Gå til innhold

R9 290x er Billig!


Strato

Anbefalte innlegg

Surfet nettopp prisguiden litt. Oppdaget at cdon selger r9 290x med referansekjøler fra sapphire til 3263,-

 

Dette er jo samme pris som r9 290.... Er ikke dette veldig billig? Og spesielt lønnsomt for oss som skal ha vannkjøling uansett?

 

Tror dere dette kommer til å bli den nye prisen på disse kortene? Kommer de til å synke enda lavere de neste par månedene eller går prisen opp igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er billig og mye ytelse for pengene, men ikke forvent en bra overclocker om det er planen. Har kortet det er snakk om selv med EK vann blokk. Kortet har elpida minne (i alle fall den jeg fikk) og det lar seg nesten ikke overclocke. GPUen derimot lars seg klokke greit.

Endret av Gralle
Lenke til kommentar

Hmm.. Det hadde jeg ikke trodd. Trodde disse skulle la seg overklokke bra med nok kjøling?

 

Du eliminerer i hvertfall throtling noe som er bra! For å ikke snakke om støyen fra disse forferdelige kjølerne.

 

Er det felles for alle r9 290x? Er det pcb og ram-type som gjør at det er en dårlig overklokker? Finnes det andre merker eller revisjoner med custom pcb som overklokker mye bedre?

 

Gtx 780 skal vel overklokke temmelig bra på vann... Da er gjerne dette kortet mer for pengene enn 290x?

Lenke til kommentar

Det er ikke vits å snakke om stock :) Uansett hvilket kort jeg kjøper av de fire så skal det på vann og det skal klokkes til det, nesten, brister.

 

Så hva er best av 290oc, 290xoc og 780oc?

 

780TI er best uansett, ja... Men det er også latterlig priset etter min mening.. Det er ikke så mye bedre enn 290x, men det koster likevel 2k mer... Jeg er opptatt av ytelse, men performance to price ratio betyr en del.

Lenke til kommentar

En kjøleløsning tilsvarende Asus DC2 er nødvendig på 290* kortene med mindre du er døv. Dermed blir de dyrere. Jeg vil også styrt unna 290X pga den krever enda mer kjøling enn 290. 780* blir da fort mer appelerende, selv om den dessverre ikke har 4Gb.

Lenke til kommentar

Jeg kjører 1300MHz på minnet og 1125MHz GPU og da er det helt stabilt i alle spill. Du klarer og dra ut mer i enkelte spill uten at det går til helvete, men det jeg kjører nå er helt stabilt. I diverse benchmarks kan du sikkert klare en del mer. Har klart 1250MHz på GPU og 1500MHz på minnet (http://www.3dmark.com/fs/1166818), men det fungerer dårlig i lang tid i BF4 og andre spill :)

Lenke til kommentar

Som jeg allerede har sagt så er det ikke vits å snakke om stock resultater. Jeg skal uansett kjøre på vann som betyr at jeg uansett må investere i utstyr til dette og det er like dyrt uansett merke.

 

Det jeg lurer på er rett og slett hva som er best av 290x og 780 classi på vann og overklokket så mye som mulig. Er litt vanskelig å finne resultater fra akkurat denne problemstillingen på nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...