mbst Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Jeg har mp3-filer lagret på følgende vis: [katalog] artist - platenavn [filer, ligger inni katalogen over] artist - nummer - sangtittel Mao, hver plate er samlet i en katalog som inneholder filene på plata. Har før konsekvent slettet alt som har med ID3 og gjøre, men innser at ID3 kunne vært greit å ha etter hvert som samlingen øker i størrelse. Ønsker et program som henter ut følgende og legger infoen på passende sted i ID3en til filene: -Platenavn hentes fra siste del av katalog-navnet, altså etter " - ". -Artist, nummer, sangtittel hentes fra filnavnet. I tillegg har jeg en annen struktur på samleplater og lydspor fra filmer (både på katalog- og filnavn), men finner jeg et program som fikser det overfor nevnte problemet, tenker jeg dette ikke skulle være noe å bekymre seg for. Ønsker tips om et program som kan hjelpe meg. Det er å hente ut gitte deler av navet til katalogen filene ligger i som er problemet. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Skulle vel tro du fant noe om du søkte på google med "id3 AND tag" eller noe i den duren. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Bruk masstaggeren til foobar2000. Høyreklikk sangene; masstagger->edit tags. guess value from filename: "%artist% - %album%%artist% - %tracknumber% - %title%" Burde funke. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 Takker for tipset, prøvde foobar2000. Eneste problemet jeg har er det med å få tak på platenavnet som ligger i katalognavnet filene ligger i.. Prøvde både den linja du ga meg, og diverse andre jeg tenkte kanskje kunne fungere, men fikk det altså ikke til. Setter pris på videre hjelp om noen kan bistå. Når det gjelder å søke på nettet etter hjelp, ser det ut til at jeg har et litt for spesielt behov. ID3-programmer finner man lett, men har ikke kommet over noen med åpenbar støtte for det jeg trenger. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 prøvd 10 stykker, og funnet 30, men det er ikke akkurat lett å få de til slik man personlig vil ha dem. Problemet er ofte at man ikke har 100% likt alle filnavn og slikt. Tips her hvis du skulle finne et bra program, for jeg ser etter noe lignende... bertie Lenke til kommentar
mbst Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 Fant to som ser bra ut. Tag&Rename og ID3-TagIT (sistnevnte trenger .Net, som lastes ned fra Windows Update). De fikser problemet mitt med mapper. Heldigvis har jeg vært veldig konsekvent med navngiving, så dette skal gå greit håper jeg! Lenke til kommentar
bertie Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 id3-Tagit var jo bra da... Takk til mbst bertie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå