_X_ Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Hei. Er det noen som har peiling på hvordan jeg kan komme meg INNI frontlyktene på denne bilen? Altså ikke inn bak under panseret, men inn i selve lykta? Å "åpne" glasset på en måte, slikt at jeg kommer inn der? Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Glasset/plastglasset er vanligvis limt fast. Varme og et fiskesnøre kanskje kan få de skilt. Evt limoppløsende middel, som 3M sitrusspray. Lenke til kommentar
_X_ Skrevet 30. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2014 Glasset/plastglasset er vanligvis limt fast. Varme og et fiskesnøre kanskje kan få de skilt. Evt limoppløsende middel, som 3M sitrusspray. Hvordan i alle dager kan jeg gjøre det med fiskesnøre? Det er jo også 2 slikt "metallklemmer" av noe slag: http://www.nicedeals.co.uk/images/carina-headlight-93-bp.gif Du er det på bildet her, hvis du bruker zoom-in så ser du på toppen av glasset. Må vell sikkert fjerde de også, også deretter spraye på med 3M sitrusspray i "sprekkene" hvor glasset er festet?.. Hvordan er det ned å bruke varmpistol da? Kan glasse bli ødelagt av dette? Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 (endret) Glass tåler en del varme, men det sprekker om det blir for varmt, selvfølgelig. Fiskesnøre til å "skjære" gjennom pakningen (hvis det er det) hvor limet er etter at det er varmet opp, istedet for et flatjern e.l. som kan ødelegge lykthus, reflektorer og glass. Klips må selvfølgelig vippes av, ja. Endret 30. juni 2014 av Klykken- Lenke til kommentar
_X_ Skrevet 30. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2014 Glass tåler en del varme, men det sprekker om det blir for varmt, selvfølgelig. Fiskesnøre til å "skjære" gjennom pakningen (hvis det er det) hvor limet er etter at det er varmet opp, istedet for et flatjern e.l. som kan ødelegge lykthus, reflektorer og glass. Klips må selvfølgelig vippes av, ja. Hm.. Jeg får nesten bare prøve det. Blir spennende og se hvordan det går Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Er du heldig er det kun klipsene som holder glasset presset mot en pakning. Sørg for å ha noe polstring under glasset i fall det ramler av når klipsene blir løsnet. Lykke til! Lenke til kommentar
_X_ Skrevet 30. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2014 Er du heldig er det kun klipsene som holder glasset presset mot en pakning. Sørg for å ha noe polstring under glasset i fall det ramler av når klipsene blir løsnet. Lykke til! Will do! Takk skal du ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå