skjerm kan fort bli lite når det kommer til Windows, da det ikke skallerer på samme måte som feks Android.

 

Du kan fint spille N64, NES spill med PS3 kontroller på android nettbrett\telefon (Men tror du må muligens roote nettbrettet da).

 

Spørsmålet er vel om du har behov for noen Windows Applikasjoner eller ikke. :)

 

720p mener du vel?

 

Det er det som er spørsmålet, trenger jeg windows applikasjoner? Det er jo litt kult med games for windows og at steam kjører på den. Takler visstnok ting som Portal 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...