Jungelbobo Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 har et asus hk, og en amdxp2400 på 2ghz. den driver og rebooter seg hele tiden, og sist jeg rakk å se inne i bios var den på 71 grader celsius. er dette mye eller normalt? Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Det var litt vel varmt ja.. Har du sjekket at CPU kjøleren sitter ordentlig på? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Er nok litt for mye, ca. 40-50 er vanlig med XP2400. Sjekk kontakt mellom CPU og vifte og kabinetlufting. Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 eh. det er ikke for mye. PC'n til en kompis av meg pleier å ligge på rundt 80 grader. Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 eh. det er ikke for mye. PC'n til en kompis av meg pleier å ligge på rundt 80 grader. At pc'n starter opp og laster OS osv er ikke det samme som at den fungerer stabilt over lengre tid under load. CPU'er blir fort en smule kranky når de kommer over 60c. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 eh. det er ikke for mye. PC'n til en kompis av meg pleier å ligge på rundt 80 grader. At pc'n starter opp og laster OS osv er ikke det samme som at den fungerer stabilt over lengre tid under load. CPU'er blir fort en smule kranky når de kommer over 60c. Nope har kjørt min pc på noen og 70 jeg (amd xp 1900+ palomino) Vil si at alt over 70 ikke er bra å kjøre på. alt over 90 burde medføre skade på cpu og hk. Sjekk om kjøleribba er varm er den det så tar du og monterer vifte på cpu er det en der allerede monterer du kabinettvifter og drar pcn fram fra under sofaen så den får puste. Er kjøleribben lunken og ikke glovarm så er det noe ed varmeoverførigen. Enten mangler du goop eller så må du kjøpe ny vifte. Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Nope har kjørt min pc på noen og 70 jeg (amd xp 1900+ palomino) Vil si at alt over 70 ikke er bra å kjøre på. alt over 90 burde medføre skade på cpu og hk. Mine egne erfaringer er at uklokka AMD'er ikke liker seg no særlig over 60 og klokka helst bør holde seg under 50 om pc'n skal klare 24t med feks prime95 torture test og denslags (= dønn stabilt). Er ikke dermed sagt at en AMD ikke kan fungere stabilt på 70 grader, men er nok større sjanse for at den blir ustabil ved slike temperaturer enn ved feks 45c. 90c er vel den reint teoretiske grensa for AMD-cpu'er, rundt dette temperaturområdet er sjansene for permanent skade på cpu svært stor. Lenke til kommentar
Jungelbobo Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 eh. det er ikke for mye. PC'n til en kompis av meg pleier å ligge på rundt 80 grader. At pc'n starter opp og laster OS osv er ikke det samme som at den fungerer stabilt over lengre tid under load. CPU'er blir fort en smule kranky når de kommer over 60c. Nope har kjørt min pc på noen og 70 jeg (amd xp 1900+ palomino) Vil si at alt over 70 ikke er bra å kjøre på. alt over 90 burde medføre skade på cpu og hk. Sjekk om kjøleribba er varm er den det så tar du og monterer vifte på cpu er det en der allerede monterer du kabinettvifter og drar pcn fram fra under sofaen så den får puste. Er kjøleribben lunken og ikke glovarm så er det noe ed varmeoverførigen. Enten mangler du goop eller så må du kjøpe ny vifte. goop = kjølepasta? uansett, det er en coolmaster vifte som skal takle amdxp 3200. 70 grader etter 1 min er nokså mye :| Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå