Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal bygge ny PC, hvor jeg har Corsair 650D nå med min nåværende PC som jeg har bygd tidligere.

På den ny PC-en er jeg på utkikk etter Corsair Obsidian 800 eller 700D. Disse kabinettene har gått ut av produksjon, og lurer derfor på om noen vet om et eller annet sted dette kabinettet er mulig å få tak i, jeg er veldig åpen for å kjøpe brukt også. Men jeg har sett litt rundt og et sted jeg ser de har kabinettet på lager er Rakett1 (www.rakett1.no).

Link:

http://rakett1.no/pc-i-deler/kabinetter/corsair-obsidian-800d-big-tower-sort-vifter-1x-140mm-front-1x-140mm-bunn-1x-140mm-bak-atx-matx-eatx-hot-swap

Jeg har stort sett handlet fra Komplett.no, og er litt skeptisk er på om dette er et ordentlig sted å handle, har ingen erfaring med rakett1.no fra tidligere

Håper noen kan hjelpe meg her! takker så mye for hjelp.

Har lagt med bilde av kabinettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel ut i fra siden dems ser det ut som de tar paypal og visa samt mastercard.

På den siden har du garanti, gjennom enten paypal eller visa om du ikke skulle få varen din.

Er nok verre ved reklamasjoner, eller konkurs, da risikerer du å måtte dekke tapet selv.

Kabinett er nok ikke den delen som går så raskt i stykker, untakket er LED, USB portet ren slitestyrke, om det mangler noe skulle det være lett å oppdage.

http://rakett1.no/index.php?route=checkout/cart

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

hmm ja, er så utrolig skeptisk akkurat til dette i og med at jeg aldri har hørt om de før.

men takk for svar, noen som eventuelt vet om et sted hvor det er bra marked for folk som selger PC utstyr brukt? kanskje det blir et alternativ å kjøpe det brukt.

Lenke til kommentar

Aldri hørt om rakett1. Er generellt skeptisk til alt som ikke er Komplett/Mpx.

Har hatt noen ekstremt dårlige erfaringer med Dustinhome som jeg trodde var et seriøst selskap men som har null peiling på forbrukerkjøpsloven har det vist seg.

Ubegrunnet dissing av dustin er ikke smakfullt.

Dustin er selvfølgelig uhyre seriøse. Jeg har bestilt en del fra dustin. Levering har alltid hvert 2 dager!

Et tastatur sluttet å virke etter 6 mnd en gang. Jeg sendte en request på nettsiden og fikk nytt i posten etter 2 dager uten å måtte sende mitt gamle tilbake. Det er service det.

Når det gjelder obsidian 800D. Jeg kjøpte selv 900D hos komplett for 2k på salg.

Lenke til kommentar

Jeg ble sjokka når jeg fikk 900D i posten. Ikke kjøp det dersom du skal på LAN.

På den andre siden ville jeg sagt det samme om 800D. Dette er også stooort, men litt mindre enn 900D.

Når det er sagt så er 900D sine løsninger og byggkvalitet forbedret siden 800D. Det gir utrolig mye for pengene, det er bare lite portabelt.

Dersom du ikke får tak i 800D på bruktmarkedet så anbefaler jeg noe som obsidian 750D, fint kabinett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Aldri hørt om rakett1. Er generellt skeptisk til alt som ikke er Komplett/Mpx.

Har hatt noen ekstremt dårlige erfaringer med Dustinhome som jeg trodde var et seriøst selskap men som har null peiling på forbrukerkjøpsloven har det vist seg.

Ubegrunnet dissing av dustin er ikke smakfullt.

Dustin er selvfølgelig uhyre seriøse. Jeg har bestilt en del fra dustin. Levering har alltid hvert 2 dager!

Et tastatur sluttet å virke etter 6 mnd en gang. Jeg sendte en request på nettsiden og fikk nytt i posten etter 2 dager uten å måtte sende mitt gamle tilbake. Det er service det.

Når det gjelder obsidian 800D. Jeg kjøpte selv 900D hos komplett for 2k på salg.

Det er overhodet ikke ubegrunnet og det har gjentatt seg hver gang jeg har sendt noe på service/reparasjon. Du kan endog få all maildialog for å se hvor "proffe" de oppfører seg. Bare send meg mailadressen din, Jeg trodde at det var en engangsforeteelse men det ser desverre ikke slik ut.

Mulig at jeg har hatt uflaks, men de klarer ikke engang å korrigere der det skjer graverende feil engang så jeg har mista alt håp. Så nå er det bare å krysse finga for at ikke noe annet av det jeg har kjøpt der ryker for den prosessen man må igjennom da unner jeg strengt tatt ingen.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...