IntelAmdAti Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 psu'en min støyer, den høres ut som en transformator boks, det hjelper ikke å koble ut strømmen på viften i maskinen. er dette normalt? kan noen anbefale en psu som ikke bråker? det spiller ingen trille om viften som følger med psu bråker eller ikke, den kan voltmoddes. Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=FSP35060PN eller http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=101...lAction=details Den nederste har fattern, hører nesten ikkje at den er i gang. "Oldingsen" er for hypp på å ha en stille maskin, så nå er det ikkje noe problem med støy fra den. Har selv vurdert denne strømforskyninga, og så straks jeg orker og har penger så er den bestillt!! Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Transformatoren eller noen Spoler inni PSUen er løs. Lim dem fast med limpistol... Lenke til kommentar
ToMmM Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 JEG tror ikke noen transformatorer er løs, slike strømforsyninger opererer på veldig høy frekvens, så du ville neppe hørt transformatorstøy!!!!!!!! Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 25. oktober 2003 Del Skrevet 25. oktober 2003 Har vel omtent det samme problemet. Enermax 460 watt her. En relativt irriterende hylelyd. Så i går åpnet jeg PSU, og lyttet etter bråkmakeren med en plastslange. Det virket som det kom fra trafoene (2 stk) så jeg guffet på med et par patroner smeltelim. Men det hjalp ikke i det hele tatt Lyden er minst like høy. Mer lim? Eller kan noe bli for varmt? Er dette en god nok grunn for garanti? Har jo selvfølgelig et lite problem med garanti også - siden det er masse smeltelim i PSU... Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Er du sikker på at det var transformatorene du guffet på, og ikke noen spoler? Transformatorer er gjerne innkapslet. Lyden fra transformatorene kommer nok høyst sannsynlig fra ferritkjernen som har løsnet, dvs at du må få smeltelimet inn på innsiden der, og det mistenker jeg at det er for tyktflytende til. Prøv med tyntflytende cyanoakrylat, muligens? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 hva er spoler og transformatorer? mine elektronikk-kunnskaper begrenser seg til å plugge i og håpe på at jeg plugger i virker Lenke til kommentar
knnygar Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 JEG tror ikke noen transformatorer er løs, slike strømforsyninger opererer på veldig høy frekvens, så du ville neppe hørt transformatorstøy!!!!!!!! PSUen går på 50Hz som den får frå nettet. Det er same brumminga som ein av og til kan høyre frå lysrør. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 jeg tror ikke denne brummingen er noe man blir kvitt på noen psu'er, men den er veldig lav på en psu jeg har og veldig høy på en annen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå