Gå til innhold

Tbird 1400@1650 eller Athlon xp1700+@?

galdurah

Anbefalte innlegg

Sitter her med eit lite dilemma. Har sjanser å overta ein xp1700+ (ny) fra ein kamerat.

Sitter no på ein overklokka 1400@1650 med 157 fsb. Det eg derfor lure på er om eg vil få nokon ytelseforskjell med ein xp1700+.

Har jo sjølvsagt tenkt å kjøyre opp fsb ein del, og eg spør derfor; Er ein Athlon xp1700+ like overklokkbare som ein tb1400 med nyaste stepping.

Treng eg nytt kjølesystem trur dykk? Ligger med maxload på 42 grader no.

Håper på mange svar.

mvh Ørjan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XP 1700 er ok og overklokke men det er litt mere aber og connecte L1 brigdene på cpu da xp har en grop som må fylles før man kan connecte L1.

Du trenger ikke noe ny kjøling da XP ikke utvikler så mye varme som en T-bird gjør.

Men strengt tatt så syntes jeg personlig det er litt for lite økning i ytelse fra en T-Bird 1400 til en xP 1700 til att jeg hadde giddet og bytte.

but whatewer yoy deside :smile:

AMD Athlon XP 1500+

Microstar K7T Turbo 2

Apacer 256MB PC133

Ashima 350W Kabinett

Hercules Prophet 4500

Samsung 48X CD-Rom

Samsung CD-RW/DVD

Samsung 950P "19"

Samsung 40 GB

[ Denne Melding var redigert av: ZAN på 2002-02-19 13:17 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-19 12:38, galdurah skrev:

Treng eg nytt kjølesystem trur dykk? Ligger med maxload på 42 grader no.

Chieftec fulltower black med 5*80 casefans+ Taisol cgk760002+funnel,80m

Med en 80 meters vifte på en Taisol burde det jo holde en stund. Hehe... Men seriøst: XP lager jo mindre varme forholdsvis enn Tbird. Og du har jo fordelen med SSE. Sjekk CPU-databasen på http://www.overclockers.com, så kan du jo se hva andre har fått med forskjellige spenninger og typer kjøling.

Lenke til kommentar

Blir nok ikkje å låse den opp sidan mitt hk ikkje støttar multiplier setting. :eek: Blir nok å sette opp fsb så langt det går. Eg personleg trur ikkje at eg vil auke i ytelse, men ein veit no aldri. (Håpar det men) Vil berre vite om det er bryet verdt å oppgradere fra tb1400 til xp1700+

mvh Ørjan :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...